2010-04-01, 14:47
Medlem
Är hemma i Örebro nu och pappas katt kom in med en liten fågel (några cm lång) och vi har jagat hans katt i en halvtimme nu och tillslut så sprang katten ut utan fågeln. Så nu finns det två alternativ.
1. Katten har lagt fågeln någonstans i huset
2. Katten har svalt fågeln

Angående alternativ ett så är det ju bara å leta, men är alternativ två rimligt? Är katter bra på att svälja fåglar eller dödar dom bara fågeln för att leka utan att äta den?
Citera
2010-04-01, 14:53
Medlem
Owes avatar
Mina kattter brukar bara leka med dem och jävlas, tror aldrig de har käkat upp en fågel. Men visst kan de käka upp dem oxå om de är lite hungriga
Citera
2010-04-01, 22:42
Medlem
Kör en avmaskningskur sen bara...
Citera
2010-04-02, 10:15
Medlem
Arasalls avatar
Har ni hittat bytet än?

Om ni aldrig lät katten vara i fred med fågeln är det osannolikt att han åt upp den, det ska vara lugn och ro för att njutningsfullt dissekera en pippi och käka upp den. Min katt gömmer sånt i bokhyllor eller under soffan t.ex., så det är till att leta.

Glömmer aldrig när jag skulle byta tv-hylla och plockade bort den gamla, under, långt bak dit man aldrig kommer åt riktigt med dammsugaren, där låg det en skinntorr gammal mus ... jävligt turligt att den bara torkade ut och blev mumifierad
Citera
2010-04-02, 11:23
Medlem
Mummies avatar
Kanske om ni låtit katten vara när han kom in med fågeln, så hade ni fått den i gåva.
Grannens katter kommer in med både det ena o det andra och lägger framför dom som gåva.
En katt äter annars upp en fågel utan problem, risken finns där att den sätter ben i halsen, det får ni kolla upp ibland.
Citera
2010-04-02, 22:49
Medlem
acerblazerlols avatar
När en katt ätit en fågel brukar det ligga en massa fjädrar och diverse rester kringom vart han åt, jag tror han har gömt den någonstans, nu kom jag att tänka på en incident häromåret med en av våra kissemissar, jag såg honom en varm sommardag komma kutandes järnet runt ett hörn med en fågel i käften, sekunden senare kom det en hel jävla armada av svalor/vad de nu var efter honom, hahaha, ojoj
våra katter brukar för övrigt lämna sina byten på farstubron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in