Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-31, 00:43
Medlem
Forgs avatar
Något jag alltid velat se på flashback har varit att man någonstans på sidan får noteringar av nya inlägg i trådar man skapat eller när någon svarar i en tråd. Ungefär som med PM fast för inlägg i forumet. Om jag ska vara helt ärlig så är det den största anledningen till varför jag inte skriver så mycket på flashback.

Det är lite jobbigt att hänga med när någon svarar till mig utan att få mail. Om det nu mot all förmodan skulle finnas en funktion som jag totalt har missat i så fall så får ni ursäkta mig.

Samtidigt så kanske man borde göra om quote-funktionen till "svar" eller vad man ska säga och dra lite javascript på det (så att man kan quota flera personer samtidigt i "snabbsvar-rutan")?

Det var bara några förslag på förbättringar, jag sökte efter en tråd där någon skulle ha önskat något liknande, men utan resultat. Ge mig inte för mycket hat nu

Om tråden är felplacerad så hjälp mig gärna rätt

Tacksam för svar

EDIT:

Varför mail inte duger är för att jag inte vill koppla alla forum/communities till mailen, det blir lite jobbigt i längden och jag tycker det är tusen gånger bekvämligare att få notiser än sitta och uppdatera en massa flikar.

EDIT TVÅ:

Jag har nu upptäckt en fin funktion, som några hade upplyst mig om och vi kan ändra diskussionen till "mer javascript tack"
Senast redigerad av Forg 2010-03-31 kl. 00:59.
Citera
2010-03-31, 00:46
Medlem
EDDY#s avatar
Tryck på verktygen uppe till höger i menyn och välj sedan "Mina citerade inlägg".
Citera
2010-03-31, 00:46
Medlem
Thatsgroovymans avatar
Topic blev lite fel, va?

Citat:
Ursprungligen postat av Forg
Samtidigt så kanske man borde göra om quote-funktionen till "svar" eller vad man ska säga och dra lite javascript på det (så att man kan quota flera personer samtidigt i "snabbsvar-rutan")?
Jag håller med, det borde finnas en "multi-quote"-funktion!
Citera
2010-03-31, 00:48
Medlem
Verpines avatar
Uppe i högra hörnet så har du en verktygs symbol. Håll musen över symbolen och du får fram "Mina citerade inlägg". Det fanns tom ett sätt tidigare innan den nya designen men det var lite knepigare.

Eller missuppfattade jag dig? Du kan ju prenumerera på ämnen som du tycker är intressanta utan att få mail när ett nytt inlägg skapas i tråden.

Edit:
För sent. F*n vad snabbt det går ibland.
Citera
2010-03-31, 00:49
Medlem
Forgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EDDY#
Tryck på verktygen uppe till höger i menyn och välj sedan "Mina citerade inlägg".

Okej gutt, detta visste jag inte alls om faktiskt. Skulle verkligen dock vilja se någon ikon likt PM-ikonen som lyser till och visar att jag fått ett nytt
Citera
2010-03-31, 00:53
Medlem
Forgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verpine
Uppe i högra hörnet så har du en verktygs symbol. Håll musen över symbolen och du får fram "Mina citerade inlägg". Det fanns tom ett sätt tidigare innan den nya designen men det var lite knepigare.

Eller missuppfattade jag dig? Du kan ju prenumerera på ämnen som du tycker är intressanta utan att få mail när ett nytt inlägg skapas i tråden.

Nej du uppfattade mig bra, det var faktiskt något jag missat helt även fast jag hängt på flashback ett tag. Men fortfarande, lite mer javascript skulle göra livet så sjukt mycket enklare i en diskussion.

Det är för mycket klick->skickas till "svara på inlägg"-sida->skicka tillbaka.

Skulle vara lite smidigare om man kunde quota och svara flera människor i samma inlägg.
Citera
2010-03-31, 00:57
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forg
Nej du uppfattade mig bra, det var faktiskt något jag missat helt även fast jag hängt på flashback ett tag. Men fortfarande, lite mer javascript skulle göra livet så sjukt mycket enklare i en diskussion.

Det är för mycket klick->skickas till "svara på inlägg"-sida->skicka tillbaka.

Skulle vara lite smidigare om man kunde quota och svara flera människor i samma inlägg.

Det kan du göra, tryck på knappen bredvid citera...
Citera
2010-03-31, 00:59
Medlem
Forgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Det kan du göra, tryck på knappen bredvid citera...

Okej, haha. Usch vad dum jag känner mig nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in