2015-12-19, 00:34
Medlem
Har börjat glo igenom igen för fjärde/femte gången kanske, och det slog mig först nu att fr.o.m säsong 5 är varje säsongs avsnitt namngivna efter låtar. S5 är Led Zeppelin, S6 är The Who, S7 är The Rolling Stones och S8 är Queen(utom sista avsnittet).
Citera
2015-12-19, 11:00
Medlem
Dimaks avatar
Dworek det har uppmärksammas förrut , BLACK DOG

Älskar denna serien säsong 1 är så där men den blir bättre och bättre, dock är halva säsong 7 rätt kass och HELA säsong 8a.tyvärr
Citera
2015-12-19, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Kollade på serien när den gick på TV4 för många år sedan och kollade igenom hela genom att ladda ner den. Säsong 1-3 och 5 är ju överlägset bäst, sen tappade den så brutalt när de slutade skolan och bara lallade runt istället.

Säsong 4 var jävligt märklig då hela dynamiken i serien ändrades när Eric och Donna inte var ihop längre. Säsong 6-7 är väl dugliga att slökolla på men säsong 8 är katastrof rakt igenom, varför inte lägga ner serien när två av huvudkaraktärerna hoppar av istället för att ta in två genomusla karaktärer?

För övrigt helt sinnessjukt att Mila Kunis bara var 14 år när serien började produceras, måste varit jävligt märkligt för Ashton Kutcher som 20-åring få hångla med en 14-åring.

Kul att mila och ashton är gifta nu
Citera
2016-05-19, 00:41
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tempz
Hehe vilken serie har kollat igenom säsongerna på några dagar nu.
Av hela serien är det bästa karaktären lätt Kitty hon är så underbar med sina garv och alkoholproblem. Stör mig oftast mest på Donna precis som jag stör mig på Lilly i HIMYM.
Förstår vad du menar, men håller inte riktigt med. Stör mig något enormt på Lily i HIMYM och skulle säkert gjort det på Donna också om hon hade varit en mera "rolig" karaktär. Men eftersom hon är ganska så nedtonad tycker jag hon funkar.

Favoriten är utan tvekan Kelso. I mina ögon den roligaste karaktären i någon sitcom någonsin. https://www.youtube.com/watch?v=1VaSJ7UDoXE Dålig kvalité på klippet
Citera
2016-07-16, 04:57
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag har börjat kolla igenom den här serien från början igen. Nostalgi på hög nivå, minns att jag spelade in alla avsnitt på VHS när de ursprungligen sändes. Det slår mig verkligen vilken bra komediserie det är, samtidigt som den på ett träffsäkert sätt fångar tidsandan från 70-talet (visserligen före min tid, men skulle tro att mina föräldrars generation kan identifiera sig med den här aspekten av serien).
Citera
2016-08-17, 17:32
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Är ungefär i mitten på säsong 8 nu. Grymt bra serie och jag tycker att den håller hyfsat hög kvalitet både under säsong sju och åtta också (även om vissa inte gillar dessa). Tycker däremot att karaktären Randy är en rätt så överflödig karaktär. En blandning mellan Kelsos och Erics personligheter, typ. Det känns som att seriens författare tyckte att en ersättare för Eric Forman/Kelso var nödvändig, men jag tror att serien hade klarat sig bra utan någon sådan.
Citera
2016-08-18, 15:54
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Kelso och Fez är mina favoritkaraktärer i serien. Fez gräl/replikutbyten med Fenton i säsong 7 och 8 är sanslöst roliga, likaså Fez benägenhet att gömma sig i Donnas garderob.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2016-08-18 kl. 16:04.
Citera
2017-10-14, 18:12
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Säsong 1-3 och 5 är ju överlägset bäst, sen tappade den så brutalt när de slutade skolan och bara lallade runt istället.
Säsong 4 var jävligt märklig då hela dynamiken i serien ändrades när Eric och Donna inte var ihop längre. Säsong 6-7 är väl dugliga att slökolla på men säsong 8 är katastrof rakt igenom, varför inte lägga ner serien när två av huvudkaraktärerna hoppar av istället för att ta in två genomusla karaktärer?
En bra sammanfattning. De kunde ha avslutat serien i samband med att Eric åkte iväg till Afrika för att behålla någon form av värdighet.
Citera
2017-10-15, 20:04
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:

Möjligtvis var serien lönsam fram tills Kutchers och Graces avhopp och TV-bolaget gav sig på att försöka krama ur det sista ur den. Här---->https://en.wikipedia.org/wiki/That_%2770s_Show#American_ratings kan man se ratings (U.S.) för samtliga säsonger och som synes, så var antalet tittare räknat i miljoner som lägst under åttonde säsongen.
Citera
2021-02-24, 21:54
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Kollar precis på S7A4 på Paramount Network. Ljudet är helt fucked up. Ligger ca 5-10 sek efter bild.
O texten är även den fel mot bild och ljud.

Va händer?
Citera
2022-11-30, 10:53
Medlem
VoktorDodkas avatar
Såg precis en trailer för the 90s show från netflix, "Welcome back to the basement.
Kurtwood Smith and Debra Jo Rupp are back as Red and Kitty Forman in That '90s Show, premiering January 19.". Verkar bygga på nya barnbarn i källaren och nu ser det ut som alla raser och avarter finns representerade. Min kristallkula säger att det blir värre fiasko än the 80s show.
Citera
2026-05-14, 21:38
Medlem
rednaxela90s avatar
Här är originalet “In the Street” av Big Star: https://youtu.be/NpqEjOzCS6o

Här är Todd Griffins version (som användes som theme song i säsong 1 av “That ’70s Show”): https://youtu.be/vyCt0RLCODE

Här är Cheap Tricks version (som användes som theme song från säsong 2 till 8 av “That ’70s Show”): https://youtu.be/Gub-78i9NqQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in