Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-11, 10:34
  #8857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jovars! Och många på Avanzas forum sa att den skulle stå i över 1000 kr nu och att det var synd om de som sålde på all time high! Den är ned 70% sedan toppen! Men som sagt, det var bara losers som sålde på toppen!

ATH ligger på 136,4 efter spliten så kursen är ner mer än 90% sedan toppen. Faktum är att den var ner drygt 95% sedan ATH för någon månad sedan. Ingenting att glädjas åt tycker jag personligen, trist för dom som gett mycket. Lätt att som oerfaren småsparare dras med när det går upp så pass mycket som det gjorde innan.
Citera
2018-09-11, 11:14
  #8858
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13377331
Berätta för mig hur dina anoto går

Dem går faktiskt riktigt bra nu,verksamheten ser stabil ut och man bygger upp för tillväxt nu Antar att du pratar om kursen men det är inte viktigt för mig för tillfället.
Vi går inte minus flera hundra mille kvartalet iaf som vissa gör
Citera
2018-09-11, 12:09
  #8859
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1200VB
ATH ligger på 136,4 efter spliten så kursen är ner mer än 90% sedan toppen. Faktum är att den var ner drygt 95% sedan ATH för någon månad sedan. Ingenting att glädjas åt tycker jag personligen, trist för dom som gett mycket. Lätt att som oerfaren småsparare dras med när det går upp så pass mycket som det gjorde innan.

Shit! Crowhater hade aktier i Fing för 250 miljoner när de stod på toppen men han var girig och skulle ha mer mer mer!
Citera
2018-09-11, 16:32
  #8860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Dem går faktiskt riktigt bra nu,verksamheten ser stabil ut och man bygger upp för tillväxt nu Antar att du pratar om kursen men det är inte viktigt för mig för tillfället.
Vi går inte minus flera hundra mille kvartalet iaf som vissa gör
Varför går aktien ner då i Anoto?
Citera
2018-09-11, 16:50
  #8861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginux
Hejsan!

Är det någon mer än jag som äger den här aktien? Gick in igår morse för 6.10kr, står nu i 7.60..

Vad tror ni, finns det substans bakom uppgången eller är det säljläge? Bakgrunden är ett stort antal insidersköp och en pilotorder från sydkorea.

http://bors.affarsvarlden.se/afvbors...163:1%29%29%29

http://bors.affarsvarlden.se/afvbors...880:1%29%29%29

http://bors.affarsvarlden.se/afvbors...124:1%29%29%29

Tror absolut du ska ligga kvar en stund till, snygg ingång!
Citera
2018-09-11, 16:55
  #8862
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13377331
Varför går aktien ner då i Anoto?

Marknaden är nog osäker på framtida inkomster än så länge. Sen går den ned på låg omsättning och upp på hög omsättning men inte så intresserad av kursen nu som sagt. Den blir mer intressant när och om bolaget börjar visa ökande omsättning och vinster. Men det kan vi tai Anoto tråden om du är intresserad på riktigt
Citera
2018-09-11, 20:32
  #8863
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Shit! Crowhater hade aktier i Fing för 250 miljoner när de stod på toppen men han var girig och skulle ha mer mer mer!

En anledning till att han inte sålde tror jag är att han alltid talade gott om bolaget och därför var det också en del rykte som stod på spel som möjligen hindrade han från att sälja av aktier. För hur smart är det att sitta med i princip hela sitt innehav i en aktie speciellt när ens depå är värd så mycket pengar?
Citera
2018-09-12, 18:07
  #8864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Dem går faktiskt riktigt bra nu,verksamheten ser stabil ut och man bygger upp för tillväxt nu Antar att du pratar om kursen men det är inte viktigt för mig för tillfället.
Vi går inte minus flera hundra mille kvartalet iaf som vissa gör

FINGERPRINT CARDS B



Last Signal: STAY IN CASH


Last Pattern: BULLISH STOP LOSS



Last Close:
10,4340


Change:
-0,4260

Percent change
-3,92%







Signal Update

Our system’s recommendation today is to STAY IN CASH. The previous SELL signal was issued on 05.09.2018, 6 days ago, when the stock price was 11,9490. Since then FING-B.ST has fallen by -12,68%.

Market Outlook

The bullish zeal that triggered the bullish stop loss is now over. The bears are back with vigor and strength. The market action once more proved the wisdom of our strict confirmation rules by avoiding a bull trap. Besides, the signal is suggesting to STAY IN CASH. It is best to follow the signal and wait on the sidelines while looking forward to a genuine bull run. more...
Citera
2018-10-01, 20:37
  #8865
Medlem
Foruejsonlys avatar
Fascinerande att det på placeras forum fortfarande diskuteras högt och lågt vad aktien är värd, hur dumma alla blankare är osv. Den står i ca 9 kronor idag, vilket troligtvis är vad den är värd och de är bara företag i mängden som tillverkar sensorer! Skulle (praise the lord) korten ta fart, så finns det många spelare som skall dela på skörden.

Varför går de inte vidare till nästa aktie, med större potential?
Citera
2018-10-02, 10:19
  #8866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly

Varför går de inte vidare till nästa aktie, med större potential?

För att det var en folkaktie och därför sitter väldigt många människor med ett pissigt GAV just nu. Jag försvarar inte deras beteende, men detta är iaf deras drivkraft.
Citera
2018-10-27, 18:38
  #8867
Medlem
Fingerprint Cards vände till vinst och positivt kassaflöde. Som det ser ut just nu finns det inget akut behov av nyemission.

En styrelseledamot köpte aktier igår för över 6 miljoner.
Citera
2018-10-29, 18:02
  #8868
Medlem
rovmuns avatar
Fingeravtrycksläsare var hett i mobilen och det var väl en stor del av fingerprints kunder?
Nu är det face scanner som är hett. Även om det kanske finns vissa andra användningsområden flygplatser, lås etc etc så borde väl fingeravtrycksläsare vågen vara på väg ner?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback