2015-11-06, 11:35
Medlem
Latexkings avatar
Märklig dag, köprek på 530kr och aktien sjunker? Har det någonsin skett tidigare. Ska erkänna att jag har fått kalla fötter och om jag ska in igen måste kursen ner en bra bit till. Upplever att det har toppat redan, 530kr känns långsökt om min spekulation om framtiden slår in.

Tar nu helg och lycka till ni andra!
2015-11-06, 11:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Jag börjar med att säga att jag äger inte FPC, skriver sällan på FB men läser ofta. Kan inte du bara erkänna att du har fel nån jävla gång? Folk gör aktieköp som resulterar i tusenprocentiga ökningar och du hävdar ändå att de på något sätt har fel genom deras investeringar. Sluta hata folk som faktiskt vågar chansa istället för att köpa Google och HM som du gör.

De har inte "fel" men det är inte hållbart att tro att det ska fortsätta så.

Jag hatar ingen, jag vill bara påminna om komplexiteten med börshandel och den har många i den här tråden glömt bort för länge sedan.

Ska man bli rik på aktier är min bestämda uppfattning att man måste vara mer långsiktig än ett halvår.

Det finns tusen andra aktier med minst lika fantastisk affärsidé som FPC som hamnat i källaren till slut.

Allt kan hända även i FPC, hur fantastiskt det än verkar.
2015-11-06, 13:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Märklig dag, köprek på 530kr och aktien sjunker? Har det någonsin skett tidigare. Ska erkänna att jag har fått kalla fötter och om jag ska in igen måste kursen ner en bra bit till. Upplever att det har toppat redan, 530kr känns långsökt om min spekulation om framtiden slår in.

En köprek har ingenting med aktiekursen att göra. Nu får du lugna ner dig lite som de flesta andra noviser här på forat som skriker vargen kommer, vargen kommer så fort inte FING går spikrakt mot skyarna. Dagen efter rapport sker det vinsthemtagningar så inte märkligt att kursen sjunker. Mycket bättre med detta scenario med -3% till -4% efter rapportdag än massiva svängningar såsom -15%.
2015-11-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking

Det har hänt förut och kommer hända igen. Nu vet jag inte hur länge du tänkte ligga i FPC men ifall du är en långliggare så är det nog bara hoppa in och glömma bort
Fyllde på en depå med lite FPC-gott på 449kr och tror på att vi kommer se jättefina siffror Q4 men framför allt Q1 och Q2.
Ha en trevlig helg!
2015-11-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
-30% idag eller?

Ägde inte FPC då och gör det inte nu heller. Ligger du med Kurt-sune eller? Med tanke på hur butthurt du verkar bli när någon sågar honom.
2015-11-06, 15:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Ser ut att kanske bli plus idag trots allt! Mycket nöjd med den stabila utvecklingen efter rapporten.
2015-11-06, 15:56
Medlem
Jag tror vi stänger med röda siffror idag. Riktkursen på 530:- kanske kan driva kursen uppåt nästa vecka!
2015-11-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Rapporten: http://hugin.info/132202/R/1964302/716950.pdf

I linje med förväntningarna, men en riktigt bra bruttomarginal.

Helt i linje med min prognos: (FB) Fingerprint Cards - FING B

Det borde inte bli några jättesvängningar i kursen med tanke på att stora delar av rapporten redan var kommunicerad på förhand. Möjligen en skutt uppåt på den höga bruttomarginalen och en lättnad över att rapporten är bra. Eller neråt p.g.a. sell on news och vinsthemtagningar. FING är FING, det kan med andra ord gå åt vilket håll som helst i det korta loppet. Jag tror dock på en uppgång.

Kalas svar. Och tack för hjälpen.
2015-11-08, 10:42
Medlem
Vor75s avatar
FPC kommer sakta men säkert fortsätta sin väg uppåt med några ofrånkomliga dippar på vägen pga bla robothandel o blankarnas utspel.
2015-11-08, 11:28
Medlem
BlondinBalles avatar
Påstådd läckt bild på Samsung Galaxy S7 Edge: http://www.ibtimes.com.au/leak-shows-next-gen-samsung-galaxy-s7-edge-curved-screen-top-bottom-1476760

Ingen fysisk hemknapp vilket inte talar för Synaptics som idag levererar till Samsung.

FPC har en sensor som kan monteras under glas/keramikyta: http://www.fingerprints.com/products/touch_sensor/fpc1200-series/

Samsung har släppt sina topptelefoner i S-serien april-juni med övervikt på april. Rykten säger samtidigt att S7 ska släppas redan Q1. http://galaxys6samsung.com/samsung-galaxy-s7-release-date-price-features-specs-images/

Spännande tider och jag skulle inte vilja stå utanför dagen FPC släpper prognosen för 2016 och det går att utröna Samsung finns med.
Senast redigerad av BlondinBalle 2015-11-08 kl. 11:32.
2015-11-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Påstådd läckt bild på Samsung Galaxy S7 Edge: http://www.ibtimes.com.au/leak-shows-next-gen-samsung-galaxy-s7-edge-curved-screen-top-bottom-1476760

Ingen fysisk hemknapp vilket inte talar för Synaptics som idag levererar till Samsung.

FPC har en sensor som kan monteras under glas/keramikyta: http://www.fingerprints.com/products/touch_sensor/fpc1200-series/

Samsung har släppt sina topptelefoner i S-serien april-juni med övervikt på april. Rykten säger samtidigt att S7 ska släppas redan Q1.

Kursen om vi får Samsung

Fast är det omöjligt att Synaptics lyckats utveckla en sensor som kan avläsas genom glas?
2015-11-08, 23:56
Medlem
De and fingeravtrycksläsarna verkar riktigt dåliga i jämförelse med FPCs. Vet inte om detta är en nyhet som är gammal men läste på Aftonbladet i dag att det är stora problem med Apples egna sensor. Sökte lite kring detta och hittade mängder med klagomål på forum och artiklar kring detta Cnets artikel

Citat:
According to posts on Apple's Support Communities website, the update, called iOS 9.1 and released October 21, causes problems with the fingerprint sensor used to unlock a device's screen. After people install the update, the Touch ID feature is slow, fails to recognize their fingerprint, or simply doesn't work.

Apple did not respond to a request for comment.

Samsungs sensor verkar lika dålig. Och det spekuleras ju i om Samsung kommer att gå över till FPCs sensor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in