2014-02-25, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Sen ska vi inte snacka om alla andra sjuka saker som pågick på den tiden då världen var som mest demoraliserad dvs innan Religionens moral civiliserade människan. Så din lilla referens äcklar mig, Du äcklar mig jävla Peddo!

Om du anser att religionens moral civiliserade människan så är du också pedofil då organiserade barnövergrepp inom t ex Katolicismen knappast kan ha gått din uppmärksamhet förbi, din jävla barnknullarsupporter!
Citera
2014-02-26, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antagon.Ister
Om du anser att religionens moral civiliserade människan så är du också pedofil då organiserade barnövergrepp inom t ex Katolicismen knappast kan ha gått din uppmärksamhet förbi, din jävla barnknullarsupporter!

Vad spelar det för roll. Det var religionen som civiliserade människan från otuktet och sodomin sen vad några amerikanska/irländska präster gjorde gör inte hans jämförelse med vad som hände under romarriket mindre motbjudande. Pederastälskare!
Citera
2014-02-26, 09:02
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll. Det var religionen som civiliserade människan från otuktet och sodomin sen vad några amerikanska/irländska präster gjorde gör inte hans jämförelse med vad som hände under romarriket mindre motbjudande. Pederastälskare!

Det var religionen som förslavade människan och gav ledarna själslig kontroll över folket. Religion är inget annat än påhittad etik med en gubbe i himlen som grund. Kunde lika gärna vara filosofi som "civiliserade" människan, vad nu det betyder.

Om du nu tycker en civiliserad människa med slavmoral som viker sig för makten för att han "inte får" säga emot p.g.a. etik är så viktigt, varför inte flytta till MÖ och konvertera till islam?
Citera
2014-02-26, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Det var religionen som förslavade människan och gav ledarna själslig kontroll över folket. Religion är inget annat än påhittad etik med en gubbe i himlen som grund. Kunde lika gärna vara filosofi som "civiliserade" människan, vad nu det betyder.

Om du nu tycker en civiliserad människa med slavmoral som viker sig för makten för att han "inte får" säga emot p.g.a. etik är så viktigt, varför inte flytta till MÖ och konvertera till islam?

Ja, religionen hade en betydande del av människans liv förr, men faktumet är ändå att pga religionen så slutade människan att leva ett vedervärdigt och omoraliskt liv. Tyvärr har gårdagens religionskultur blivit till en Pengakultur där jakten efter pengar ersatt livskvalité. Så om du ska klaga på något som förslavar människan, rikta din ilska istället på banker och megaföretag som ruinierar folk liv och förslavar dem på riktigt.

Sedan vill jag gärna att du försöker läsa mellan raderna och fatta varför VÄST försöker eliminera religionen så mycket som möjligt trots att den religionen som bedrivs i väst är i princip den mest liberala av alla.

Vad mig anbelangar behöver du inte ha religion för att leva ett drägligt liv, men du måste ha pengar, vilket av dessa förslavar egentligen?
Citera
2014-02-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ja, religionen hade en betydande del av människans liv förr, men faktumet är ändå att pga religionen så slutade människan att leva ett vedervärdigt och omoraliskt liv. Tyvärr har gårdagens religionskultur blivit till en Pengakultur där jakten efter pengar ersatt livskvalité. Så om du ska klaga på något som förslavar människan, rikta din ilska istället på banker och megaföretag som ruinierar folk liv och förslavar dem på riktigt.

Definiera omoraliskt. Du snackar fortfarande bara om kulturella karaktärsdrag, som ändras beroende på tid och plats. Finns inget rätt eller fel. Eller ont eller gott. För 2500 år sedan var stolthet den största dygden i antika Grekland. På medeltiden under kristendomen var stolthet en av de sju dödliga synderna. Kulturella karaktärsdrag, som sagt.

Citat:
Sedan vill jag gärna att du försöker läsa mellan raderna och fatta varför VÄST försöker eliminera religionen så mycket som möjligt trots att den religionen som bedrivs i väst är i princip den mest liberala av alla.

Västs etik är densamma som den som kristendomen babblar om. Den kallas bara för utilitarism nu för tiden, och är den ateistiska varianten av kristendomen. Jag antar att 2000 års kristen etik inte går ur så lätt.

Citat:
Vad mig anbelangar behöver du inte ha religion för att leva ett drägligt liv, men du måste ha pengar, vilket av dessa förslavar egentligen?

Nej, man kan vara nihilist och leva ett drägligt liv. Och jag tycker absolut inte man behöver mycket pengar för att leva. Men allt är ju relativt. Finns tiotals miljoner fattiga runt om i världen som lever på kronor om dagen som är hur lyckliga som helst.

Det som förslavar är påtvingad etik = lagar.
Citera
2014-02-26, 15:40
Bannlyst
Citat:
Definiera omoraliskt. Du snackar fortfarande bara om kulturella karaktärsdrag, som ändras beroende på tid och plats. Finns inget rätt eller fel. Eller ont eller gott. För 2500 år sedan var stolthet den största dygden i antika Grekland. På medeltiden under kristendomen var stolthet en av de sju dödliga synderna. Kulturella karaktärsdrag, som sagt.

Jag håller delvist med, att människans syn på moral skiftar (Om det är det du menar) Men faktum är att det som är det elementära dvs förhållandet mellan människor: Du ska icke dräpa, stjäla osv är ändå något som människan mestadels följde pga rädslan för guds/högre makts vrede. Någonting var man tvungen att använda för att få en generell acceptans för vad som är rätt och fel. Sen att religionen kommersialiserats precis som allt annat som drar människan till sig är en annan femma.

Kristendomens läror är dock inte ett kulturella karaktärsdrag.

Citat:
Västs etik är densamma som den som kristendomen babblar om. Den kallas bara för utilitarism nu för tiden, och är den ateistiska varianten av kristendomen. Jag antar att 2000 års kristen etik inte går ur så lätt.

Mycket möjligt, men faktumet är fortfarande som sådant att religionen har varit vägledande för människan i utvecklingen av acceptansen för varandra trots att mörka krafter vill få detta att låta annorlunda. Trots att många tror att religionen är roten till allt ont.

Citat:
Nej, man kan vara nihilist och leva ett drägligt liv. Och jag tycker absolut inte man behöver mycket pengar för att leva. Men allt är ju relativt. Finns tiotals miljoner fattiga runt om i världen som lever på kronor om dagen som är hur lyckliga som helst.

Det som förslavar är påtvingad etik = lagar.

Ja för ett liv som en människa uppfattar som meningslöst och att leva en vardag utan att ta hänsyn till moraliska värderingar låter ju som ett riktigt lyckligt liv, men vad vet jag, lycka är relativt
I vår del av världen är det defacto pengarna som skapar lyckan åt dem flesta, pga just den felaktiga indoktrineringen av pengarnas faktiska värde för lyckan. Materialismen är den nya religionen i väst, och mörka krafter uppmuntrar demoraliseringen och gudslösheten för att få människor att gå ännu längre i sin jakt på pengarna.

Men jag håller med dig lagar förslavar men samtidigt kan man inte leva i ett laglöst samhälle om människan uppmuntras att det inte finns någon högre makt som kommer att döma dig för dem felaktigheterna du gjort i ditt liv.
Citera
2014-02-26, 18:08
Bannlyst
Citat:
Vad spelar det för roll. Det var religionen som civiliserade människan från otuktet och sodomin

och styrde om den till tyst underkastelse istället och om folk inte lydde så väntade antingen tortyr eller döden, barn ej undantagna. Vid sidan av de organiserade övergrepp som OCKSÅ kom med kyrkan då förstås.

Religion är som en tidig ideologisk variant av Nordkorea där enda skillnaden är att kyrkan inte straffar de företrädare som blir påkomna som kriminella eftersom de inte hotay barnen ordentligt så de håller tyst efter knullandet.
Nordkorea tar hand om sådant (för syns skull) så tekniskt sett är de bättre än kyrkan här.

Citat:
Pederastälskare!

Nej. Jag älskar inte dig.
Du påminner alldeles för mycket om en pestsmittad råtta.
Dessutom är du som religiös, farlig för barn. Om din heliga skrift en dag säger åt dig att att börja våldta och döda barn så kommer du göra det utan att tänka efter först, och sådana människor är farligt farligt att låta springa lösa i samhället utan minutiös övervakning.

Citat:
trots att den religionen som bedrivs i väst är i princip den mest liberala av alla.

Mmm, särskilt den som spreds av Mr. Ira Bombyou. Vilken man! Vilken karisma!
BOOM Konvertit blev man, pang bara, när man lyssnade på eller kom i vägen för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in