2011-03-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
tänk på att niklas är väldigt ung. ta all hans aktivitet och dela med hans ålder så kan han mycket väl vara den värste.
nu är inte detta någon vetenskaplig kalkyl, but you get my point.
Nej men han kunde ha blivit den värsta om han inte hade stoppats, men det är dock inte det epitet som tillskrivs honom.

Nej någon vetenskaplig kalkyl är det sannerligen inte...
Citera
2011-03-27, 22:36
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej men han kunde ha blivit den värsta om han inte hade stoppats, men det är dock inte det epitet som tillskrivs honom.

Nej någon vetenskaplig kalkyl är det sannerligen inte...

Alla tänker olika, men personligen tycker jag att rate har väldigt mycket med saken att göra. Det är skillnad om man har våldtagit 3 stycken på ett år mot att ha våldtagit 3 stycken på 30 år.
Citera
2011-03-27, 22:46
Medlem
Citat:
Alla tänker olika, men personligen tycker jag att rate har väldigt mycket med saken att göra. Det är skillnad om man har våldtagit 3 stycken på ett år mot att ha våldtagit 3 stycken på 30 år.
Nu tror jag inte att gemene man räknar ratio hos våldtäktsmän för att avgöra vem som är värst genom tiderna utan helt enkelt antal, men jag är tämligen säker på att NE inte är värst även om man använder ditt sätt att se på saken.
Senast redigerad av Rock N Roll 2011-03-27 kl. 22:48.
Citera
2011-03-27, 22:54
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Nu tror jag inte att gemene man räknar ratio hos våldtäktsmän för att avgöra vem som är värst genom tiderna utan helt enkelt antal, men jag är tämligen säker på att NE inte är värst även om man använder ditt sätt att se på saken.
Jag tror inte heller det, jag tror att den värsta är nån som inte än är dömd för sina brott. Men av de vi nämnde som har 3 stycken offer på sitt CV så tycker jag att NE är värst.
OT: jag tror att Eklund kan kanske vara en av de värsta. Tror att han våltagit och mördat fler än de två han sitter inne för.
Citera
2011-03-27, 22:57
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller det, jag tror att den värsta är nån som inte än är dömd för sina brott. Men av de vi nämnde som har 3 stycken offer på sitt CV så tycker jag att NE är värst.
OT: jag tror att Eklund kan kanske vara en av de värsta. Tror att han våltagit och mördat fler än de två han sitter inne för.
Vad är det som gör att du tycker att NE är värre än de med fler antal våldtäkter?
Bland de jag har nämnt så vet jag en på rak arm som har begått fler våldtäkter på en kortare tid än NE.
Citera
2011-03-27, 23:12
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Vad är det som gör att du tycker att NE är värre än de med fler antal våldtäkter?
Bland de jag har nämnt så vet jag en på rak arm som har begått fler våldtäkter på en kortare tid än NE.
Jag tycker inte att NE är värre än nån som begått fler antal våldtäkter. Jag sa av de med 3 våldtäkter som vi nämnde så är NE värst. Men vet du nån som begått fler på kortare tid då är han självklart värre.
Citera
2011-03-27, 23:17
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att NE är värre än nån som begått fler antal våldtäkter. Jag sa av de med 3 våldtäkter som vi nämnde så är NE värst. Men vet du nån som begått fler på kortare tid då är han självklart värre.
Ok då förstår jag.
Men då kan vi alltså konstatera att NE är inte Sveriges värsta våldtäktsman oavsett hur man vänder och vrider på det.
Citera
2011-03-28, 08:04
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ok då förstår jag.
Men då kan vi alltså konstatera att NE är inte Sveriges värsta våldtäktsman oavsett hur man vänder och vrider på det.
Ja verkligen. Jag har bara sagt att det finns fler faktorer än antal lyckade försök som spelar in. Typ frekvens, brutalitet, antal försök och självklart även antal lyckade våldtäkter.
Senast redigerad av doejane 2011-03-28 kl. 08:06.
Citera
2011-03-29, 09:41
Medlem
Men har någon någonsin påstått att han ÄR Sveriges värsta våldtäktsman då? Sveriges värsta sexförbrytare i modern tid är vad JAG har hört på TV, radio, osv.... aldrig "våldtäktsman". Och med 17 försök, inklusive tre succéer, får han nog ses som den värsta, eller åtminstone en av de värsta.
Citera
2011-03-29, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Men har någon någonsin påstått att han ÄR Sveriges värsta våldtäktsman då? Sveriges värsta sexförbrytare i modern tid är vad JAG har hört på TV, radio, osv.... aldrig "våldtäktsman". Och med 17 försök, inklusive tre succéer, får han nog ses som den värsta, eller åtminstone en av de värsta.

Åjo han har nog beskrivits på slikt sätt. Både i massmedia och här och där på nätet.

Citat:
Även dna, fotokonfrontationer och detaljer som aldrig varit ute i media gör polisen säkra på att den unge mannen de har fångat är den värste serievåldtäktsmannen i Sveriges historia.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8161841.ab

Citat:
Mannen sitter häktad för 14 överfall men kommer att åtalas för 15 brott. Han har erkänt samtliga överfall och blir därmed den värste serievåldtäktsmannen i landet.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/atal-for-serievaldtakter-i-orebro_5979497.svd

Sen är han rimligen varken Sveriges värsta våldtäktsman eller "sexförbrytare" om vi utgår från vad som är känt. Varför folk beskriver honom på det sättet är lite av en gåta. Om man nu inte arbetar utefter något för mig okänt kriterium.
Citera
2011-03-30, 03:13
Medlem
JennaJamessons avatar
Citat:
Det är onekligen en intressant fråga

Niklas Eliasson - 3 fullbordade våldtäkter
Hagamannen - 3 fullbordade våldtäkter
Mp3mannen - 3 fullbordade våldtäkter
Den asylsökande våldtäktsmannen - 3 fullbordade våldtäkter
Smygaren - 4 fullbordade våldtäkter
Den egyptiske svarttaxiföraren - 5 fullbordade våldtäkter

Alltså... Det kan likagärna vara fler. Hur stort är mörkertalet?
Ingen som vet ingen som vet.

Sedan kan man definera värsta, det är nog upp till var och en vad man tycker, jag tex skulle tycka att det är värre att våldta ett barn än tre vuxna.

Hursom så finns det sjuka människor som dessa och de kan aldrig bli friska & framförallt kan man heller aldrig göra deras brott ogjorda.
De borde gå samma straff tillmötes som de själva utsatt andra för, fast 10000gånger värre.
Fängelsestraff & psykisk vård är bara skrattretade & kostsamt.

Föresten, vart är alla tuffa SDare i denna tråden, törs de inte hålla till här där en rakad, vit kille står för brotten?
Citera
2011-03-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JennaJamesson
Alltså... Det kan likagärna vara fler. Hur stort är mörkertalet?
Ingen som vet ingen som vet.
Det kan finnas fler offer ja, men detsamma gäller ju alla andra serievåldtäktsmän också, eller hur?
Man får då helt enkelt skriva att han kan vara Sveriges värsta serievåldtäktsman eller att han är en utav Sveriges värsta serievåldtäktsmän, inte att han är det.

Citat:
Sedan kan man definera värsta, det är nog upp till var och en vad man tycker, jag tex skulle tycka att det är värre att våldta ett barn än tre vuxna.

Medias definition på värsta vågar jag nog påstå baserar sig enbart på antalet offer och ingenting annat.

Däremot så hamnar han nog i ensam topp vad gäller antal åtalspunkter för våldtäktsförsök skulle jag gissa på, men det är ju en helt annan sak.

Citat:
Föresten, vart är alla tuffa SDare i denna tråden, törs de inte hålla till här där en rakad, vit kille står för brotten?
Hu många tuffa inlägg har du själv gjort i tråden som handlar om den egyptiske svarttaxichauffören som faktiskt är Sveriges värsta serievåldtäktsman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in