2010-10-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragesson
Nej en som är aktiv i gruppen, inte skaparen eller "frontansiktet" utåt (tjejen), skrev det i sin egen logg under nattvandringen. Kanske var lite otydlig. Men har inte skrivits nått mer på hans logg om det.

Vill inte lämna ut den snubben och vet inte om hans profil är öppen. Men om nån är väldigt nyfiken kan jag tipsa om att även den mest aktiva i gruppen (som skapare och intervjuvad av media) har kommenterat statusen inatt.

Vad jag undrade över var om det är ett nytt överfall som nån hört nånting om, som inte kommit ut till media än?

Har kollat både polisens hemsida (står ingenting om någon aktivitet i de centralare delarna av stan inatt), na.se och utryckning men kammat noll.

Jag tror jag vet vem du menar, men jag kan inte nå den profilen tyvärr. Men jag tror dig. Har fått höra det ryktet från ett annat håll också. Jag har också kikat runt men inte hittat nåt. Man får hoppas att det inte är sant, men om det är det så är det fult att inte gå ut med det.
Citera
2010-10-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Jag tror jag vet vem du menar, men jag kan inte nå den profilen tyvärr. Men jag tror dig. Har fått höra det ryktet från ett annat håll också. Jag har också kikat runt men inte hittat nåt. Man får hoppas att det inte är sant, men om det är det så är det fult att inte gå ut med det.
Jag tycker det är ganska märkligt att de spärrar av en del av en såpass central gata utan att det går att få reda på nånstans nått om det. Fast det har faktiskt "tystats ner" tidigare vi överfall. Finns säkert nån anledning till det. "Utredningstekniska skäl" skulle jag tippa på.
Nu vet vi ju dock inte alls vad som hänt så kanske onödigt att sprida ett rykte, vad vet jag. Ville bara höra om det var nån som visste mer. Du har PM förresten.
Citera
2010-10-16, 16:54
Medlem
Bejjbiies avatar
Måste fråga en sak ang. att han inte för läsa tidningen eller se på tv osv?..

Antar att det är för att han inte ska se vad som händer i hans fall, men hans advokat lär ju läsa tidningen och se på nyheterna som vanliga civiliserade människor brukar göra så hon kan väl lika gärna föra den informationen vidare till honom? Eller får hon inte det?

Och vad är meningen med att han inte får följa mediakaoset om honom, det dom säger i media lär väl redan ha kommit till hans kännedom innan det släpps i media!?
Citera
2010-10-16, 17:04
Medlem
Bejjbiies avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7967119.ab <-- Hittade det perfekta straffet för N .. Han skulle gå runt så i örebro det vorde fan straff nog om han överlevde 2 dagar vill säga!!
Citera
2010-10-16, 17:22
Medlem
Oscizs avatar
GMs FB?
Citera
2010-10-16, 17:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
GMs FB?

http://sv-se.facebook.com/people/Niklas-Eliason/603450249?_fb_noscript=1
Citera
2010-10-16, 17:36
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har också fått information om att den person som misshandlade Niklas mor och även troligtvis var orsaken till hennes skyddade boende, under en kort period, var hennes nya och dåvarande sambo. Misshandel ska ha skett åren 2003-2004.

jag får ett starkt intryck att hans mamma var WT. hans vrede mot kvinnor kommer kanske från jämförelse mamma=white trash mot pappa=överläkare/kärlkirurg
Citera
2010-10-16, 17:55
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
"Tratt" säger att NE bodde i Hjärsta för tre år sedan:

https://www.flashback.org/sp26129530

Tratt: Vet du om bodde stadigt i Hjärsta. Eller kan han ha flyttat runt och bott litet här och där?

Jag tror att han bodde stadig i Gamla Hjärsta i ett par år minst och besökte mamman vissa helger. Inget av hans syskon ska ha bott oss mamman utan bara bott där över en helg eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
http://www.expressen.se/nyheter/1.2176181/23-aringens-egna-ord-om-valdtakten

Konstigt, känns som expressen ljuger till det, om han bott oss mamman den kvällen finns det ett statoil på vägen (Svampen) till Eurostop, även mycket närmare in till Pressbyrån i stan.

Samma sak om han skulle varit oss pappan, ett statoil vid Mikael Skolan som också är på vägen, närmare till stan och även ett närmare statoil Västhaga.

Han skulle nog fastnat på övervakningskameran då också.
Senast redigerad av Tratt 2010-10-16 kl. 18:05.
Citera
2010-10-16, 17:58
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragesson
Såklart inte säker på deras anledning men det känns som att alla du nämner är möjliga anledningar. Båda ställena är riktiga hålor (Kumla har åtminstonde tågstation och lite affärer, riktiga restauranger o.s.v.) där det inte kan finnas så mycket annat än själva "lantlivet" som lockar. Men visst är villorna billigare där. Vissa flyttar ju ut på landet för de vill ha lugn och ro. När man skaffar barn finns det ju än större anledning till det. Unga i städerna idag kan ju växa upp i ett ganska hårt klimat.

Jag skulle inte direkt vilja att mina barn växer upp i vissa områden i Örebro, kanske inte ens i de "finare" områdena då de ändå kan hamna i fel kretsar. Örebro måste f.ö. vara en av Sveriges mest segrigerade stad.

Synd på en stad som har så mycket potential och fina människor i övrigt.

Hm tankevurpa där.. Tycker det är helt okej att Örebro är segrigerat men de segrigerade områdena är spridda till alla delar av kommunen därför är det svårt för en ansvarstagande förälder (med något så när liknande åsikter som jag) att veta var man ska bosätta sig när det är dags att bilda familj.
Tack! Verkar som man knappast flyttar dit för att det är ett fint område eller för att leva livet på landet. Utan snarare för att det är ett bra ställe för barn att växa upp och/eller något intresse som t ex hästar.

Funderade bara på om det ev kunde vara så att NE ofta var ensam hemma under högstadietiden (då det enl någon här i tråden började gå åt fel håll). Kanske om mor och syster (systrar?) är hästintresserade och man har en far som jobbar mycket samt har jourer och så. Plus att föräldrarna väl skiljde sig nån gång i den vevan. Det är absolut ingen ursäkt för NEs beteende. Bara ett konstaterande att det kanske inte varit någon som haft så bra koll på vad NE haft för sig.
Citera
2010-10-16, 18:02
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Jag tror att han bodde stadig i Gamla Hjärsta och besökte mamman vissa helger. Inget av hans syskon ska ha bott oss mamman utan bara bott där över en helg eller liknande.
Tack!

En sak tillsom jag undrar över: Alla de fall som NE nu knyts till har skett mycket eller ganska nära någon av hans bostäder. Och när han förstod att han skulle åka dit gjorde han inga försök att fly stan utan verkar ha gömt sig i källaren i nån av föräldrarnas hus.

Det verkar litet tafatt. Var han en sådan som inte gav sig iväg på längre utflykter eller tog sig för så mycket över huvud taget? Åkte han inte ens iväg på träffar med andra datorspelare?
Citera
2010-10-16, 18:06
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Tack!

En sak tillsom jag undrar över: Alla de fall som NE nu knyts till har skett mycket eller ganska nära någon av hans bostäder. Och när han förstod att han skulle åka dit gjorde han inga försök att fly stan utan verkar ha gömt sig i källaren i nån av föräldrarnas hus.

Det verkar litet tafatt. Var han en sådan som inte gav sig iväg på längre utflykter eller tog sig för så mycket över huvud taget? Åkte han inte ens iväg på träffar med andra datorspelare?

Kan tyvärr inte svara på det, han verkar inte varit den med sociala efter gymnasiet utan mest suttit hemma.
Citera
2010-10-16, 18:09
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
jag får ett starkt intryck att hans mamma var WT. hans vrede mot kvinnor kommer kanske från jämförelse mamma=white trash mot pappa=överläkare/kärlkirurg
Det där är intressant. Finns flera möjligheter;

Vi vet ju inte så mycket om mamman och vilken sorts människa hon är. Din teori är en möjlighet. En annan är att han sett sin mamma bli misshandlad av sin nye man och att det på något sätt satt spår. En tredje är att han blivit störd alldeles på egen hand och att något haft en dämpande effekt under de år han inte är misstänkt för några dåd (2005-2009. Om det nu inte kommer upp något framöver). Kanske hade - litet på tvärs med din teori - såväl mamman som styvmamman en dämpande effekt; problemen började väl något/några år efter skilsmässan men dämpades när pappan blev sambo med styvmamman. Och ökade igen när pappan och styvmamman blev särbos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in