2010-10-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Litet märkligt; GM är ju tydligen hyggligt intelligent och verkar dessutom förstå att han är körd (avböjer topsningen, överfallet i porten, gömde sig i källaren till mammans hyreshus).

Men såvitt vi vet gör han inga som helst försök att fly ens från närområdet.
Tror inte han hade någonstans att fly. Detta verkar vara en mycket tragiskt hitstoria på många sätt. Hade han gömt sig nånstans i Örebro t.ex. och polisen gått ut med en efterlysning efter hans identitet blivit känd skulle han vara betydligt säkrare om han lämnade över sig själv. Det är otroligt många här i stan som vill skada han väldigt mycket efter all rädsla han varit med och skapat för våra tjejer, sambosar, mammor, ja t.o.m. mormödrar och farmödrar.
Citera
2010-10-15, 17:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragesson
Ok. Har missat ändringen av rubriceringen. Men om det hade vart en, för offret, känd GM i det fallet hade väl aldrig rubriceringen behövt vara luddig från första början? Övergrepp i rättssak alt Misshandel hade ju vart givet då? Se även min ändring på svaret till ett inlägg "Idag, 17:11" ang. vittnet som sett Niklas på Tunnelgatan på väg därifrån, för att sedan komma tillbaka en stund senare om jag minns rätt. Det är helt enkelt ett mycket bra ställe för en våldtäktsman att lura på där. Först är det en tunnel precis vid parkeringen. Sen är det ca 20 meters avstånd till nästa tunnel som leder till Väster/holmen (industriområde)/Hjärsta. Mellan tunnlarna är ett ödsligt tågbaneområde (det man ser strax före centralstationen när man kommer med tåg från stockholm). Vet inte om du är från Örebro, därför jag förklarar så ingående, ha överseende annars.

Nej, är inte hemmahörande i Örebro, men har besökt staden ett flertal gånger så känner igen mig lite i city.

En anledning till att man kanske inte vill gå ut med händelsen kring hennes fall kan vara att denne kanske är tipsaren.

Jag har fått reda på hennes namn, kommer dock inte lämna ut, och jag har inte hittat några kopplingar till henne ännu. Så vi får se. Du kan ha rätt, det är inte helt osannolikt att det är som du säger. Men personligen känner jag att det är något som inte stämmer, därav mina funderingar. Jag kanske är helt ute och cyklar.
Citera
2010-10-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Någon som vet var styvmamman bor idag, på Hjalmar Bergmans väg 19 bor idag ett gift par?
Om styvmamman är den medelålders kvinna som var med på sommarens Tallinkryssning bor hon på Skolgatan.
Citat:
Någon som vet vilka systrarna Wå*lberg på hans facebook. Släkt?
Wå*lberg lär vara släkt, då de även är FB-kompisar med andra Elias*ons.
Senast redigerad av nivers 2010-10-15 kl. 17:52.
Citera
2010-10-15, 17:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivers
Om styvmamman är den medelålders kvinna som var med på sommarens Tallinkryssning bor hon på Skolgatan.

Wållberg lär vara släkt, då de även är FB-kompisar med andra Eliassons.

Tack för info. Den gatan börjar vid Karolinska skolan och slutar vid Bromsplan, nästan.

Ja, de är nog troligtvis släkt.
Citera
2010-10-15, 18:03
Medlem
Citat:
Tack för info. Den gatan börjar vid Karolinska skolan och slutar vid Bromsplan, nästan.

Ja, de är nog troligtvis släkt.
Var på Skolgatan?!? Bromsplan är ca 50 meter från Tunnelgatan. Rynninge (Grenadjärdstaden) ca 50 meter åt andra hållet. Kan Niklas haft tillgång till lägenheten på skolgatan? Om han (hon) bodde nära korsningen Olaigatan bodde han ju i princip mitt i stan då!! Runt norrcity finns det ouppklarade överfall och ofredanden de senaste åren så det heter duga. Tror inte ens hälften är anmält, antastande personer i norrcity efter krogstängning hör inte till ovanligheterna. Det har vart våldtäkter spridda ända ut till brickebacken och universitetsområdet (cyklande GM) områdena i runt hans olika (möjliga) boendeadresser har ju i princip varit optimala för en serievåldtäktsman!
Citera
2010-10-15, 18:03
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Faktum kvarstår, med vissas trångsynta synsett här så hade både Eklund, Lindgren, Flink, Quick, Lasermannen m.fl. knallat omkring här ute bland oss andra. Men visst, rota tillräckligt djupt och långt tillbaka i tiden så ska man väl även kunna hitta någon skummis med invandrarbakgrund.

"Lasermannen" var inte etniskt svensk, men det har egentligen ingen som helst betydelse. Polisen arbetar givetvis efter de bevis som finns i varje brottsärende.

Att det finns personer i Sverige som röstar på olika partier och att SD i årets val kom in i riksdagen har givetvis ingenting med polisens arbete att göra.

För att göra en grov jämförelse, så skulle således de som röstade på V ha åsikten att det endast är kapitalister som begår brott; KD:s väljare skulle framförallt vänta sig att ickereligiösa i högre grad är brottslingar; FP:s väljare skulle anta att ickeliberala personer oftare hemfaller i brott osv.

Jag hoppas NE erkänner sina brott och även berättar vad som hänt i varje enskilt fall. Det skulla kanske i någon mån underlätta för hans offer att gå vidare i sina liv.
Citera
2010-10-15, 18:07
Medlem
Har iofs inte läst varje inlägg, men ställer mig själv ett antal frågor. Killen, på bild, verkar relativt vek. Hur lätt är det då att begå en fullbordad våldtäkt? Att få erektion i en sådan situation måste väl ändå vara en kraftig psykisk störning.
F.ö. är Örebro allt annat än en landsortsidoll.
Citera
2010-10-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragesson
Var på Skolgatan?!?
I närheten av Södra Grev Rosengatan. Känns inte relevant att precisera exakt då det inte finns någon anledning att hänga ut styvmoderns familj.
Citera
2010-10-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Har iofs inte läst varje inlägg, men ställer mig själv ett antal frågor. Killen, på bild, verkar relativt vek. Hur lätt är det då att begå en fullbordad våldtäkt? Att få erektion i en sådan situation måste väl ändå vara en kraftig psykisk störning.

Han sysslade med kampsport enligt uppgift i tidigare inlägg så fysiskt vek var han nog inte.
Dessutom har det också visat sig att våldtäktsmän sällan får erektion, det är inte det som är grejen. D kan använda föremål eller fingrar istället. Det är nog själva maktutövandet och våldet som de går igång på.
Citera
2010-10-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Uppgifter gör gällande att han var kampsportsintresserad och aktiv i någon militär självförsvarskampsport, där strypningar och liknande var vanligt (kravmanga?). Oklart hur länge han skulle utövat detta dock, håller med dig om att han ser vek ut. Kanske är det också därför han verkar ha misslyckats nästan alla gånger han försökt våldta? Med enstaka undantag förstås.

De får tydligen inte alltid erektion, verkar inte vara det de handlar om.

Örebro är en väldigt fin och trivsam stad. Vi har några spånhuvuden som gör allt för att förstöra den bilden men de är i kraftig minoritet. Även "de" som inte alltid håller sig på rätt sida lagen har fått nog av detta för länge sen.
Citera
2010-10-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoelaze
Han sysslade med kampsport enligt uppgift i tidigare inlägg så fysiskt vek var han nog inte.
Dessutom har det också visat sig att våldtäktsmän sällan får erektion, det är inte det som är grejen. D kan använda föremål eller fingrar istället. Det är nog själva maktutövandet och våldet som de går igång på.

och rykten på stan säger att "föremål" användes vid eurostop... men som sagt det är rykten och jag hoppas innerligen att de INTE är sanna!!!
Senast redigerad av Lenco 2010-10-15 kl. 18:18.
Citera
2010-10-15, 18:21
Medlem
Zniffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenco
och rykten på stan säger att föremål användes vid eurostop... men som sagt det är rykten och jag hoppas innerligen att de INTE är sanna!!!

Du har inte följt tråden va?
Vet inte hur många gånger den frågan har blivit dementerad. Nej inga verktyg eller annat var med!
Men kraftigt utdraget övervåld under lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in