2010-03-29, 16:23
  #121
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Det cirkulerar uppgifter på att det kan ha funnits FYRA personer i bilen.

Polisen har tydligen letat med hund, men inte hittat något.

Varifrån kommer dessa uppgifter?

En öppen bildörr? Någon som lämnade sina brinnande kumpaner i lågorna?

Vem skulle det kunna vara?

Förmodligen brinnande fotsteg bort från olycksplatsen.
Citera
2010-03-29, 16:30
  #122
Medlem
ZeveXs avatar
Att det fanns en fjärde person är ju bara att utesluta rent logiskt sätt.

Att teorin dök upp är ju inte helt oväntat heller då polisen sökte med hund runt om platsen efter spår (men inget fann).

Ingen som sitter på lite personnummer och sådär?
Eller något mer grabbarna ställt till med i växjö trakterna?
Citera
2010-03-29, 18:06
  #123
Medlem
Maarroaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petting
Kallar du det närheten? det är ju minst 2 km ifrån

Såg vägspärren och ja det är ju ganska nära Åkte för att kolla på bilen, och den var rätt liten efteråt.
Citera
2010-03-29, 18:11
  #124
Medlem
Maarroaks avatar
Min syster ska tydligen ha en vän som bad dessa 3 pojkar komma hit till Karlshamn, hon skulle känt dem, men jag tycker det låter lite fel. Kan ju dock vara så, hon skulle tydligen fått skit nu i efterhand att det var hennes fel eftersom de körde hit med en stulen bil.

Vilket jag finner jävligt ologiskt. Men vad säger man inte för skit åt folk i ilska och i desperation i att hitta någon ansvarig.

Är man så jävla korkad att man kör ifrån växjö till karlshamn i en stulen bil och sen kör ut till oljehamnen i okunskap utav vägarna där så för man skylla sig själv.
Citera
2010-03-29, 18:53
  #125
Medlem
ZeveXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarroak
Min syster ska tydligen ha en vän som bad dessa 3 pojkar komma hit till Karlshamn, hon skulle känt dem, men jag tycker det låter lite fel. Kan ju dock vara så, hon skulle tydligen fått skit nu i efterhand att det var hennes fel eftersom de körde hit med en stulen bil.

Vilket jag finner jävligt ologiskt. Men vad säger man inte för skit åt folk i ilska och i desperation i att hitta någon ansvarig.

Är man så jävla korkad att man kör ifrån växjö till karlshamn i en stulen bil och sen kör ut till oljehamnen i okunskap utav vägarna där så för man skylla sig själv.

Man ser ju direkt vilka som inte kommer från Blekinge i vanliga fall, sånt här inträffar aldrig här annars med ett undantag vad som hände hampus i karlskorna när han dog...
Hälsa din syster att inget av detta är hennes fel, grabbarna får stå sitt eget kast och skylla sig själva...
Citera
2010-03-29, 20:11
  #126
Medlem
Bogeymans avatar
Hur gick det för bilägaren? Får han ersättning för vad snorungarna gjort med bilen?
Citera
2010-03-29, 22:58
  #127
Medlem
boy-As avatar
jag hoppas verkligen att killarna inte hade säkerhetsbälte på sig så att dom slogs medvetslösa direkt när dom krockat in i bergsväggen. Riktigt synd att det slutade som det gjorde men hur korkad får man va egentligen? Sno en bil och sedan försöka köra ifrån snuten? Kan ju bara sluta i katastrof
Citera
2010-03-30, 01:57
  #128
Medlem
http://keevinvarela.bilddagboken.se/p/show.html?id=440231705&directlink=1

där är den yngstas(f.1995) bilddagbok. man måste dock vara medlem på bilddagboken för att se den.

dom andra två är födda 1993, finns på upplysning.se

förövrigt kan jag ju instämma med vad andra har skrivit här att om man hade bott i karlshamn så hade man aldrig kört ut dit.

jag har fått för mig att kroppen har nån slags försvars grejj mot eld, att man inte svimmar pga smärtan från eld? stämmer det, någon som vet?
Citera
2010-03-30, 02:06
  #129
Medlem
brasskalles avatar
Tror det stämmer, man dör av syrebrist innan man hinner brännas till döds vad jag har hört.
Citera
2010-03-30, 02:06
  #130
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertinger
http://keevinvarela.bilddagboken.se/p/show.html?id=440231705&directlink=1

där är den yngstas(f.1995) bilddagbok. man måste dock vara medlem på bilddagboken för att se den.

De verkar ha internet på "andra sidan" då han varit inloggad igår 19:49
Citera
2010-03-30, 02:45
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Förmodligen brinnande fotsteg bort från olycksplatsen.

Jag tror det är standard att man söker av området kring en bilolycka! Finns fall där personen i bilen antingen slungats ut, eller yrat bort sig för att sedan hittas ex antal timmar senare förvirrad och skadad.
Kan inte ge exempel men det är så jag fick lära mig.
Citera
2010-03-30, 11:47
  #132
Medlem
Jag har inte orkat läsa hela tråden - men jag har hört att bilen stals på måndagen och de kraschade på fredagen. Var alla tre med om bilstölden? Vad gjorde de mellan måndag och fredag var de på "turné" eller gick de i skolan? Ingen som reagerade på att det stod en stulen bil på parkeringen eller körde de runt i flera dygn ?
Även om de var kriminella tycker jag det är tragiskt. Mina tankar går till de anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in