2007-09-23, 23:29
Medlem
pihops avatar
Också jävligt intresserad av hur det går egentligen!
Citera
2007-09-23, 23:30
Bannlyst
Jag har en änglatrumpet hemma, kände inte till att man kunde äta den. Hur många blad är det okej att börja med? Ett halvt?
Citera
2007-09-23, 23:32
Medlem
elleps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Jag har en änglatrumpet hemma, kände inte till att man kunde äta den. Hur många blad är det okej att börja med? Ett halvt?

Om du bemödar dig läsa på mer än "shit, man kan knarka detta!" så bör du ganska snart inse det faktum att inta änglatrumpet är en dum idé.
Citera
2007-09-23, 23:34
Medlem
fraess avatar
Skojar du? Ät för i helvete inte utan att ha läst på som bara den. Så du vet vad du ger dig in på. Det finns hur mycket historier som helst om folk som skär av sig kuken eller springer nakna skrikandes på stan, och så vidare.

Citat:
Citera
2007-09-23, 23:34
Medlem
Citat:

Du kan äta precis vad som helst, konstigt att du inte kände till det.. Däremot är det ju som bekant väldigt giftigt med datura, så ta en rejäl näve!
Citera
2007-09-23, 23:51
Medlem
West-ens avatar
Okej här är min åsikt.
De flesta här i tråden kan delas in i två grupper
Grupp A: De som inte tror han, och måste hela tiden förklara sina teorier, eller bara tramsar.
Grupp B: De som skiter i om han gjort det eller ej och håller ämnet någorlunda, utan trams, utan vettiga tips. Om det nu faktiskt är så att han tagit drogen.

Jag skulle föreslå vi går till Grupp B. Seriöst, har ni ingen empati? Det kan ju visserligen vara så att snubben är en attention whore, men och?
Kan vi inte försöka hålla topic och försöka behålla tråden? Samt guida han igenom det här om han nu tagit Datura?
Han verkade ju ha lyssnat lite grann iallafall. I början ville han ju ta 20blad...

Men det är ju bara min åsikt.
Citera
2007-09-24, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fraes
Skojar du? Ät för i helvete inte utan att ha läst på som bara den. Så du vet vad du ger dig in på. Det finns hur mycket historier som helst om folk som skär av sig kuken eller springer nakna skrikandes på stan, och så vidare.

alltid trott att det var sina tungor de skar av när de käkade änglatrumpet
Citera
2007-09-24, 00:04
Medlem
Jag och ett par kompisar har prövat datura 2 gånger förra vecka (Onsdag & Lördag), och vi har bara fått positiva upplevelser av denna växt!
Vi kokade 4 blad i en 1,7l vattenkokare och sen delade det på 3-4 personer.
Och kan lova att det gav en jävla kännsla! Den ända negativa jag kan komma på är att man kan fan inte vara bland "normalt folk" ( som inte tagit datura ).
Så börja med att ta med några kompisar koka lite te, och sen drick vänta ett tag. Tar inte lång tid innan du känner av det! Men om du inte känner av det efter säg typ en timme så kan ni ju koka mera.. men jag råder dig ABSOLUT till att inte käka 10-20 blad!!! Bättre att de det lugnt och ta lite i taget och känna efterhand hur mycke du kan ta, med tanke på att det är väldigt svårt att dosera! men men hoppas du får en lika trevlig tripp som vi fick

peace

Med datura menade jag Änglatrumpet! Trodde det va samma sak?
Citera
2007-09-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Fel, dom tillhär samma familj!
Änglatrumpet är datura brugmansia medans spikklubba är datura stramonium!

Nej det stämmer inte. Inom potatisväxtfamiljen (solanaceae) finner man släktena spikklubbor (datura) respektive änglatrumpeter (brugmansia). Oj vad fel du har. Jättemycket.
Citera
2007-09-24, 00:08
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Okej här är min åsikt.
De flesta här i tråden kan delas in i två grupper
Grupp A: De som inte tror han, och måste hela tiden förklara sina teorier, eller bara tramsar.
Grupp B: De som skiter i om han gjort det eller ej och håller ämnet någorlunda, utan trams, utan vettiga tips. Om det nu faktiskt är så att han tagit drogen.

Jag skulle föreslå vi går till Grupp B. Seriöst, har ni ingen empati? Det kan ju visserligen vara så att snubben är en attention whore, men och?
Kan vi inte försöka hålla topic och försöka behålla tråden? Samt guida han igenom det här om han nu tagit Datura?
Han verkade ju ha lyssnat lite grann iallafall. I början ville han ju ta 20blad...

Men det är ju bara min åsikt.

Tja.. Samtliga personer avrådde honom att stoppa växten i närheten av munnen och informerade honom om skadeeffekterna.

Killen skiter fullkomligt i vad folk säger och käkar det ändå, och klampar i några timmar senare och yrar om att han ser suddigt, och vill prompt bevisa för alla att han faktiskt åt upp bladen.
Citera
2007-09-24, 00:14
Medlem
Norfairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
okej, nu är jag fan trött på alla som kallar mig för lögnare. Nu tar jag en film där jag äter ännu ett blad. Nöjda då?

Haha, det där bevisar ju bara hur otroligt viktigt det är för dig att få uppmärksamhet på FB och inte hur du "följer din dröm".
Jag tror inte på dig, men kan inte säga att jag bryr mig nämnvärt heller... Ifall du nu faktiskt har tagit så får jag väl önska lycka till och hoppas man slipper rubriker i tidningarna imorgon.
Citera
2007-09-24, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pundartugg
alltid trott att det var sina tungor de skar av när de käkade änglatrumpet
Tyska grabben skar av tunga OCH kuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto