2011-09-20, 17:27
Medlem
Tycker inte alls om dom, Smakar billig tobak. Föredrar Level över Pall mall om man ska köpa några av dom "billiga".
Citera
2011-09-20, 22:11
Medlem
Aldoes avatar
Som jag skrev i en annan tråd, de känns väldigt restaurangiga. Dock så röker jag inte, men jag tycker att de känns lite fin krog över det hela.
Citera
2011-09-20, 23:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldoe
Som jag skrev i en annan tråd, de känns väldigt restaurangiga. Dock så röker jag inte, men jag tycker att de känns lite fin krog över det hela.

Aldrig rökt Pall Mall men det är väl luffarcigaretter om något?
Citera
2011-09-21, 00:13
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldoe

Men Pall Mall är ju lågpris-cigg, lite otippad koppling till finkrog i såna fall.

edit: Iofs kanske du syftar på själva designen och den är rätt stilig för att vara budgetcigg.
Senast redigerad av wonderland 2011-09-21 kl. 00:19.
Citera
2012-01-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men Pall Mall är ju lågpris-cigg, lite otippad koppling till finkrog i såna fall.

edit: Iofs kanske du syftar på själva designen och den är rätt stilig för att vara budgetcigg.

-"DESIGNEN" ???... Ursäkta,men har du tittat ordentligt på ett ciggpaket de senaste 6-7 åren ??..
-Storebror EU har tvingat på alla ciggtillverkare att låta standardiserade varningstexter dominera paketets utseende.På framsidan,till c:a 50%. Försöker du "komma undan" genom att låta ciggpaketets baksida ligga vänt uppåt,ja,då finner du att även där finns en ÄNNU STÖRRE VARNINGSTEXT,motsv. c:a 70% av utseendet !.. Å så det där med "restaurangcigg": (Jag antar att det inte är de oftast vidriga((små och oventilerade)) rökrum som många krogar håller sig med,som du menar ?.För vad spelar det för roll vilket skit man röker där,när du och de flesta andra,bara vill i från nämnda "gaskammare" snarast möjligt efter uträttat ärende !.) Under den relativt korta period som man kan sitta utomhus och käka,så skulle man iofs kunna hävda att den termen ö.h.t. existerar.-Men vilket då förutsätter:

1,Att restaurangen har lyckats få tillstånd att rigga upp bord och stolar på gatukontorets mark,alt. har råd/bygglov att hålla sig med egen veranda.

2,Att väder och temperatur alls medger utomhusvistelse.(I Sverige: Inte ens alldeles självklart i Juli alla somrar !.)

3,Att du ABSOLUT INTE är en konflikträdd person i grunden !. Antirök-maffian befinner sig på en stark och oavbruten offensiv sedan ett drygt decennium nu.De känner sig segerrusiga,och besitter ett självförtroende och förnumstig översittarmentalitet som är mkt "osvensk",som det brukar heta.
-Men trots att de redan bearbetar politiker och allmänopinion för ett införande av ett "Generellt rökförbud,-ÄVEN UTOMHUS-, på allmän plats",och har kommit en bra bit på väg,så kan du INTE RÄKNA MED att slippa bli trakasserad på en utomhusservering,när du vill röka !.-Du kan dock HA TUREN att slippa,men det är inte detsamma !.-Kom dock i håg: Uppstår konflikt,vill de flesta runtomkring inte riskera att hamna på "förlorarsidan"(I Sverige = ALLTID rökaren,när motparten är antirökmaffia-språkrör !!.).Sålunda är det betydligt mera troligt att perifert folk tar parti MOT dig,än FÖR dig !.-Skulle det dessutom vara en halvfull "Fröken präktig" som attackerar dig oprovocerat,"från ingenstans",så SLÄCK DÅ CIGGEN Å BE OM URSÄKT,FÖR H--E !!.-I denna miljön är de flesta berusade i varierande grad,så ""guilty by association""-begreppet gäller,i sin allra mest utpräglade form !. Det är DU som har ciggen(="The bad guy"),och HON som,per automatik,är "den goda fe´n"(="Sockerprinsessan").... (-Vadå,??.."Sakliga argument" ??..GLÖM DET !.)

4,"Restaurangcigg"...hmm,..Jag skulle ogärna plocka fram ett paket cigg,på ett sådant sätt att texter som "TOBAK LEDER OFTA TILL KRONISK IMPOTENS OCH KRAFTIGT URINLÄCKAGE",el. "RÖKARE HAR 70% FÄRRE SPERMIER ÄN ICKERÖKARE",el. "80% AV ALL AVFÖRINGSINKONTINENT ÄNDTARMSCANCER FÖRORSAKAS AV RÖKNING",etc.,etc.,exponerades mer än nödvändigt...-Men det är kanske "bara jag" då måhända..

5,De/vi som har någotsånär koll på de etablerade ciggmärkena på den svenska marknaden,vet att här hemma var det nu ganska länge sen som "Pall mall" verkligen VAR det klassiska premiummärke som på 60/70-talen. De/vi vet att det numera är urusla budgetcigg,som tidigare gick under namet "Corner",som förpackats i högst bedrägliga paket !.-Varför helskotta skulle man HELLRE använda ett sånt märke på restaurang,än någon annanstans ??..

Jag menar: En Rolexkopia må vara lik,å väldigt lik i vissa fall,en äkta "Rolex" till det yttre.-Men på insidan är det två TOTALT SKILDA VÄRLDAR !.("Rostigt plåtskjul i kinesisk landsbygdsmiljö",resp. "Exklusiv dammfri hantverkarfabrik i centrala Zurich " !.) Dessutom har "Corner"(s.k. ""Pall Mall"" då) utvecklat nån jävla teknik som ska motverka att fyllbultar oavsiktligt ska bränna ner sina kvartar.-Sålunda spontan-slocknar ciggjävlarna om du inte "drar in" var 15:e sekund el. oftare !. Jävligt irriterande,och fyller troligen sitt syfte bättre i teorin än i praktiken !.

Sammanfattningsvis: "DESIGN på ciggpaket",är liksom "Restaurangcigg",en nostalgisk del av vår moderna historia.-Om ytterligare 3-4 decennier riskerar du troligen att hamna i finkan för "Grovt nikotinhaltigt tobaksinnehav" om du torskar på 2 limpor Marlboro gömda i ett ekologiskt muslipaket... /M.
Citera
2012-01-04, 20:05
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Smakar hö.
Citera
2012-01-05, 22:39
Medlem
Smirnoffboys avatar
Jag röker Pall Mall hela tiden, köper bara dom, om jag röker några andra är det Prince <3
Citera
2012-01-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Aldrig rökt Pall Mall men det är väl luffarcigaretter om något?
Japp, tänk dig smaken av billig cigarett, och känn lite mer avsmak med tanke på kvaliten, då har du Pall Mall.
Citera
2012-01-07, 18:34
Medlem
Pall Mall är riktigt vidriga, endast röda LM framhäver liknande spy känslor.
Citera
2012-01-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lill.snorre
Pall Mall är riktigt vidriga, endast röda LM framhäver liknande spy känslor.
Precis, blir roande när folk ljuger och säger att de gillar Pall Mall, vore mer korrekt ifall de skrek ut ''OK! Vi har dålig ekonomi och vill inte lägga ut 5-10 kroner extra vid varje köp av cigarettpaket - Pall Mall den enda alternativen''.
Citera
2012-01-14, 16:22
Medlem
Jag har hållt mig till Pall Mall red label (korta varianten) i ungefär ett halvår, och gillar dem fortfarande! Smakrika cigaretter till ett billigt pris, det fångar mig!
Citera
2012-01-14, 20:07
Medlem
Röda Pall Mall är det vidrigaste som finns, smakar för fan varmrökt från första blosset. Blå Pall Mall är inte lika skabbiga, men ändå inget jag någonsin skulle köpa. Hellre Chesterfield, som faktiskt är rätt goda för sitt pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in