Tjena
Behöver hjälp med 2 extremt jävla irriterande problem med uTorrent av någon som är mer insatt i programmet än en själv.
Det första jag undrar över är varför i helvete man inte kan ladda från tillgängliga källor?
Om jag till ex har 999 Källor kan jag ofta inte ladda från en enda jävel. Dvs källorna visas såhär: 0(999). Kan omöjligt förstå varför jag inte kan ladda från källorna när det finns gott om dom.
Mitt andra problem är att jag vill prioritera hög nedladdningsanslutning för torrents, dvs att automatiskt välja källor med en viss hastighet och stänga dom anslutningar som är långsamma.
Programmet get endast möjligheter att göra detta när man laddar upp men inte för hämtningar.
Otroligt jävla cp drygt att hela tiden behöva bryta långsamma anslutningar manuellt för att leta nya. Det går förbannat mycket tid åt att ladda ner torrents "manuellt" när det SKALL VARA AUTOMATISERAT!!
Någon som har nån bra lösning på detta problem med en annan klient lr liknande?
När det finns 1026 källor till en fil borde jag ju för fan kunna hitta en anslutning som ger högre än 10kb/s vilket inte är möjligt av nån idiotisk jävla anledning som jag inte kan förstå.
Brandvägg/router/portar/anslutning etc har ingenting med något av ovanstående problem att göra. Enstaka torrents får jag hög anslutning på, men dom flesta är precis som jag beskriver.
Hoppas nån med något bra svar orkat läsa hela mitt jävla inlägg. , )