2010-03-21, 12:21
Medlem
Jag har bytat efternamn.
Skulle ändra till mitt nya på Eniro i fredags, jag gjorde som man skulle. Fick ett sms av dem med en kod som man skulle skriva in osv.. När jag kontrollerade om de hade byt namnet i morse märkte jag att de inte gjort det. Varför? Borde det inte gå direkt och per automatik?
Citera
2010-03-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrick
Jag har bytat efternamn.
Skulle ändra till mitt nya på Eniro i fredags, jag gjorde som man skulle. Fick ett sms av dem med en kod som man skulle skriva in osv.. När jag kontrollerade om de hade byt namnet i morse märkte jag att de inte gjort det. Varför? Borde det inte gå direkt och per automatik?

Har exakt samma problem men har ingen aning varför det inte ändras.
Citera
2010-03-21, 12:29
Medlem
Heinzes avatar
De kanske uppdaterar med jämna mellanrum och nästa uppdatering har inte skett ännu?

Varför ringer du inte bara ditt telebolag och ändrar uppgifterna? Då ändras uppgifterna hos alla nummerupplysningar med automatik så slipper du ordna med det mer.
Citera
2010-03-21, 14:59
Medlem
Eniro suger. Jag försökte plocka bort en del gamla nummer jag inte använder. Då skulle jag bekräfta det genom att skicka ett meddelande eller ringa nåt autosvar(minns inte vilket) från ett av dom numren jag försökte plocka bort! Jag har ju inte abonnemanget kvar! Visserligen gick det väl att ringa, men det hade jag ingen lust med. Då skulle man ju prata med en människa, och det kände jag inte för just då. Det hade väl varit enklare om jag fick bekräfta borttaget från ett av dom nummer som fungerade och skulle vara kvar.

Kan tillägga att jag sket i Eniro och hänvisar alla som vill ha tag på mig att kolla på Hitta.se, där var det nämligen inga problem att ändra alla uppgifter så dom blev aktuella.

Eniro är väl kvar i gamla Televerks-tänket och har inte fattat det här med kundvård riktigt.
Citera
2010-03-21, 16:02
Medlem
CaptainObvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Eniro suger. Jag försökte plocka bort en del gamla nummer jag inte använder. Då skulle jag bekräfta det genom att skicka ett meddelande eller ringa nåt autosvar(minns inte vilket) från ett av dom numren jag försökte plocka bort! Jag har ju inte abonnemanget kvar! Visserligen gick det väl att ringa, men det hade jag ingen lust med. Då skulle man ju prata med en människa, och det kände jag inte för just då. Det hade väl varit enklare om jag fick bekräfta borttaget från ett av dom nummer som fungerade och skulle vara kvar.

Kan tillägga att jag sket i Eniro och hänvisar alla som vill ha tag på mig att kolla på Hitta.se, där var det nämligen inga problem att ändra alla uppgifter så dom blev aktuella.

Eniro är väl kvar i gamla Televerks-tänket och har inte fattat det här med kundvård riktigt.
Vad jag minns så behövde inte jag alls prata med en människa. Bara slå numret och så fick man höra en röst som sa att ändringen hade bekräftats.
Citera
2010-03-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainObvs
Vad jag minns så behövde inte jag alls prata med en människa. Bara slå numret och så fick man höra en röst som sa att ändringen hade bekräftats.

Ja, det var ju det jag sa, fast jag kanske var otydlig. För att det skulle gå automatiskt så var jag tvungen att ringa från ett av numren som jag vill ta bort, ett av dom som inte fungerade alltså. Det var väl så du gjorde?

Det andra alternativet var att ringa deras kundtjänst, och där förmodar jag att det sitter en riktig människa.
Citera
2010-04-05, 17:06
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
Ja, det var ju det jag sa, fast jag kanske var otydlig. För att det skulle gå automatiskt så var jag tvungen att ringa från ett av numren som jag vill ta bort, ett av dom som inte fungerade alltså. Det var väl så du gjorde?

Har också råkat ut för detta, rena moment 22. Dessutom var det nåt knas i deras system så det gick inte att ringa alls utan bara använda SMS, så hemnumret kunde man inte heller avända.

Enda alternative var alltså att kontakta dem från ett nummer som jag inte hade längre....

/capmac
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in