2010-04-18, 22:25
Medlem
Vulkaninformation på engelska, men om man klickar på översätt uppe till höger så blir det på svenska.

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.ice landreview.com%2Ficelandreview%2Fdaily_news%2F%3Fc at_id%3D16567%26ew_0_a_id%3D 360979&anno=2
Citera
2010-04-18, 22:26
Medlem
Colonials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det fjärde utbrott du talar om är det som pågår nu. så egentligen ska det vara 3/3 gånger har katla fått utbrott. ska det även ske denna fjärde gång?
Okej det förändrar saken.

Samtidigt så kan det ta flera år som du säkert vet. De flesta i den här tråden verkar gå och vänta på att det ska hända vilket är lite feltänkt.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toli56
Någon som kan säga vad för konsekvenser detta kan ge både kortsiktigt o långsiktigt?
Efter över 3000 inlägg så tror jag nog att den infon redan finns avhandlad både här och i media.
Citera
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Vulkanexperter! Vad skulle ett Katla-utbrott få för konsekvenser?

En kallare sommar.
Citera
2010-04-18, 22:27
Medlem
Kreeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av titteloo
Ingen vet. Var är du? Kanske ska ta reda på alternativa hemvägar redan?

USA, vet inte om det finns så mycket alternativ. Tåg/Båt/Buss via Alaska - Sibirien
Citera
2010-04-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreep
USA, vet inte om det finns så mycket alternativ. Tåg/Båt/Buss via Alaska - Sibirien

Flyg till Island och därifrån båt till Norge/Danmark
Citera
2010-04-18, 22:28
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:

Ta sig till och från USA direkt till Sverige(inkl. mellanlandning) känns som ett no-no, skulle nog chansa på att USA>Frankrike/Spanien sen vidare med bil/buss är det som gäller just nu, får väl se hur vida dom öppnar upp luftrummet här i norden.
Citera
2010-04-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Efter över 3000 inlägg så tror jag nog att den infon redan finns avhandlad både här och i media.
Ja men nu är det så att det är sent och jag har inte hängt med riktigt ang. det här ämnet. Aftonbladet m.f.l skriver ju mer om någon "stackars" svensk som befinner sig i något utland och inte kan ta sig hem än själva vulkanen osv..
Citera
2010-04-18, 22:30
Medlem
Colonials avatar
Citat:

Är nog lugnt. Vulkanutbrottet kan hålla på riktigt länge men när alla is är smält så skapas inte den reaktion som tar askan hela vägen till Europa. Enligt tidigare poster i tråden, hur trovärdigt det nu är...

Men stanna i USA Riktigt gott land!
Citera
2010-04-18, 22:36
Medlem
Citat:
Om du tar dig till Europa med flyg är resten "lätt". Jag hjälpte min kusin att ta sig från Hamburg till Helsingfors igår. Fast han är inte framme ännu så klart. Han startade från Milano i förrgår, tåg till Hamburg, därifrån med tåg till Köpenhamn, reguljärtåget över till Malmö och nu sitter han på Swebus buss (tågen var fullbokade) på väg till Stockholm. Är framme vid midnatt. Sover några timmar hos en släkting och sen blir det dagbåten till Åbo imorgon bitti och därifrån tåg hem till Helsinki.
Citera
2010-04-18, 22:37
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6974055.ab

Någon sakkunnig som kan bekräfta/förklara lite ingående? Eller är det bara aftonhorans bullshit?

Btw, hörde att nästan all is i glaciären där vid vulkanen håller på att smälta bort. kommer det går bra att flyga då eller?
Citera
2010-04-18, 22:37
Medlem
Kreeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NerPissad
Flyg till Island och därifrån båt till Norge/Danmark

Det hade fan varit ett äventyr. Ge mig ett fartyg där jag kan mönstra på så är jag självskriven!

Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Ta sig till och från USA direkt till Sverige(inkl. mellanlandning) känns som ett no-no, skulle nog chansa på att USA>Frankrike/Spanien sen vidare med bil/buss är det som gäller just nu, får väl se hur vida dom öppnar upp luftrummet här i norden.

Om en ombokning måste göras så är det nog säkrast att göra den så nära in på avresan som möjligt, så ser man vart det går att åka.

Citat:
Ursprungligen postat av Colonial
Är nog lugnt. Vulkanutbrottet kan hålla på riktigt länge men när alla is är smält så skapas inte den reaktion som tar askan hela vägen till Europa. Enligt tidigare poster i tråden, hur trovärdigt det nu är...

Men stanna i USA Riktigt gott land!

Är inte så jätteorolig. Saker och ting brukar lösa sig.
Tyvärr ligger utresan rätt nära sistadatumet för både min tillåtelse att befinna mig i landet, samt bankkontot. Sen saknar jag fan svenskt käk också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in