2010-03-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fissionballs
Finns det verkligen inget annat i närheten förutom skog? Hur hittade ni stället? Där var ju någon text på rören, vad kan de stå för?
Han har ju skrivit sitt nick här på flashback
Citera
2010-03-20, 19:11
Medlem
BlackBookss avatar
Men för helvete ge fan i min sommarstuga!

Nä men det är väl nåt jävla skyddsrum.
Citera
2010-03-20, 19:17
Medlem
Jag råkar veta vart det där ligger också. Kan vara så att vi var där samtidigt
För övrigt så är det dirrekt död om man trillar där så jag klättrar inte ner utan sele eller något dylikt.

ot - först inlägget på fb , men har följt uedelen ett tag nu
Citera
2010-03-20, 19:18
Medlem
Carl Serungs avatar
Kan det vara nån pump av nåt slag??
Citera
2010-03-20, 19:20
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d08
Jag råkar veta vart det där ligger också. Kan vara så att vi var där samtidigt
För övrigt så är det dirrekt död om man trillar där så jag klättrar inte ner utan sele eller något dylikt.

ot - först inlägget på fb , men har följt uedelen ett tag nu

Det är väl ganska svårt att trilla ned för en sådan stege? Man måste hålla armarna intill kroppen och ha ett jävla flyt. Jag tycker du ska ned o fota!
Citera
2010-03-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kan det vara nån pump av nåt slag??

Jag gick 2år som rörmockare och under den tiden så påträffade jag aldrig något liknande.
Men med 2års "erfarenhet" och vilda gissningar så tror jag att det är antingen följande:

- En avluftning till en dagvatten tunnel , kan säga utan att spoila för mkt att luckan ligger på en höjd ( vilket avluftningar i avlopp brukar göra iaf på hus )

- Eller så är det bara någon väldigt gammal värmecentral av något slag , vild gissning bara.
Citera
2010-03-20, 19:42
Medlem
Sheepskins avatar
Kan vara en nödutgång för något bergrum till civilförsvaret (där kommun/landsting kunde leda vid krig). Sådana bergrum finns ju lite här o var, varje kommun hade minst ett.

Anledningen till att jag gissar på nödutgång är för att de vanliga ingångarna brukar vara portar som går in i berget alt. något skjul som sedan fortsätter ner. Det var dock tvunget att finnas minst en nödutgång som brukade se ut som den TS fotat.
Citera
2010-03-20, 19:50
Medlem
Utopia.s avatar
Har ju helt klart nåt att göra med vatten.
Citera
2010-03-20, 19:51
Medlem
krakkels avatar
Var försiktig när du klättrar ned, vore inte kul med ett till UE-Gabriel fall.
Citera
2010-03-20, 19:56
Medlem
Mark-in-de-parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4DD3
Kasta ner en ficklampa eller något. Knyt ett snöre runt mobilen/filmkameran och dra ner den om ni inte vågar att klättra ner.

En ficklampa kommer garanterat att gå sönder vid ett sådant fall

Citat:
Ursprungligen postat av Fissionballs
Fy fan vad spännande. Mystiska saker är alltid kul.

Finns det verkligen inget annat i närheten förutom skog? Hur hittade ni stället? Där var ju någon text på rören, vad kan de stå för?

Riktigt häftigt, ser fram emot att följa denna tråden, hoppas ni stöter på någonting i LOST-nivå

Det konstiga är att det är skog/betesmark ungefär 1km åt alla håll :P Och hur vi hittade stället.. När jag hade tagit körkort så åkte jag till de mest konstiga ställena bara för åkandets skull men det lönade ju sig i vart fall

Kan tillägga att det blåste som fan precis i luckans öppning , Det bevisar att det inte är den enda ingången och att det inte är helt vatten fyllt
Citera
2010-03-20, 20:03
Medlem
Infernuss avatar
Hmm..Ser intressant ut...Du har PM...
Citera
2010-03-20, 20:16
Medlem
yggdrazils avatar
Vill veta mer om röret, verkar det tom eller verkar det vara något i det (borde vara tomt antar jag)? Vad verkar det vara gjort av? Är det värmeisolerat? OSV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in