Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-21, 13:13
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaah
Nej det har jag inte, men jag menar de kan ju inte vara så, jag formaterade om den just för att dne inte fungerade , men jag kan ju boota från en DVD skia i Bios, så det måste ju vara någon inställning eller ngt annat knasigt ! :/

BIOS hittar alltså din DVD/CDROM-enhet?

är den ansluten via SATA?

I så fall kan du behöva drivrutiner till den, testa att gå in i kontrollpanelen och välj sök efter ny maskinvara (ändra till klassiskt läge först i kontrollpanelen)

Kolla också zeptos hemsida och se om du har alla drivrutiner installerade
Citera
2010-03-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
BIOS hittar alltså din DVD/CDROM-enhet?

är den ansluten via SATA?

I så fall kan du behöva drivrutiner till den, testa att gå in i kontrollpanelen och välj sök efter ny maskinvara (ändra till klassiskt läge först i kontrollpanelen)

Kolla också zeptos hemsida och se om du har alla drivrutiner installerade

Hur ändrar jag till Klassiskt läge ? , Ja Bios hittar den eftersom jag nyligen formaterat om datorn för jag hade detta problem, men den läser skivan då ! Men sen i Windows hittar den inte skivan eler någonting :/..
Citera
2010-03-21, 14:02
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaah
Hur ändrar jag till Klassiskt läge ? , Ja Bios hittar den eftersom jag nyligen formaterat om datorn för jag hade detta problem, men den läser skivan då ! Men sen i Windows hittar den inte skivan eler någonting :/..

Det gör du i kontrollpanelen till vänster
Citera
2010-03-21, 14:07
Medlem
http://data.fuskbugg.se/skalman01/fas.jpg

var då ? :S
Citera
2010-03-21, 22:24
Medlem
Det är så jävla skumt provade att avinstallera den från Enheteshanteraren, När jag startat om datorn installerar den så klart den utan problem, sen när jag stoppar i skivan hör jag hur det låter och den arbetar, men likväl hittar den inte skivan i den här datorn syns ingenting eller något sånt !
Citera
2010-03-21, 22:27
Medlem
Provade att ta ut cd enheten/dvd enheten och sen sätta i den igen händer samma sak skivan snurrar men inget händer i datorn, den lilla dioden som är grön lyser när jag sätter i skivan, förstår inte vad som är felet ! :S
Citera
2010-03-25, 09:54
Medlem
epost72s avatar
En fundering...
När du installerade windows så gjorde du det med en CD-skiva?
Har du prövat att om CD-enheten kan läsa just den skivan nu?
Citera
2010-03-26, 10:46
Medlem
Har inte fåt rätt på det hittar inte den i enhetshaneterarn :S
Citera
2010-03-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En fundering...
När du installerade windows så gjorde du det med en CD-skiva?
Har du prövat att om CD-enheten kan läsa just den skivan nu?

Ja det har jag prövat och den kan inte läsa den,
När jag installerade om Windows så gjorde jag det med Cd/Dvd skiva ja, så den fungerar ju då. Men hade detta problemet innan jag formaterade också ! så vet inte vad det kan vara, formaterade om just för att den skuille fungera igen ! :S
Citera
2010-04-06, 21:51
Medlem
Har inte fåt rätt på det ännu, har provat att formatera om datorn igen med W7 och det fungerar utan problem, men sen händer ingenting med min cd läsare ! :S
Citera
2010-04-07, 11:48
Medlem
bergsturks avatar
Gjorde du som Mobz sa?
Citera
2010-04-07, 15:53
Medlem
Ja jag provade det ! , fungerade inte !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera