Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Vänta nu. Jag hade bestämt för mig att United bara de senaste två säsongerna ställts mot Barca, Inter och Arsenal i dubbelmöten och dessutom gått segrande ur striderna. Gräddfil?
Visst, Bayern är inte lika svårt motstånd som Barca (eller kanske Inter), men inte fan är det en gräddfil. Så med andra ord, när United inte får Barca så är det en pisslätt lottning, och när man får dem så glöms det bort. Känns det kul att vara ett mongo?
Fast nu har de ju mött Barca/Inter i dubbelmöte när de har varit sämre. Frågan är om de slagit ut Barca i ett dubbelmöte när Barca var som bäst förra säsongen. Sett till finalen så hade de ju inte en chans.
Och att prata om Inter före och efter Zlatan, är som att prata om IFK Göteborg på 80-talet kontra idag. Det är ett helt annat lag. Och att ha slått ut dem tidigare ser jag inte som någon större skalp, nu när Mourinho däremot varit i klubben i några år och dessutom fått till ett lag som fungerar även utan en viss spelare så skulle jag räkna det betydligt högre.
Det var ingen skräll att de slog ut Chelsea, det hade det varit om de slagit ut United förra året.