2010-03-19, 12:30
Medlem
Bilows avatar
Lätt lottning för United ändå. Tråkigt.
2010-03-19, 12:31
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straek
Eeh vad? Känns ju som att Man Utd, Barca och Bayern är de bästa lagen... Visst Inter i all ära men tror inte de nått finalen i vilket fall. Sen att Barca får möta Arsenal, ett lag med exakt samma spelstil gynnar bara Barca..

Hur fan kan Bayern kännas som ett av de bättre lagen? De har sämst målvakt tillsammans med Arsenal och backlinjen är dessutom extremt instabil. De är lika obalanserade som Real Madrid, fast sämre.
2010-03-19, 12:32
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Klart som fan att United får FC Bayern Robben, och att de dessutom slipper Arsenal/Barca/Inter innan finalen... Självklart! Grattis Rooney till skytteligan, även om Bayern slår ut dem så kommer han ju minst hinna med att göra 5 mål på dem för det.

2010-03-19, 12:35
Medlem
Utd får åka gräddfil till finalen igen. Vilket jävla flyt de haft med lottningen de senaste åren.

Barca och Inter lär göra upp om det på andra sidan.
Skaplig ironi för Zlatan om Inter skulle slå ut Barcelona i en eventuell semifinal.
Lite överdrivet var det väl förvisso pengarna för Zlatan som byggde halva Inters nuvarande startelva.
2010-03-19, 12:39
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Utd får åka gräddfil till finalen igen. Vilket jävla flyt de haft med lottningen de senaste åren.
Visst fick United en bra lottning nu men du kan ju inte påstå att de har fått enkla lottningar de senaste åren?

2008
Lyon, Roma, Barcelona

2009
Inter, Porto, Arsenal
2010-03-19, 12:40
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals

Barca och Inter lär göra upp om det på andra sidan.
Skaplig ironi för Zlatan om Inter skulle slå ut Barcelona i en eventuell semifinal.
Lite överdrivet var det väl förvisso pengarna för Zlatan som byggde halva Inters nuvarande startelva.

Inte bara att Zlatan-pengarna hjälpte till att bygga elvan, utan att det dessutom har blivit betydligt bättre rollfördelat och balanserat sen han försvann. Tidigare kretsade allting kring Zlatan i Inter, gjorde inte han mål så vann inte Inter. Nu har de två riktigt bra målskyttar i Milito-Eto'o och de hotar dessutom på fler fronter genom Sneijder och Pandev som tillfört en helt ny dimension i Inter som jag inte tycker att de haft tidigare.
2010-03-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Visst fick United en bra lottning nu men du kan ju inte påstå att de har fått enkla lottningar de senaste åren?

2008
Lyon, Roma, Barcelona

2009
Inter, Porto, Arsenal

2 svåra matcher av 6? knappast svår lottning
2010-03-19, 12:42
Medlem
DonDrapers avatar
Vänta nu. Jag hade bestämt för mig att United bara de senaste två säsongerna ställts mot Barca, Inter och Arsenal i dubbelmöten och dessutom gått segrande ur striderna. Gräddfil?

Visst, Bayern är inte lika svårt motstånd som Barca (eller kanske Inter), men inte fan är det en gräddfil. Så med andra ord, när United inte får Barca så är det en pisslätt lottning, och när man får dem så glöms det bort. Känns det kul att vara ett mongo?

Helvete vad långsam jag är på att skriva då. Sparven hann före med typ 10 minuter. Kan tillägga att Bayern kommer älska att vara underdogs och att jag tror det kommer bli två jävligt roliga matcher.
Senast redigerad av DonDraper 2010-03-19 kl. 12:45.
2010-03-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparven

2008
Lyon, Roma, Barcelona

2009
Inter, Porto, Arsenal

Enkla och enkla, finns ju inget enkelt i CL.
Men i jämförelse med den andra sidan så har de generellt fått enkla lottningar.
2010-03-19, 12:44
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandereee
2 svåra matcher av 6? knappast svår lottning
Ska man resonera sådär så finns det ju inte speciellt många "svåra" lag att möta, alltså inte så stor sannolikhet att få dem heller. Är ju definitivt ingen gräddfil iaf. Lyon, Inter och Milan i de senaste åttondelarna är ju långt ifrån enklast möjliga motstånd.

Roma och Porto kan jag hålla med om var rätt enkla lottningar.
2010-03-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Inte bara att Zlatan-pengarna hjälpte till att bygga elvan, utan att det dessutom har blivit betydligt bättre rollfördelat och balanserat sen han försvann. Tidigare kretsade allting kring Zlatan i Inter, gjorde inte han mål så vann inte Inter. Nu har de två riktigt bra målskyttar i Milito-Eto'o och de hotar dessutom på fler fronter genom Sneijder och Pandev som tillfört en helt ny dimension i Inter som jag inte tycker att de haft tidigare.

Det var det jag menade, fast i andra ord.

Utan försäljningen av Zlatan hade de knappast kunna förstärka på detta viset och fått samma balans de har nu.
2010-03-19, 12:48
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Vänta nu. Jag hade bestämt för mig att United bara de senaste två säsongerna ställts mot Barca, Inter och Arsenal i dubbelmöten och dessutom gått segrande ur striderna. Gräddfil?

Visst, Bayern är inte lika svårt motstånd som Barca (eller kanske Inter), men inte fan är det en gräddfil. Så med andra ord, när United inte får Barca så är det en pisslätt lottning, och när man får dem så glöms det bort. Känns det kul att vara ett mongo?

Fast nu har de ju mött Barca/Inter i dubbelmöte när de har varit sämre. Frågan är om de slagit ut Barca i ett dubbelmöte när Barca var som bäst förra säsongen. Sett till finalen så hade de ju inte en chans.

Och att prata om Inter före och efter Zlatan, är som att prata om IFK Göteborg på 80-talet kontra idag. Det är ett helt annat lag. Och att ha slått ut dem tidigare ser jag inte som någon större skalp, nu när Mourinho däremot varit i klubben i några år och dessutom fått till ett lag som fungerar även utan en viss spelare så skulle jag räkna det betydligt högre.
Det var ingen skräll att de slog ut Chelsea, det hade det varit om de slagit ut United förra året.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in