Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-18, 14:37
Medlem
WERYs avatar
Man hade ju isf lika gärna kunnat ha en sammanfogad tråd för allt som rör varje enskilt parti så att alla diskussioner tas där. Om det är så optimalt vete fan men man skulle ju i det avseendet inte behöva starta en ny tråd om man ska diskutera nåt om exempelvis socialdemokraterna eller annat parti utan ha allt samlat på ett ställe

Detta är dock ingen förändring jag brinner för även om den är tänkvärd så jag låter min röst vara osagd för tillfället
Citera
2010-03-18, 14:38
Medlem
Von0bens avatar
Samlingstrådar skall man undvika så långt det är möjligt. En del av poängen med indelningar i forum och underforum är ju just att man skall kunna slippa det.
Citera
2010-03-18, 14:40
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutusmaximus
På vilket sätt är jag bitter? Men svaret på din fråga är nej. Kan du sluta skriva en massa OT och ge mig din röst istället? För eller emot förslaget?
Nej jag påstod aldrig att du var bitter, jag frågade om du var det.

Så länge trådarna har olika inriktningar så ska de inte sammanfogas.
Men däremot om de handlar om i princip samma saker, eller att man skulle komma fram till samma frågeställning.

Som ett exempel på en av trådarna som du tagit upp är Rattfull C-politiker: Jag drack i källaren.
Där handlar tråden om en enskilt person, och ska således inte sammanfogas med något annat.

Så jag säger både ja och nej, vissa trådar kanske skulle gå att sammanfoga med andra, medan andra trådar inte skulle gå att sammanfoga.
Citera
2010-03-18, 14:56
Medlem
brutusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej jag påstod aldrig att du var bitter, jag frågade om du var det.

Så länge trådarna har olika inriktningar så ska de inte sammanfogas.
Men däremot om de handlar om i princip samma saker, eller att man skulle komma fram till samma frågeställning.

Som ett exempel på en av trådarna som du tagit upp är Rattfull C-politiker: Jag drack i källaren.
Där handlar tråden om en enskilt person, och ska således inte sammanfogas med något annat.

Så jag säger både ja och nej, vissa trådar kanske skulle gå att sammanfoga med andra, medan andra trådar inte skulle gå att sammanfoga.

Lek med tanken att det finns en samlingstråd för röd-gröna blocket. Sedan skapas det två nya trådar, den ena handlar om: 'Om socialdemokraterna kommer till makten så flyttar jag till Japan. Varför röstar så många idioter på sossarna?' den andra: 'Mona Sahlin sa i intervju att det skall byggas 500 moskéer innan 2015. Står ni Socialdemokrater bakom detta beslutet?'

Skall någon av dessa trådar hamna i den samlingstråden?
Citera
2010-03-18, 15:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutusmaximus
Lek med tanken att det finns en samlingstråd för röd-gröna blocket. Sedan skapas det två nya trådar, den ena handlar om: 'Om socialdemokraterna kommer till makten så flyttar jag till Japan. Varför röstar så många idioter på sossarna?' den andra: 'Mona Sahlin sa i intervju att det skall byggas 500 moskéer innan 2015. Står ni Socialdemokrater bakom detta beslutet?'

Skall någon av dessa trådar hamna i den samlingstråden?
Mja, den ena tråden passar ju in i en samlingstråd Om socialdemokraterna kommer till makten så flyttar jag till Japan
Eftersom ämnet handlar generellt om socialdemokraterna, samt vad som händer om de kommer till makten m.m.

Men den andra tråden Mona Sahlin sa i intervju att det skall byggas 500 moskéer innan 2015
Handlar ju mer om en specifik sak, dvs Moskéer samt en specifik person - Mona Sahlin.

Den tråden skulle inte passa i en samlingstråd, detta är endast min syn på det hela.
Citera
2010-03-18, 15:28
Medlem
brutusmaximuss avatar
Citat:
Mja, den ena tråden passar ju in i en samlingstråd Om socialdemokraterna kommer till makten så flyttar jag till Japan
Eftersom ämnet handlar generellt om socialdemokraterna, samt vad som händer om de kommer till makten m.m.

Men den andra tråden Mona Sahlin sa i intervju att det skall byggas 500 moskéer innan 2015
Handlar ju mer om en specifik sak, dvs Moskéer samt en specifik person - Mona Sahlin.

Den tråden skulle inte passa i en samlingstråd, detta är endast min syn på det hela.

Är det någon mer som samtycker med ovanstående?
Citera
2010-03-18, 18:11
Medlem
WERYs avatar
Det låter vettigt faktiskt så det kan jag samtycka med
Citera
2010-03-25, 04:08
Medlem
brutusmaximuss avatar
Citat:

Så vad är det för skillnad mot den här trådstarten? https://www.flashback.org/sp21986828

Det kanske låter som att jag tjurig nu men jag tycker att skall ett parti ha en samlingstråd så tycker jag att alla riksdagspartipakter skall ha varsin samlingstråd. Det startas ju lika många trådar om Sahlin och S som det startas trådar ang Åkesson och SD. Jag förstår inte denna särbehandling.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in