2010-03-17, 21:11
Medlem
DXVs avatar
Som sagt. Det absolut lättaste sättet att undvika torsk är att INTE BERÄTTA OM DET. Som man dock har en benägenhet att göra..
Citera
2010-03-17, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liten77
hur åker man fast för odling ?.
1. ring 112 och säg vart du bor och att du odlar cannabis
2. vänta 2 min
Citera
2010-03-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
1. ring 112 och säg vart du bor och att du odlar cannabis
2. vänta 2 min
Måste medge att jag garvade åt den

Tillbaka till ämnet! Om du odlar stort kan ovanligt höga elkostnader vara en sak som kan fälla dig! Elbolagen kan självklart se hur mycket el du gör av med och anses det vara otroligt höga siffror kan dom åka dig och kolla, inte för att dom misstänker dig för att odla, utan för att det kan ha skett något fel i elmätaren och du betalar mer än vad du egentligen använder.

Annars som dom tidigare sagt, håll en låg profil, odla dolt osv.
Citera
2010-03-17, 21:54
Medlem
WeedBenzoLoves avatar
Blir elräkningarna höga om man endast odlar 3-5 plantor?
Citera
2010-03-17, 22:10
Medlem
herrlustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedBenzoLove
Blir elräkningarna höga om man endast odlar 3-5 plantor?
Om du har EN 400watts lampa som står på 24 timmar per dygn så kostar det ca 285kr i månaden om priset per kWh är ca 99öre.

http://246827.tripod.com/
Citera
2010-03-17, 23:19
Medlem
brainstormms avatar
Tror som sagt att hålla odlingen helt för sig själv är A & O.
Det optimala är ju att odla om man flyttar till en ny stad där man inte är ett känt ansikte. Då slipper man det här tisslandet.

Om man ska sälja sen så är det nog säkrast att kränga kassar/heggen.

Störst risk för torsk imo är om man skyltar alldeles för mycket med sitt bruk eller om man säljer femmor.
Citera
2010-03-24, 16:34
Medlem
Är det risk att köpa frön av svenska fröbanker med kort? Jag menar alla som handlar frön har väl något tvivelaktigt i kikaren. Kan polisen ha koll på företagets konto och se varifrån betalningarna kommer?
Citera
2010-03-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ja, som rubriken lyder: Hur lyckas man åka dit för odling av cannabis? Är det grannar som tipsar snuten, eller hur går det till? Om man, hypotetiskt, skulle t ex odla i ett skåp i garaget, vad skulle risken för upptäckt ligga i då?
Bete dig som en jurist på skatteverket.

Alternativt få dem att ta dig tre ggr, oskyldig, sen kommer de inte mer för då kommer skadestånden.
Citera
2010-03-24, 17:06
Bannlyst
Jag åkte för att grannen (som förövrigt va helt störd) tyckte att jag hade mycket spring hemma.
Hade inte mycket spring heller men vad spelar det för roll när dom tydligen kan komma stormandes
bara för att en enda person tycker att det är mycket spring.
Det räckte för att det skulle komma 6st civila snutar och göra husrannsakan.

Sjukt men sant, fick sitta 30dagar men blev inte häktad. Va en så kallad frifoting tills jag skulle inställa mig.

mvh
Citera
2010-03-24, 17:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, som rubriken lyder: Hur lyckas man åka dit för odling av cannabis? Är det grannar som tipsar snuten, eller hur går det till? Om man, hypotetiskt, skulle t ex odla i ett skåp i garaget, vad skulle risken för upptäckt ligga i då?
no1 är att man är så dum och berättar för polare som i sin tur inte kan hålla käft.
Det absolut bästa att ingen på jordklotet vet om att du odlar.

Sen växtlampor, fula mörkläggningar av fönster, överdriven fukt på insidan av fönstren och lukt.
Sen yttre omständigheter som att man åker fast påverkad(eller någon som fått/köpt CB av dig) eller med CB på sig och att man har massa spring som är relaterat till sin CB, som försäljning tex

Och alla dessa går att lösa om man så önskar, en del kostar pengar andra kräver självdisciplin.
Det där med att hälla käft är nog det svåraste för de flesta tror jag.
Citera
2010-03-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578
Sjukt men sant, fick sitta 30dagar men blev inte häktad. Va en så kallad frifoting tills jag skulle inställa mig.
mvh

Jag som alltid trodde det var max 4 dar i arresten, sen måste åklagaren välja att släppa
eller att dra med dig till en häktningsförhandling.
Jag kan ju givetvis ha fel, sveriges rättsäkerhet är ju galen allt som oftast.
Citera
2010-03-25, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av addictbynature
Jag som alltid trodde det var max 4 dar i arresten, sen måste åklagaren välja att släppa
eller att dra med dig till en häktningsförhandling.
Jag kan ju givetvis ha fel, sveriges rättsäkerhet är ju galen allt som oftast.

Jag blev inte häktad . Va "frifoting" från rättegång till jag skulle inställa mig på anstalt för att
avtjäna mitt straff.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in