Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-15, 11:58
Bannlyst
Undrar främst om det finns risker för virus och annat skit när man endast laddar ner låtar via limewire på mac? Jag vet att virus på mac är väldigt sällsynt, men det förekommer ju. Hur påverkar LimeWire mac os x, prestandan samt systemet?
Citera
2010-03-15, 17:27
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johangustav
Undrar främst om det finns risker för virus och annat skit när man endast laddar ner låtar via limewire på mac? Jag vet att virus på mac är väldigt sällsynt, men det förekommer ju. Hur påverkar LimeWire mac os x, prestandan samt systemet?
Själva programmet i sig är ju inte farligt om det var det du menade, det kräver normalt med prestanda. Vad jag vet så finns det inga virus till mac, bara trojaner och du kan räkna dom på en hand. Så det är nog ingen fara ska du se
Citera
2010-03-15, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Själva programmet i sig är ju inte farligt om det var det du menade, det kräver normalt med prestanda. Vad jag vet så finns det inga virus till mac, bara trojaner och du kan räkna dom på en hand. Så det är nog ingen fara ska du se

Nice har du erfarenheter av limewire på mac?
Citera
2010-03-15, 18:13
Medlem
IIanas avatar
Jag använde Limewire mycket förr, typ 2003.
Det finns mycket skit där, man hittar inte alltid det man söker.
Dock kan man hitta "ny" musik där.

Det är ju samma sätt att ladda ner på som med DC++ va?
Isf är väl det lite osäkert om Antipiratbyrån ser en?
Citera
2010-03-15, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IIana
Jag använde Limewire mycket förr, typ 2003.
Det finns mycket skit där, man hittar inte alltid det man söker.
Dock kan man hitta "ny" musik där.

Det är ju samma sätt att ladda ner på som med DC++ va?
Isf är väl det lite osäkert om Antipiratbyrån ser en?

Men hur är stor är risken för virus och nedsegning av systemet?
Citera
2010-03-15, 19:22
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Du fick svaret i post #2.

Dock så är det mycket osäkrare än vad torrents är, som IIana säger. Men vill du använda det så varsågod, det funkar rätt bra till att ladda ner musik med vad jag vill minnas, och risken att sega ner ditt system påverkas bara av hur mycket du laddar ner (full hårddisk = seg hårddisk)
Citera
2010-03-15, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Du fick svaret i post #2.

Dock så är det mycket osäkrare än vad torrents är, som IIana säger. Men vill du använda det så varsågod, det funkar rätt bra till att ladda ner musik med vad jag vill minnas, och risken att sega ner ditt system påverkas bara av hur mycket du laddar ner (full hårddisk = seg hårddisk)

Självklart är det så, det är därför jag tänker ladda ner allt till min externa hårddisk
Citera
2010-03-16, 10:01
Medlem
frosses avatar
Citat:
Nice har du erfarenheter av limewire på mac?
Har testat det någon gång, använnder dock inte P2P-program.
Citat:
Som sagt, det finns inga virus till mac, endast trojaner och dom är väääääääldigt få. Vad menar du med nedsegning av systemet? Programmet är inte dåligt kodat eller något så utöver det så kommer det inte sega ner ditt system nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in