2005-10-12, 15:38
Medlem
Rådiss avatar
http://www.resume.se/pub/allman.asp?art_id=35337
Det verkar ju positivt att hon är på galej iaf
Citera
2005-10-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils Tomte
Men MF lär faktiskt må bra. Min källas källa är den som rimligen borde veta bäst, efter henne själv.
Jag hoppas att du inte menar hennes läkare. Det vore illa om han/hon inte höll på sekretessen. Men det kan väl för all del vara hennes man (sambo kanske det är?) som åsyftas. Då finns det i alla fall inga yrkesetiska/lagliga hinder att berätta.
Citera
2005-10-13, 00:02
Medlem
mrBONDs avatar
Levande död...

Citat:
Ursprungligen postat av Levi-P
Det som fick mig att haja till lite, var när journalisten frågade hur det är med Marie, och Gessle svarade "efter omständigheterna bra". Vilka omständigheter då? Operationen för ett par år sedan, eller har det inträffat nya tråkigheter sedan dess?

Har tyvärr ingen info om Marie, men jag tycker det är lite märligt att inte fler har koll på den här sjukdomen. Beroende på vilken cancer det är så överlever en viss procent.
Men bara för att man överlever betyder inte det automatiskt att man blir frisk...

Jag har själv drabbats av cancer.. 2 gånger till och med.. och min första diagnos fick jag för 15 år sen.
Men jag har "omständigheter" som hade knäckt dom flesta som gnäller över en förkyldning.
Halva gommen är borta efter strålbehandlingen. Har bara 30% hörsel kvar på grund av cellgifterna.
Har stora problem med lymfödem efter operationerna. (svullnader i ansiktet)

Av överleva cancer betyder att man var jävligt nära att dö.. och det kostar!
Jag har spottat blod & benbitar i flera år, men jag lever.. om man kan kalla det livskvalitét är en annan fråga...
Citera
2005-10-13, 02:05
Medlem
petersens avatar
Jag är imponerad av Dig, mrBOND, och jag hoppas att Du är det också. Att resa sig upp när man ligger på marken är ett äkta kraftprov. (Själv lever jag ofta vidare på pin kiv, min sjukdom skall inte få vinna över mig.)
Citera
2005-10-13, 09:44
Medlem
Det är gott att höra att ni finns - och att ni kämpar.
*Kamratliga handslag*

Jag tänkte bara tipsa om en hyfsat informativ sida med beskrivningar av olika hjärntumörer:

http://www.anst.uu.se/hansbola/Tumor/tumor_list/klassifikation_projekt.html
Citera
2005-10-13, 14:37
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
För ett år sedan hörde jag från en Roxette-anknuten källa att hon var långsamt döende, att det fanns någon icke-opererbar tumör som hölls i schack med kortison, men att hon reagerade så negativt på kortisonet att man tvingades göra periodvisa uppehåll. Och nog såg hon rätt kortisonsvullen ut på comeback-bilderna.
Citera
2005-10-14, 08:56
Medlem
Ghandis avatar
var e alla papparazzifotografer ´?!

måste man ringa in folk utifrån för o få klarhet i frågan. FÅr väl skicka lite mail till utländska media, engelska kanske e intresserade om man bygger upp det bra.
Citera
2005-10-14, 09:32
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi

måste man ringa in folk utifrån för o få klarhet i frågan. FÅr väl skicka lite mail till utländska media, engelska kanske e intresserade om man bygger upp det bra.
Varför inte istället låta henne vara?? Om det nu är så att hon är så sjuk att hon är långsamt döende tycker jag att man bör visa lite respekt för henne och hennes närstående.

Tänk på att det inte skulle vara så speciellt roligt om du satt i samma situation själv, och då måste ha en massa fotografer smygandes i buskarna där du bor.....
Citera
2005-10-14, 10:40
Medlem
Varför

Citat:

Varför måste du få klarhet i frågan, du har ingenting att göra med hur hon mår.
Citera
2005-10-14, 11:30
Medlem
Ghandis avatar
jo d e allmänt intresse. fler undrar o vill veta. Såg senast i veckan på annat nordiskt forum(dansk eller norskt) där folk undrade o spekulerade. Även där fanns en del som ansåg att det kunde föreligga ett visst ansvar mot sin publik, inte bara när det går bra...
Citera
2005-10-14, 11:54
Medlem
ABZeta99s avatar
Citat:
jo d e allmänt intresse. fler undrar o vill veta. Såg senast i veckan på annat nordiskt forum(dansk eller norskt) där folk undrade o spekulerade. Även där fanns en del som ansåg att det kunde föreligga ett visst ansvar mot sin publik, inte bara när det går bra...

"ansvar mot sin publik" Jaha!

Det är väl föga förvånande att en del människor(?), i en tid då det mest privat blivit till "underhållning" i snasktelevisionsprogram, inte ens anser att en människas sjukdom och eventuella döende längre är en mycket privat sak, som egentligen endast berör personen själv samt de närmaste.

Undantag naturligtvis då för de "stjärnor" som erhållit denna status genom att helt flänga ut sig själva och sitt privatliv.

Till dessa hör absolut inte Marie Fredriksson och därmed är det endast likmaskar och andra lika lågt stående organismer som kan ha uppfattningen att det i hennes "ansvar mot sin publik", skulle ingå presentation av sin sjukdomsjournal.
Citera
2005-10-14, 16:49
Medlem
Väl talat, ABZeta99!

Sjukdomar - i synnerhet sådana som är icke-självförvållade - är egentligen bland det mest privata en människa har. Det finns inget som helst oavvisligt allmänintresse i frågan och den jävla korvryttare som förorenar de här sidorna med sitt fjolliga läspande om "att thöka thej till utlänthka tidningar" borde veta att d ä r om någonstans kan domstolarna böka upp omfattande stämningar i stolgången på den rövpulare som försöker skända privatlivets helgd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in