2010-03-14, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Dåligaste förslaget på länge... Kan du förklara vad poängen med det hela är? Forumets kvalité blir ju inte bättre utan det blir bara en krånglig och onödig funktion

Ska försöka

Ungefär som en åtalsunderlåtelse - Halå där, nu har du skrivit för mycket och låtit dina känslor ta dig över styr, du har nu brutit mot forumets regler.

Du kan nu välja: antingen betalar du detta "bötesbelopp" eller så väntar du i ett halvår (vecka eller månad beroende på gång i ordningen) innan du får skriva här igen, Med vänliga hälsningar Flashback Forum

Varför
Dels för att få behålla fler äldre, unikum, livskonstnärer, avarter eller rävar som en del kallar dom. Dessa behöver inte hålla så långt avstånd till den där beryktade "ribban", eller som kanske många av dessa idag väljer att tillföra forumet, genom att förbli bannade/troll.

För det andra: pengar (det måste inte vara fel att tjäna pengar)

Hur
När jag reggade mitt vanliga konto -06 fick jag en aktiveringslänk till min e-post, samma sak med detta konto, men nu stod det även att jag kunde välja att aktivera kontot direkt om jag pröjsa 30 bax. så röstas det igenom en avstängning så dras det iväg ett mail till den avstängde med instruktioner om hur han kan välja att gå vidare, där kunde man kanske passa på att få med info om varför h*n blev avstängd

När
Ja så fort som möjligt naturligtvis, enligt relativt säkra källor kommer facebook i juni-juli börja ta 29:-/mån för att få vara kvar där, och har man den allra minsta slutledningsförmåga så förstår man ju att en & annan dumpar gegghålet och letar sig vidare, kommer några av "dom" hit, mjo kanske det?

Problem
Förmodligen, kanske behövs det fler moderatorer, om t.ex. övriga medlemmar sviker och inte RPár, kanske kommer extrema besserwisserfittor gråta blod över ett mer naturligt klimat på forumet, kanske blir admin så äckelrik efter att google lägger ett bud på forat, så han köper en egen ö i västindien, och google stänger ner hela skiten, va vet ja, ja är ingen problemanalytiker, ja e en idéspruta

500:-
Risken för att några med fet plånbok skulle tramsa sönder forat, njae, och skulle det vara på det viset så ser inte jag problem i att någon drar iväg ett inlägg för att minuterna senare en moderator gör ett klick med 500:- i kassan som följd, skulle sen modsen behöva sitta där ett par timmar o klicka så får väll det gå att banna utan möjlighet till "inköp", för vem fan vet, en del plånböcker kanske aldrig tar slut
Sen att det skulle vara mycket med 500:- anser inte jag, är man över 18, så ska man kunna få loss en sketen femhundralapp ganska lätt, är man däremot en fjortis med månadspeng så får man väll sno ur morsans väska (åker inte på uppvigling till brott nu va, för systemet finns ju inte )
Senast redigerad av 20LAX10 2010-03-14 kl. 08:15.
Citera
2010-03-14, 07:36
Medlem
Krappfiskarns avatar
Nej, det skulle bara bli en massa konspirationer om att folk blir avstängda för att bli pressade på pengar.
Citera
2010-03-14, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Nej, det skulle bara bli en massa konspirationer om att folk blir avstängda för att bli pressade på pengar.

Visst, och med det har du helt rätt som alltid och vi kan bordlägga det hela.
Citera
2010-03-14, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 20LAX10
Ska försöka

Ungefär som en åtalsunderlåtelse - Halå där, nu har du skrivit för mycket och låtit dina känslor ta dig över styr, du har nu brutit mot forumets regler.

Du kan nu välja: antingen betalar du detta "bötesbelopp" eller så väntar du i ett halvår (vecka eller månad beroende på gång i ordningen) innan du får skriva här igen, Med vänliga hälsningar Flashback Forum

Varför
Dels för att få behålla fler äldre, unikum, livskonstnärer, avarter eller rävar som en del kallar dom. Dessa behöver inte hålla så långt avstånd till den där beryktade "ribban", eller som kanske många av dessa idag väljer att tillföra forumet, genom att förbli bannade/troll.

För det andra: pengar (det måste inte vara fel att tjäna pengar)

Hur
När jag reggade mitt vanliga konto -06 fick jag en aktiveringslänk till min e-post, samma sak med detta konto, men nu stod det även att jag kunde välja att aktivera kontot direkt om jag pröjsa 30 bax. så röstas det igenom en avstängning så dras det iväg ett mail till den avstängde med instruktioner om hur han kan välja att gå vidare, där kunde man kanske passa på att få med info om varför h*n blev avstängd

När
Ja så fort som möjligt naturligtvis, enligt relativt säkra källor kommer facebook i juni-juli börja ta 29:-/mån för att få vara kvar där, och har man den allra minsta slutledningsförmåga så förstår man ju att en & annan dumpar gegghålet och letar sig vidare, kommer några av "dom" hit, mjo kanske det?

Problem
Förmodligen, kanske behövs det fler moderatorer, om t.ex. övriga medlemmar sviker och inte RPár, kanske kommer extrema besserwisserfittor gråta blod över ett mer naturligt klimat på forumet, kanske blir admin så äckelrik efter att google lägger ett bud på forat, så han köper en egen ö i västindien, och google stänger ner hela skiten, va vet ja, ja är ingen problemanalytiker, ja e en idéspruta

500:-
Risken för att några med fet plånbok skulle tramsa sönder forat, njae, och skulle det vara på det viset så ser inte jag problem i att någon drar iväg ett inlägg för att minuterna senare en moderator gör ett klick med 500:- i kassan som följd, skulle sen modsen behöva sitta där ett par timmar o klicka så får väll det gå att banna utan möjlighet till "inköp", för vem fan vet, en del plånböcker kanske aldrig tar slut
Sen att det skulle vara mycket med 500:- anser inte jag, är man över 18, så ska man kunna få loss en sketen femhundralapp ganska lätt, är man däremot en fjortis med månadspeng så får man väll sno ur morsans väska (åker inte på uppvigling till brott nu va, för systemet finns ju inte )

Då jag är en perfektionist och vill slippa PM som detta:

Varför

Varför heter du 20 000 10? Tjugotusentio.

för att jag la till en 0á för mycket, skulle ju vara 2LAX10 , byter jag nu till ett random e-post och loggar ut, detta medför att jag inte kan skriva mer i denna tråden då det kanske skulle innebära ett brott mot 1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet om inte någon snäll mod stänger av detta konto (då är det ok va? eller räcker kanske med att jag skriver detta, är ju inte riktigt hemma med att ha flera konton ) ja ja, älta på om detta den som vill, jag har nya projekt på gång. Bye
Citera
2010-03-14, 14:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20LAX10
Ja,

Och därför menar jag att med den fungerande administrationen/systemet som finns idag, kanske det finns utrymme för att med en kännbar avgift låta "idioter" som ibland överskrider ribban, själva välja om dom vill/vågar chansa på att betala sig in i forumet, eller avvakta ett halvår på att dom skulle mot all förmodan mogna på ett sådant sätt som gör att dom helt skulle upphöra att vara "idioter".
Är det okej om jag outar dig och sedan kan betala lite för att få min avstängning upphävd?
Citera
2010-03-14, 15:51
Medlem
Pushtigbans avatar
Dagens dummaste förslag..
Nej, reglerna finns inte där för att man ska bryta de och sedan betala sig ur en avstängning. De finns där för att du ska följa dem.

Forumets poäng är att hålla ett fritt debattklimat inte att mjölka troll på pengar. Trollen ska inte ens finnas på FB varvid de får sina konton låsta...
Citera
2010-03-31, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Är det okej om jag outar dig och sedan kan betala lite för att få min avstängning upphävd?

Seså, undantaget som bekräftar regeln, är det ok att outa och sen få amnesti efter 6 månader bara man ber snällt om det?

Ingen tar något på allvar om det inte kostar (därför uppfanns pengar), men problemet i sig kanske är att Flashback inte vågar att/vill uppfattas som seriöst? för då spricker bubblan?
Citera
2010-04-01, 13:52
Medlem
När flashback blir ett vinstbringande företag så kommer friheten avta.
Citera
2010-04-01, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
När flashback blir ett vinstbringande företag så kommer friheten avta.

Ok, så flashback är inte ett vinstbringande företag

Jag tycker iaf att det finns en poäng i förslaget, jag vet folk som blivit bannade efter en helkväll - trams - fyllekväll på flashback, och till skillnad från illvilliga idioter som outar användare, så kommer fyllekranen till sans när denne har nyktrat till
Citera
2010-04-01, 14:44
Moderator
Evil Eds avatar
Dags att casha upp TS.
Citera
2010-04-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecuz
Ok, så flashback är inte ett vinstbringande företag
Det är det säkert vad gäller reklam och medlemsskapet som kostar 30 spänn (så vida man inte vill vänta i tre dar). Men det rör sig nog om högst 1 - 3 svennelöner i månaden. Nej men ärligt så har jag ingen koll på flashbacks ekonomi...
Citera
2010-05-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Dags att casha upp TS.

Hade jag gärna gjort

För det är ju inte så att jag skriver mindre här bara för att "ja inte får"
Senast redigerad av SuperDrive 2010-05-05 kl. 23:33.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in