Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Dåligaste förslaget på länge... Kan du förklara vad poängen med det hela är? Forumets kvalité blir ju inte bättre utan det blir bara en krånglig och onödig funktion
Ska försöka
Ungefär som en åtalsunderlåtelse - Halå där, nu har du skrivit för mycket och låtit dina känslor ta dig över styr, du har nu brutit mot forumets regler.
Du kan nu välja: antingen betalar du detta "bötesbelopp" eller så väntar du i ett halvår (vecka eller månad beroende på gång i ordningen) innan du får skriva här igen, Med vänliga hälsningar Flashback Forum
Varför
Dels för att få behålla fler äldre, unikum, livskonstnärer, avarter eller rävar som en del kallar dom. Dessa behöver inte hålla så långt avstånd till den där beryktade "ribban", eller som kanske många av dessa idag väljer att tillföra forumet, genom att förbli bannade/troll.
För det andra: pengar (det måste inte vara fel att tjäna pengar)
Hur
När jag reggade mitt vanliga konto -06 fick jag en aktiveringslänk till min e-post, samma sak med detta konto, men nu stod det även att jag kunde välja att aktivera kontot direkt om jag pröjsa 30 bax. så röstas det igenom en avstängning så dras det iväg ett mail till den avstängde med instruktioner om hur han kan välja att gå vidare, där kunde man kanske passa på att få med info om varför h*n blev avstängd
När
Ja så fort som möjligt naturligtvis, enligt relativt säkra källor kommer facebook i juni-juli börja ta 29:-/mån för att få vara kvar där, och har man den allra minsta slutledningsförmåga så förstår man ju att en & annan dumpar gegghålet och letar sig vidare, kommer några av "dom" hit, mjo kanske det?
Problem
Förmodligen, kanske behövs det fler moderatorer, om t.ex. övriga medlemmar sviker och inte RPár, kanske kommer extrema besserwisserfittor gråta blod över ett mer naturligt klimat på forumet, kanske blir admin så äckelrik efter att google lägger ett bud på forat, så han köper en egen ö i västindien, och google stänger ner hela skiten, va vet ja, ja är ingen problemanalytiker, ja e en idéspruta
500:-
Risken för att några med fet plånbok skulle tramsa sönder forat, njae, och skulle det vara på det viset så ser inte jag problem i att någon drar iväg ett inlägg för att minuterna senare en moderator gör ett klick med 500:- i kassan som följd, skulle sen modsen behöva sitta där ett par timmar o klicka så får väll det gå att banna utan möjlighet till "inköp", för vem fan vet, en del plånböcker kanske aldrig tar slut
Sen att det skulle vara mycket med 500:- anser inte jag, är man över 18, så ska man kunna få loss en sketen femhundralapp ganska lätt, är man däremot en fjortis med månadspeng så får man väll sno ur morsans väska (åker inte på uppvigling till brott nu va, för systemet finns ju inte
)
Senast redigerad av 20LAX10 2010-03-14 kl. 08:15.
Senast redigerad av 20LAX10 2010-03-14 kl. 08:15.
) ja ja, älta på om detta den som vill, jag har nya projekt på gång. Bye
administrationen/systemet som finns idag, kanske det finns utrymme för att med en kännbar avgift låta "idioter" som ibland överskrider ribban, själva välja om dom vill/vågar chansa på att betala sig in i forumet, eller avvakta ett halvår på att dom skulle mot all förmodan mogna på ett sådant sätt som gör att dom helt skulle upphöra att vara "idioter".