2010-07-25, 00:19
Medlem
Sickboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StureSventon
Skulle jag anse priset oskäligt lågt skulle jag naturligtvis inte acceptera det. Jag betalar gärna någon krona extra för bananer om det är "fair trade"

Tycker det är en jävligt vettig inställning. Jag brukar inte pruta utan ser att pengarna går till nån som behöver dom bättre än jag och jag ger även dricks om massagen varit extra bra.
Citera
2010-07-25, 11:45
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Hon frågade efter hon kört på baksidan en halvtimme om hon skulle massera hela kroppen.
Jag tittade ner blygt och sa ja svagt och hon började massera min kuk.
Frågade först efteråt hur mycket jag skulle betala. Hon ville ha 700 allt som allt. OLjemassagen tog de 400 för enligt hemsidan.

Är det ett rimligt pris eller borde jag insisterat på att betala mer?
Hur mycket fick hon behålla själv?

Det är ett normalt pris, om det är "skäligt" eller inte är upp till var och en att bedöma. Jag betalar i alla fall inte mer för ett HJ. Det vanliga är också att massösen får 100 kr av arvodet för den vanliga massagen.
Citera
2010-07-25, 12:52
Medlem
Citat:

Frågade först efteråt hur mycket jag skulle betala. Hon ville ha 700 allt som allt. OLjemassagen tog de 400 för enligt hemsidan.

Är det ett rimligt pris eller borde jag insisterat på att betala mer?
Hur mycket fick hon behålla själv?

700 är standardpriset. Det minsta jag någonsin betalat är 500.
Citera
2010-07-25, 13:26
Medlem
torstenhingstens avatar
100 kr per kund är ju egentligen en pisslön. Man förstår att så många kör HE
Citera
2010-07-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten

Ett enkelt räkneex:

En hundring i timmen. Hur många kunder har de på en dag tro. 2-3 st? 300 spänn på en dag. Många verkar jobba 7 dagar i veckan. Ger ungefär 12000 i månaden. I samma liga som en undersköterska.

Om 1 av 3 tackar ja till HE blir det 300 spänn på en dag och kommer då upp i 24000 per månad

Pratade med en som driver eget. Hon tar 400 kr på en timma. Har i snitt 3 kunder på en dag. Öppet sex dagar i veckan vilket ger 7200 per vecka samt 28800 per månad. Då har hon hyra samt inköp av olja etc. Ingen aning vad det ligger på. Men i slutändan har hon kanske samma inkomst som en tjej som är anställd på salong och som ger HE.

Hon är en svensk tjej med rötter i Thailand. Hon driver alltså eget i en egen lokal. Jag pratade med henne om det här med extra. Det är ingenting som hon gör men hon tog inte avstånd från det. Det är helt okej och det är inget konstigt med det i henne ögon. Könet är där och kommer hon åt det när hon masserar låret så är det ingen big deal men hon drar in i det bara

Just det som är det bästa med thaimassage. Det är liksom inget konstigt, inget tabu. Den bästa massagen är den som riktar in sig på hela kroppen utan att vara sexuell. Den är till för att ge dig välbehag och må bra.

Jag går på vanlig massage också, sk svensk avslappningsmassage och på något vis är den mera sexuell i det avseendet att de gör allt för att den inte ska upplevas som sexuell. De bäddar in i handdukar. Det är kalsonger på och de kommer inte ens i närheten av kalsongkanten.

Ofta är det handduk över ansiktet, för att man ska kunna koppla, men det är för att det ska vara lite ögonkontakt som möjligt mellan massör och kund.

Sedan ska man ju helst boka tid och det en vecka innan...

Nej på thaimassage är det oftast att bara gå in och är det fullt eller längre väntetid än 10 minuter går man bara runt hörnet och kollar nästa.

Ibland kan det vara att köpa grisen i säcken. Man vet inte vad man får och vem som kommer massera. Är det den där heta snyggingen i kortkort i receptionen eller kommer det någon annan?
Senast redigerad av Mackan09 2010-07-25 kl. 14:24.
Citera
2010-07-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten

Mm, jag tycker gott man kan ge en hundring i dricks även utan HE om massagen varit bra.
Citera
2010-07-25, 20:48
Medlem
wippenbergs avatar
Efter läsning i denna tråd samt på andra forum så begav jag mig idag på mitt första besök hos en thaimassage här i centrala Stockholm.

Möttes av 3st tjejer som satt och fikade när jag kom in. Oljemassage 1 timme 300kr. Rummet som jag vart visad till var riktigt fräscht och snyggt, man fick en känsla av renlighet och ordning. Av med alla kläder och på med handduken.

Massagen i sig var helt okej, men tanke på att tjejen som masserade mig var runt 20 sträcket och klen i armarna. Till min förvåning så var det inte så mycket massage på insidan av låren eller i dom trakterna. Låg och tänkte för mig själv "hur kan man tycka detta är upphetsande?". Efter cirka 20-25 minuter så var det dags att vända på sig.

Till min förvåning så drar hon upp min handduk och lägger den på övre halvan av min kropp så den täcker mage/bröst. Det dröjde inte ens mer än 1 minut så var det massage vid ljumskarna och mycket "snuddande" vid pungen och kuken. Hon fortsätter massagen med att massera vader och fötter mycket skönt, för att sedan massera igen vid ljumskarna, nu är det helt omöjligt att inte få resning.

Hon pekar på kuken "you want? ok?" Visst säger jag, dock inga fingrar i lufter eller annat prat om pris. Hon tar av sig på överkroppen och sätter igång, det hela är över efter 5 minuter.

Hon avslutar sedan massagen och tackar för sig.

Efteråt så kände jag ett lugn i kroppen, betalade och dricksade tjejen, tackade fög mig och begav mig hem.
Citera
2010-07-25, 21:51
Medlem
torstenhingstens avatar
De som inte kör HE och får 12000 kr (betalar ju knappast skatt) Är väl på jobbet 70-80 timmar i veckan...En undersköterska får nog ut minst 15 000 kr eller mer (med OB) för 40 timmar i veckan.

Jaja..Är man beroende av thaimassage har man inte råd att ge dricks ..och å andra sidan sponsrar man dem med sina x antal besök i veckan.
Citera
2010-07-25, 21:54
Medlem
torstenhingstens avatar
Är man lite "snål" och bara vill ha skön ben och rumpmassage räcker 30 minuter..HE förfrågan kommer ändå
Citera
2010-07-26, 17:35
Medlem
Det kanske är självklart men för mig som är "nybörjare" så har jag märkt att återbesök på salonger kan ge önskat resultat.

Bara ett litet tips sådär på eftermiddagen.

Jagglad
Citera
2010-07-26, 17:41
Medlem
Sickboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mehappy
Det kanske är självklart men för mig som är "nybörjare" så har jag märkt att återbesök på salonger kan ge önskat resultat.

Bara ett litet tips sådär på eftermiddagen.

Jagglad

Ja många gånger kan det ge lite extra. Jag har lite olika erfarenheter av det, ibland får man första gången man är på ett ställe, på andra ställen dröjer det till andra eller tredje besöket innan man blir erbjuden.

Var på ett bra ställe i Bromma idag. Jag var ute efter en vanlig massage utan HE och tog en thaimassage. Men massösen ville ändå att jag skulle vara helnäck.
Det var en äldre och lite större kvinna så även om jag hade velat ha HE så hade det varit svårt att få upp den Men hon gav en hård och rejäl massage, så som det ska vara. Det var inget smekande som vissa massöser gör utan det var hårda tag.
Hon blev besviken när jag avböjde HE. Men jag var jäkligt nöjd med massagen så dit blir det återbesök.
Citera
2010-07-26, 17:58
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Ja många gånger kan det ge lite extra. Jag har lite olika erfarenheter av det, ibland får man första gången man är på ett ställe, på andra ställen dröjer det till andra eller tredje besöket innan man blir erbjuden.

Var på ett bra ställe i Bromma idag. Jag var ute efter en vanlig massage utan HE och tog en thaimassage. Men massösen ville ändå att jag skulle vara helnäck.
Det var en äldre och lite större kvinna så även om jag hade velat ha HE så hade det varit svårt att få upp den Men hon gav en hård och rejäl massage, så som det ska vara. Det var inget smekande som vissa massöser gör utan det var hårda tag.
Hon blev besviken när jag avböjde HE. Men jag var jäkligt nöjd med massagen så dit blir det återbesök.

Bromma nästa, bra massage, äldre och lite större , det är nåt för mig det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in