2010-04-06, 20:37
Medlem
Sickboys avatar
Var hos en av mina favoritmassöser och fick en förfrågan jag vill ha er åsikt om.

Hon frågade mig om jag kunde hjälpa henne ta hit en tjej. Alltså att jag ska stå som "sambo" eller vad man kallar det så hon får visa och kan jobba här.
Jag är inte den som nekar direkt utan sa att jag ska fundera på det. Och jag är svag för asiatiskor...

Grejen är att jag vet inte ens vad detta innebär, kan det ställa till nått för mig? Kommer jag åka på en massa kostnader? (hon sa att hon står för alla tjejens utgifter för att komma hit). Är det olagligt på nått sätt?

Är det här nått jag ens ska fundera på eller ska jag bara lägga ner tankarna direkt?
Citera
2010-04-06, 20:51
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Var hos en av mina favoritmassöser och fick en förfrågan jag vill ha er åsikt om.

Hon frågade mig om jag kunde hjälpa henne ta hit en tjej. Alltså att jag ska stå som "sambo" eller vad man kallar det så hon får visa och kan jobba här.
Jag är inte den som nekar direkt utan sa att jag ska fundera på det. Och jag är svag för asiatiskor...

Grejen är att jag vet inte ens vad detta innebär, kan det ställa till nått för mig? Kommer jag åka på en massa kostnader? (hon sa att hon står för alla tjejens utgifter för att komma hit). Är det olagligt på nått sätt?

Är det här nått jag ens ska fundera på eller ska jag bara lägga ner tankarna direkt?

Hon behöver någon som kan garantera hennes uppehälle här under den tid hon stannar (antar att hon bara har turistvisum). Om man inte kan visa att man har tillräckligt med flis för hela vistelsen måste man ha en garant. Det du riskerar är att faktiskt få stå för hennes kostnader (boende,mat m.m.) om hon inte får in tillräckligt med egna pengar. Om hon ska jobba på en välbesökt salong så är det nog ingen större risk du tar. Man bör dock ställa sig frågan varför man ska blanda sig in i sånt här om det inte gäller ens egen flickvän.

Jag vet att de förekommer att svenskar tar betalt av thailändskor för att bli deras garant, men det är ett jävla sätt tycker jag.
Citera
2010-04-06, 21:27
Medlem
Sickboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Hon behöver någon som kan garantera hennes uppehälle här under den tid hon stannar (antar att hon bara har turistvisum). Om man inte kan visa att man har tillräckligt med flis för hela vistelsen måste man ha en garant. Det du riskerar är att faktiskt få stå för hennes kostnader (boende,mat m.m.) om hon inte får in tillräckligt med egna pengar. Om hon ska jobba på en välbesökt salong så är det nog ingen större risk du tar. Man bör dock ställa sig frågan varför man ska blanda sig in i sånt här om det inte gäller ens egen flickvän.

Jag vet att de förekommer att svenskar tar betalt av thailändskor för att bli deras garant, men det är ett jävla sätt tycker jag.

Tackar för ett informativt svar!
Låter inte så farligt faktiskt, kanske är nått jag ska ta och hjälpa till med. Jag tänkte faktiskt inte ta betalt för det.
Men jag kommer kanske att få ha henne boendes hos mig.
Citera
2010-04-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingsize1
Har varit på Thaimassage i Lidköping på 2 ställen. Hade inte för avsikt att få någon "extra behandling" utan för muskelverk. Men jag fullföljde massagen (alla gånger med stånd) utan att få några antydningar om ett erbjudande. Jättebra massage och troligen seriöst.

Någon annan som har upplevt något annat i Skaraborg??

har du lust att berätta vilka två ställen det var som var seriösa så man vet vart man skall gå om man vill ha en "seriös bra massage"
Citera
2010-04-08, 22:45
Medlem
någon som har något att säga om Prapai i bandhagen?
bra/dålig snygg/ful gammal/ung osv.
Citera
2010-04-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergroth
någon som har något att säga om Prapai i bandhagen?
bra/dålig snygg/ful gammal/ung osv.

http://www.thaimassageguiden.se/thaimassagekatalogen/stockholm/soederort/prapai-thaimassage_221.html
Citera
2010-04-08, 23:01
Medlem
jo läst det, men står ju inte så mkt om henne utan bara att hon gör det bra.
därför jag tänkte röra mig dit, men tänkte bara höra här om någon hade mer att lägga till om hur hon är.
Citera
2010-04-08, 23:10
Medlem
Citat:

Nu är jag ingen mästare vad det gäller LT visa, men det är inte bara att söka 2 års visa och tro att det fixar sig snabbt.

Ev så kan migrationsverket sätta sig på tvären då du inte haft henne här på ett besöksvisa
( 3mån ) först.

Sedan måste ni ha en bra och samma version på er historia om hur ni träffats och känner varandra redan vid besöksvisa ( ingen bra variant att ni träffats i baren i Pattaya och fatta tycke ). Vidare så får du visa upp kopior på dina inresestämplar i passet som bekräftar att du varit där ett antal ggr.

Sen ínnebär det en hel del pappersjobb och ev möten på migrationsverket innan det beviljas.

Tjejen måste ha en hel del papper i ordning Har hon ungar hemma i Thailand, så måste dom också vara med i behandlingen av visat.

På ambasaden i Bkk där visum beviljas, så måste man boka tid via ett callcenter och sedan har det varit en ganska lång tids väntan då dom har ca 12000-14000 viseringar om året till Sverige.

Bara lite av vad som gäller...

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt

Ang dom som tar betalt så har du helt rätt ( vilket är uselt )... Men det förekommer även att du blir erbjuden pengar av släkten som redan är här ..

I vissa fall ganska mkt.

Har blivit erbjuden 50.000 för att hjälpa till med UT , samt lika mkt till om hon fick permanent UT efter 2 år.
Citera
2010-04-09, 09:35
Medlem
Sickboys avatar
Tack för svaren ang min fundering.

Jag har efter att ha läst i tråden och haft PM-konverationer kommit fram till att det vore korkat av mig att gå med på det.
Det skulle vara mer negativt än positivt för mig. Så jag lägger ner tanken på det.
Citera
2010-04-09, 09:59
Medlem
bluehills avatar
Varit på två ställen i solna som är Seriösa. RIktigt jävla skön massage.

Fick bekräftat av en fd granne däremot att en av salongerna i Bromma mer eller mindre är en bordell. Salongens grannarn ringer tydligen snuten hela tiden för det är en jävla trafik in och ut med ljusskygga snubbar..
Citera
2010-04-10, 10:49
Medlem
Citat:
Tack för svaren ang min fundering.

Jag har efter att ha läst i tråden och haft PM-konverationer kommit fram till att det vore korkat av mig att gå med på det.
Det skulle vara mer negativt än positivt för mig. Så jag lägger ner tanken på det.

Flickorna utnyttjas sen till direkt prostution eftérsom de blir skyldiga Mama San dessa pengar. De utlovas ett bra jobb i Sverige men de blir offer för traficking.

Du själv riskerar fängelse , jobba i stället emot detta med ofrivilligt horeri
Citera
2010-04-10, 19:15
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isaan
Flickorna utnyttjas sen till direkt prostution eftérsom de blir skyldiga Mama San dessa pengar. De utlovas ett bra jobb i Sverige men de blir offer för traficking.

Du själv riskerar fängelse , jobba i stället emot detta med ofrivilligt horeri

Gör som Isaan

Ta seriösa massager och hoppas på i smyg att få ett skönt HE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in