2024-01-23, 14:34
Medlem
Thaitjejer som är här på turistvisum och som åker fast och bevisligen jobbar på salong blir som regel utvisade. Problemet är oftast att bevisa att de verkligen jobbar. Vid arbetsplats besök hävdar turistvisumtjejerna alltid att de bara hälsar på kompisar. Det krävs som regel lite mer spaning för att de ska överbevisas.

Det är numera ett faktum att minst 90% av thaisalongerna säljer sex och minst 90% av kunderna går på salong för att köpa sex. Det är därför rimligt att misstänka att en man som lämnar en thaisalong har begått ett sexbrott. Kroppsvisitering kan utföras om man misstänker brott som ger fängelse och eftersom sexköp har fängelse på straffskalan, så plockar snuten kondomen ur fickan på 3 röda. Man kan väl hävda att man alltid går runt med en välfylld kådis i fickan, men man måste nog säga att det är en försvårande omständighet.

Citat:
Ursprungligen postat av xpr8kke
Personligen tycker jag att man skall kasta ut alla thaihoror som är här på turistvisum.
Citera
2024-01-23, 17:01
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getfoten333
.. minst 90% av thaisalongerna säljer sex och minst 90% av kunderna går på salong för att köpa sex. ...
Dina siffror kanske stämmer i våra större städer. Vi som bor utlokaliserat ser en annan verklighet med seriösa små salonger och inte en chans för "extra". Så om man räknar med våra små salonger i mindre orter med oftast bara en thai-kvinna, ägare och massör, näe inte +90 %.

Horor, precis som kriminellt krullhårigt pack, dras till storstäderna.
Citera
2024-01-23, 22:51
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getfoten333
Thaitjejer som är här på turistvisum och som åker fast och bevisligen jobbar på salong blir som regel utvisade. Problemet är oftast att bevisa att de verkligen jobbar. Vid arbetsplats besök hävdar turistvisumtjejerna alltid att de bara hälsar på kompisar. Det krävs som regel lite mer spaning för att de ska överbevisas.

Det är numera ett faktum att minst 90% av thaisalongerna säljer sex och minst 90% av kunderna går på salong för att köpa sex. Det är därför rimligt att misstänka att en man som lämnar en thaisalong har begått ett sexbrott. Kroppsvisitering kan utföras om man misstänker brott som ger fängelse och eftersom sexköp har fängelse på straffskalan, så plockar snuten kondomen ur fickan på 3 röda. Man kan väl hävda att man alltid går runt med en välfylld kådis i fickan, men man måste nog säga att det är en försvårande omständighet.

I den svenska lagboken står det så här gällande kroppsvisitering:
""Om det finns konkreta misstankar att en person är involverad i brottslig verksamhet finns det tillräckliga skäl att genomföra en visitation.""
Citera
2024-01-24, 07:27
Medlem
Citat:
Personligen tycker jag att man skall kasta ut alla thaihoror som är här på turistvisum.

Tja det är väl en åsikt man kan ha. Liksom att alla som begår brott borde straffas. Och att köpa sex är ju ett brott.

F ö är det lite roligt men kanske off topic, att när folk gnäller om folk som kommer hit från andra länder och inte direkt bidrar till ett bättre samhälle (tänk tiggare, asfaltsläggare osv) så nämns aldrig massörer från Thailand. Kanske är det så att en genomsnittlig halvrasist ändå kan tänka sig att ha folk här som mot en rimlig avgift masserar deras åderpålar. Även de som jobbar med att städa och passa barn svart brukar undantas när man gapar om vilka som bör kastas ut. Tror det är första gången som jag nu ser någon tycka att även thaitjejerna som är här och svartjobbar, ska skickas ut.
Citera
2024-01-24, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tja det är väl en åsikt man kan ha. Liksom att alla som begår brott borde straffas. Och att köpa sex är ju ett brott.

F ö är det lite roligt men kanske off topic, att när folk gnäller om folk som kommer hit från andra länder och inte direkt bidrar till ett bättre samhälle (tänk tiggare, asfaltsläggare osv) så nämns aldrig massörer från Thailand. Kanske är det så att en genomsnittlig halvrasist ändå kan tänka sig att ha folk här som mot en rimlig avgift masserar deras åderpålar. Även de som jobbar med att städa och passa barn svart brukar undantas när man gapar om vilka som bör kastas ut. Tror det är första gången som jag nu ser någon tycka att även thaitjejerna som är här och svartjobbar, ska skickas ut.

För att få gästarbeta i Sverige krävs en minimiinkomst som börjar bli ganska hög och salongerna skall ha en lista på de personer som jobbar där, men visst krävs en hel del spaning och Polisen har ju en hel del annat att göra.
Att man ser mellan fingrarna när det gäller de thailändska hororna beror nog på att de betraktas som "offer", trots att det ofta är landsmaninnor till dem som driver salongerna.
De man skall sätta dit i högre grad är fastighetsägarna, t ex bostadsrättsföreningar, som naturligtvis vet vad det är för sorts verksamhet som pågår i de lokaler de hyr ut för stora pengar.
Citera
2024-01-24, 08:35
Avslutad
Citat:
Hur säker är du på den uppgiften, att majoriteten av thaisalonger inte säljer sex?

Jag kan ju bara gå utifrån egen erfarenhet och jag skulle gissa att jag besökt ca 30 salonger. Endast 4 besök (av säkert 100) har varit utan erbjudande och i det ena fallet så fick jag erbjudande om sex nästa gång jag besökte stället, så det är alltså egentligen bara 3 av ca 30 salonger som inte försökt sälja sex till mig. Detta är ju givetvis anekdotisk fakta men det indikerar väl iaf till viss del att det inte lär vara över 50% av salongerna som inte säljer sex.

Tror sedan att jag läste något som polisen gick ut med och då sa de att ca 70% av alla thaisalonger sålde sex. Oklart hur de kom fram till den siffran.

Slutligen så kollade jag snabbt priserna på 50 st salonger i mitt närområde, där jag besökt kanske 20 av dem. Och då såg det ut så här.

38 har så låga priser för en timmes massage att det är om jag ser det omöjligt för dem att klara sig om de inte säljer sex vid sidan om den vanliga massagen.

2 st har priser som indikerar att de inte säljer sex, i det ena fallet vet jag också att det stämmer.

10 st har priser som de kanske kan gå ihop på även utan att personalen har extra inkomster. Men jag vet att iaf ett par av dem säljer sex så...

Min gissning är därför att verkligheten ligger närmare mina anekdotiska "90% säljer sex" än polisens "70% säljer sex". Att siffran som säljer sex skulle ligga under 50% är helt uteslutet.

Frågan är hur du gjort urvalet av dessa 30 salonger.
Citera
2024-01-24, 11:39
Medlem
Citat:
Frågan är hur du gjort urvalet av dessa 30 salonger.

Till en början helt urskillningslöst. Sedan ett tag tillbaka så är det priset som avgör. Ju lägre timpenning för en timmes massage, desto säkrare att det erbjuds annat. Jag skulle vilja påstå att om det kostar 500:- eller mindre så är det till 100% även så att annan verksamhet bedrivs.
Citera
2024-01-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Dina siffror kanske stämmer i våra större städer. Vi som bor utlokaliserat ser en annan verklighet med seriösa små salonger och inte en chans för "extra". Så om man räknar med våra små salonger i mindre orter med oftast bara en thai-kvinna, ägare och massör, näe inte +90 %.

Horor, precis som kriminellt krullhårigt pack, dras till storstäderna.

Vad kostar det då för en timme på en sådan salong? Jag hittar ett ställe i Lycksele (knappast storstad) som tar 300:- i timmen. Om de är seriösa så lär de gå back varje månad. I Skellefteå (tänker på din avatar) finns det 5 salonger på den stora guidesidan. Bara en av dessa tar betalt så att de kan överleva.
Senast redigerad av 2.3 2024-01-24 kl. 11:43.
Citera
2024-01-24, 11:50
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMemberNewName
I den svenska lagboken står det så här gällande kroppsvisitering:
""Om det finns konkreta misstankar att en person är involverad i brottslig verksamhet finns det tillräckliga skäl att genomföra en visitation.""
https://www.aklagare.se/ordlista/k/kroppsvisitation/

Enligt åklagarmyndigheten vid misstanke om brott som kan leda till fängelse, och där ingår ju sexköp. Frågan är då om det är tillräcklig grad av misstanke att någon besökt en salong där det kan förekomma prostitution?

Gör polisen detta i praktiken? Verkar ju rätt omständigt att plocka in folk, klä av dem nakna och gå igenom alla kläder. Å andra sidan verkar ju polisen lägga mycket stora resurser på att bekämpa sakongsprostitution just nu. Bara utsikten att kroppsvisiteras efter att man fått massage torde vara avskräckande!
Senast redigerad av Clodius 2024-01-24 kl. 12:42.
Citera
2024-01-24, 11:50
Medlem
Citat:
För att få gästarbeta i Sverige krävs en minimiinkomst som börjar bli ganska hög och salongerna skall ha en lista på de personer som jobbar där, men visst krävs en hel del spaning och Polisen har ju en hel del annat att göra.
Att man ser mellan fingrarna när det gäller de thailändska hororna beror nog på att de betraktas som "offer", trots att det ofta är landsmaninnor till dem som driver salongerna.
De man skall sätta dit i högre grad är fastighetsägarna, t ex bostadsrättsföreningar, som naturligtvis vet vad det är för sorts verksamhet som pågår i de lokaler de hyr ut för stora pengar.

Finns väl många andra offer också, som man inte direkt tycker synd om. Jag tror det är så enkelt att man inte ser prostitution som ett jätteproblem och definitivt då inte den som sker på thaimassagesalonger. Trots att jag antar att det finns många där som är mer eller mindre tvingade in i branschen samt utnyttjade av salongens ägare.
Citera
2024-01-24, 16:33
Avslutad
Citat:
Vad kostar det då för en timme på en sådan salong? Jag hittar ett ställe i Lycksele (knappast storstad) som tar 300:- i timmen. Om de är seriösa så lär de gå back varje månad. I Skellefteå (tänker på din avatar) finns det 5 salonger på den stora guidesidan. Bara en av dessa tar betalt så att de kan överleva.

I Lycksele?!
Där är jag född och uppvuxen... och jag kan bara säga att du skall nog inte tro på allt som du hittar i "Thaimassageguiden" och "Thaimassagegruppen". Ha en bra dag.
Citera
2024-01-24, 17:39
Medlem
Citat:
I Lycksele?!
Där är jag född och uppvuxen... och jag kan bara säga att du skall nog inte tro på allt som du hittar i "Thaimassageguiden" och "Thaimassagegruppen". Ha en bra dag.

Nej, det kanske man inte ska. Ser ut som den är uppdaterad senast 2016. Likväl vet jag av egen erfarenhet att det finns salonger därute i landet som inte är annat än förtäckta bordeller. Och att det också finns seriösa salonger. Var väl några år sedan som en tjej öppnade salong i en mindre stad och man gjorde inslag i diverse media då hon beklagade sig över att om inte varje, så iaf varannan manlig kund, frågade efter sexuella tjänster. De verkade inte lika uppdaterade som du om att thaimassage på landsbygden är just bara det. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in