2010-03-12, 08:17
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Jodå, det verkar stämma att det är "P"et i MJP, som är anhållen. För att hänvisa till Styrlunds fråga, ja det är han som är P i MJP.

Det är bara för mig att erkänna att jag hade fel , den får jag bjuda på, inte varje dag ni läser nåt så storsint va?

Hursomhelst blir jag ändå förvånad och fascinerad av att VLT skriver att bolaget är från Eskilstuna då det förmodligen bara är konkursförvaltarens adress som går dit.
Snacka om att ha drömläge som journalist i att antyda vem det är, eller också vill dom dra på för fullt i pappersupplagan i morgon.

Nu när MJP är med i den här grejen, finns det nog skäl att misstänka konstigheter som når fram till förtroendevalda.
Tar man sig en funderare på hur MJP dök upp i västerås från ingenstans, kan man lätt misstänka att företaget skapades enbart för att "ta smällen" som de visste skulle komma vid skrytbygget ute på rocklunda. Lite som en målvakt vid ekobrott.
Angående VLT´s flathet, så tjänar de en större delen av sina pengar på reklamplatser i sin tidning nu för tiden. Man biter inte handen som föder.
Citera
2010-03-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Jodå, det verkar stämma att det är "P"et i MJP, som är anhållen. För att hänvisa till Styrlunds fråga, ja det är han som är P i MJP.

Det är bara för mig att erkänna att jag hade fel , den får jag bjuda på, inte varje dag ni läser nåt så storsint va?

Hursomhelst blir jag ändå förvånad och fascinerad av att VLT skriver att bolaget är från Eskilstuna då det förmodligen bara är konkursförvaltarens adress som går dit.
Snacka om att ha drömläge som journalist i att antyda vem det är, eller också vill dom dra på för fullt i pappersupplagan i morgon.

VLT drog inte nytta av det idag heller. Har fått det bekräftat att det är "P":et i alla fall.

Har inte kunnat lista ut vem 45-åringen från Eskilstuna är dock?
Citera
2010-03-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas0011
VLT drog inte nytta av det idag heller. Har fått det bekräftat att det är "P":et i alla fall.

Har inte kunnat lista ut vem 45-åringen från Eskilstuna är dock?

"P":et har i och för sig varit med i ett hästbolag. Där finns en 45-årig man från Eskilstuna verksam inom bygg/fastighet. Har dock ingen aning om det är han eller inte.
Citera
2010-03-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Nu när MJP är med i den här grejen, finns det nog skäl att misstänka konstigheter som når fram till förtroendevalda.
Tar man sig en funderare på hur MJP dök upp i västerås från ingenstans, kan man lätt misstänka att företaget skapades enbart för att "ta smällen" som de visste skulle komma vid skrytbygget ute på rocklunda. Lite som en målvakt vid ekobrott.
Angående VLT´s flathet, så tjänar de en större delen av sina pengar på reklamplatser i sin tidning nu för tiden. Man biter inte handen som föder.

Man ska naturligtvis inte utesluta nånting men det resonemanget är det lite för mycket konspirationsteori över enbart med de fakta som finns på bordet.

MJP kom inte från ingenstans, P hade i många år vart PEABs starke man i Västerås, en känd byggprofil sen decennier.
P hade säkert baktankar med Rocklundaaffären men det är lite långsökt att en politiker är med och riggar detta för skattebetalarnas bästa, om inte annat för att politker generellt är för dumma för att förstå såna affärer, he he.....

Det är sant att VLT lever på annonser och förmodligen precis som andra tidningar inte gärna granskar de största kassakorna i fall läge ges. Men i detta fall inser jag inte vems annonspengar man skulle vara rädd om?
Senast redigerad av Glidarmannen 2010-03-12 kl. 09:50.
Citera
2010-03-12, 10:24
Medlem
45-åringen är styrelseledamot i det här bolaget:
http://www.allabolag.se/5565775052/befattningar
Den 60-årige rådgivaren, som är släppt på fri fot, sitter i styrelsen för det här bolaget (sonen är VD):
http://www.allabolag.se/5566711387/befattningar
Citera
2010-03-12, 11:11
Medlem
MJP Bygg blåste väl en glas leverantör här i staden på ett par milj?

När dom byggde ABB Arena. Leverantören har alltså inte fått betalt.

Kan ha fel gällande vilket ftg det var! Men är nästan 100% på att det var just MJP bygg.

EDIT: Såg nu i ett inlägg att det var just MJP.
Citera
2010-03-13, 09:24
Bannlyst
En av gubbarna bygger väl Ridcenter,kolla en bit ner på länk.
http://www.hmbcon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid =5
Citera
2010-03-13, 15:56
Medlem
"Pelle på taket" blev häktad idag: http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.763084-vasterasforetagaren-haktades
Citera
2010-03-17, 17:42
Bannlyst
Några nyheter?
Citera
2010-03-26, 22:57
Medlem
"Pelle på Taket" fick lämna häktet idag: http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.774897-haktad-foretagare-frislappt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in