2010-03-10, 21:56
Medlem
cammlis avatar
Har haft min w880 i 1.5år nu. Fick problem för halv år sen, först vad det minneskort, sms och musikfiler försvann då och då, tog självklart bort minneskort, därefter var det problem med batteriet, mobilen stängde av sig själv rätt ofta och utan anledning, sen var den urladdad, köpte ett nytt batteriet till den.
Råkas spillde liten vatten på mobilen för ett tag sen, kom liten in i laddningskontakten, har nu problem och kan inte laddar full ut.

Visst kan jag lämna in den för att laga mobilen, men jag har inte tid att vänta i 2-4 veckor innan jag får tillbaka den, Samtidigt kan det blir dyrare än att laga den än att köpa en ny!?
och jag måste har den till mitt jobb.

Min tålamod är verkligen slut, visst kan man slarva ibland, tappa mobil på golvet osv, men liten stryk måste de fan väl tåla,. varför tillverkar mobil som inte hålla i längden?
Har tidigare haft en del sony ericssons mobil.
Min erfarenhet med sony ericsson är att deras mobil är många gånger snyggare än andras därför väljer och köper deras, men annars fungerar de som skit.
Jag känner mig väldig lurad, man vill självklart ha en mobil som vara längre än två år,

så,. Ännu en mobilinköp på G, nått bra tips till mig?
Jag använder mest för att ringa och smsa,. Ingenting annat.
Citera
2010-03-10, 22:01
Medlem
Nokia 3720....damm-, fukt- och stöttålig. Ca 1400:- o uppåt kostar den. Bra batteritid, funkar utmärkt till basfunktionerna ringa o smsa!
Citera
2010-03-10, 22:03
Medlem
cammlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvkomplett
Nokia 3720....damm-, fukt- och stöttålig. Ca 1400:- o uppåt kostar den. Bra batteritid, funkar utmärkt till basfunktionerna ringa o smsa!

ja,. det blir nog en nokia denna gången,. de har ju haft bra mobiler, tack för tipset
Citera
2010-03-10, 22:05
Medlem
V1P3Rs avatar
Om du vill ha en tålig finns ju polisens mobil att köpa.
Citera
2010-03-10, 22:07
Medlem
smides avatar
Ja, Sony Ericsson är övervägande skit. Lovade mig själv efter min första Sony Ericsson att jag aldrig mer skulle ha en, men sitter här likt förbannat med en ny.
Dom är helt enkelt bra så länge de fungerar felfritt, det vill säga inte särskilt länge.
Föredrar Nokia, min gamla 3310:a som är nästan 8 år gammal håller än idag, och används flitigt av min morsa.
Citera
2010-03-10, 22:13
Medlem
[Strange Days]s avatar
Köp en Ericsson R310 (a.k.a "hajfenan") om du vill vara säker på att ha en rejält stryktålig mobiltelefon.
Den må kanske inte se så sexig ut, men den står emot en jävla massa vårdslöshet - även vatten/fukt inkluderat.
Citera
2010-03-10, 22:19
Medlem
Har bara haft SE, billiga och mellanklass-lurar - ALLA har hållit längre än kompisars telefoner. Har t.o.m. haft någon av budgetlurarna (tidiga T-serien... T-230 kanske?) överkörd av någon skidåkare och den fungerade fortfarande perfekt (minus den feta repan på skärmen ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in