2010-03-17, 00:33
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenny.Dalglish
Räknas Volvo 850 in här?

de flesta är ju väldigt fräscha, men mja, det verkar som att de flesta ofräscha 850's faktiskt ägs och körs av invandrare
Citera
2010-03-17, 10:38
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moparboy440
Den är nästan gratis att köpa.
Den är billig i drift.
Går den sönder så slänger man den och köper en ny för växelpengar.
Ingen stjäl den.
Man slipper besiktning eftersom man byter bil när det är dags.
Dörruppslag är bara roligt.
Man kan köra höbalar i den.
Tvättkontot är lika med noll.
Det går utmärkt att rycka upp grindstolpar eller flytta på mindre uthus med den.
Det är kul att reta grannarna för deras värdeminskning.
Behöver man anteckna ett viktigt telefonnummer ristar man in det i lacken.
Utbudet av skräpbilar är enormt, man behöver aldrig vänta in rätt exemplar.
Man får röka cigarr i bilen.
Stenskott kan kvitta.
Virkeslass lägger man direkt på taket. Takräcke? Baah!
Servicekostnaderna är låga, delarna är billiga och finns i överflöd på skroten.
Man slipper pröjsa 5.000 spänn för en trasig backspegel. Hittar man ingen på skroten tejpar man dit ett löst glas.
De som är rädda om sina nya bilar lär inte tränga sig i köerna.
Du kan stå på taket för att se bättre.
Den retar grannarna.
Pundarna snor inte stereon. Tittar de in i bilen så tänker de bara "Åh, en kollega. Honom låter vi vara."...
Ingen tjatar om att låna den.
Man behöver inte sparka av sig snön från skorna innan man kliver in.
Begagnade däck är billigt till bilar från tiden före 17-, 18-, 19- och 20-tumshjulen.
Det där har du snott från Lazzat.
Varför anger du inte källa när du citerar?
Citera
2010-03-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maverickgoose
Personer som du borde skjutas.
Låter som svensk avundsjuka.

Vissa vill ha fina bilar som kanske återspeglar sin personlighet. De vill ha något snabbt, roligt, komfortabelt, men det behöver nödvändigtvis inte vara en ny bil för det.

Personer med pundarbilar som INTE respekterar finare och dyrare bilar borde få elektriska stolen.

Vad du inte fattar är att jag bor i en storstad och har en fin bil också. Jag skulle dock aldrig ens drömma om att parkera den utan uppsyn ute, än mindre ta ut den ur garaget för att slita på den som ett daglig-objekt. De gånger per år jag tar ut den så är det för att köra bil, något som jag betvivlar att du vet vad det egentligen innebär. Människor som du förtjänar all skit som kan hända er. Förstå följande: De enda som du kan imponera på med en dyr bil som du visar upp för att "spegla din personlighet" är de som är lika korkade som du själv.
Citera
2010-03-17, 20:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
De enda som du kan imponera på med en dyr bil som du visar upp för att "spegla din personlighet" är de som är lika korkade som du själv.

Hear, hear!

/Ägare av transportplåtlåda modell 740 tillverkad av Volvo
Citera
2010-03-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Vad du inte fattar är att jag bor i en storstad och har en fin bil också. Jag skulle dock aldrig ens drömma om att parkera den utan uppsyn ute, än mindre ta ut den ur garaget för att slita på den som ett daglig-objekt. De gånger per år jag tar ut den så är det för att köra bil, något som jag betvivlar att du vet vad det egentligen innebär. Människor som du förtjänar all skit som kan hända er. Förstå följande: De enda som du kan imponera på med en dyr bil som du visar upp för att "spegla din personlighet" är de som är lika korkade som du själv.
Min bil är varken ny eller särskilt dyr, men det är en tysk sportbil från sent 80tal som jag håller väldigt ren och fin.
Har lagt ner mer pengar på bilen än vad den i själva verket är värd tyvärr.
Jag blir bara så förbannad när den svenska avundsjukan eller en stressad kärring drämmer upp dörren i min precis nylackade dörr pga en tidigare parkeringsskada.

Säg vad man vill om personlighet när det gäller bilar och sina ägare, men tänker du efter så stämmer det nog på dig också.
Jag skulle t.ex aldrig åka runt i en gammal volvo då jag avskyr volvoraggare och deras beteende.
Citera
2010-03-17, 21:09
Medlem
Fireballs avatar
Citat:
Jag blir bara så förbannad när den svenska avundsjukan eller en stressad kärring drämmer upp dörren i min precis nylackade dörr pga en tidigare parkeringsskada.

Där håller jag med dig, trots att jag själv kör en sidenmatt 740 med diverse småskador. Det kvittar hur fin eller ful bilen i rutan intill är, man ger fan i att slå upp dörren i den!

Citat:
Jag skulle t.ex aldrig åka runt i en gammal volvo då jag avskyr volvoraggare och deras beteende.

Nu är det ju inte så att bilen blir sämre bara för att en viss kategori människor har befläckat dess rykte, men jag förstår vad du menar...
Citera
2010-03-17, 21:13
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Jag skulle aldrig skriva saker på Flashback då jag avskyr maverickgoose och dennes beteende.

Eller förresten...
Citera
2010-03-20, 20:37
Medlem
Moparboy440s avatar
Citat:
Min bil är varken ny eller särskilt dyr, men det är en tysk sportbil från sent 80tal som jag håller väldigt ren och fin.
Har lagt ner mer pengar på bilen än vad den i själva verket är värd tyvärr.
Porsche var dom ända i Tyskland som tillverkade sportbilar på 80-talet(+Melkus om ddr räknas),och Porschar är inte billiga..
Jag skulle gissa på att du kör en bmw 316 .
Citera
2010-03-20, 20:41
Medlem
Moparboy440s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Det där har du snott från Lazzat.
Varför anger du inte källa när du citerar?
För att då skulle jag inte få äran av att ha skrivet det såklart..
Men nu förstörde du min ondskefulla plan .
Citera
2010-03-20, 22:03
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Porsche var dom ända i Tyskland som tillverkade sportbilar på 80-talet(+Melkus om ddr räknas),och Porschar är inte billiga..

....med M-paket och kromade M3-speglar som gör den sportig!
Citera
2010-03-22, 22:29
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Citat:

Han skriver tidigare i tråden att han kör en Porsche 944 och de är inte så dyra...

Angående trådskaparens funderingar:
Själv kör jag en Mercedes W123 (70/80-tals E-klassvarianten) av 1985 års modell vars reparationskonto det senaste året uppgått till 20 kr. Min arbetskompis har en Mondeo av 2001 års modell som hon fått reparera för 40 000 kr och den går fortfarande inte som den ska...hon får nåt drömskt i blicken av min Merca av någon anledning.

Men det gäller ju att köpa ett fräscht exemplar, köper man en nedpundad gammal bil som gått 50 000 mil så är det ju klart som fan att man får skruva tills knogarna blöder.

Den tar inte mer bränsle än min morfars E200 av 2000 års modell, nu har ju han automatlåda och det har inte jag, men ändå. Den är då snålare än till exempel 850 som du räknar upp...knappast mycket törstigare än de värre modellerna av 3-serien och A4 heller, för att ta några av dina exempel. Det har ju då mer med storleken på bilen att göra - gammal golf kan mycket väl vara snålare än ny V70.

Den nöter inte mer däck än någon annan 1500 kilos bakhjulsdriven bil.

Det är en elegant och klassisk design som verkar charma de flesta som ser den - mer än man kan säga än många modernare bilar...

En s.k. "skitbil" som min merca är helt enkelt mycket BILLIGARE i drift än vad en nyare bil är. På 10 år kommer den ha ökat i värde (tror du mig inte, så kan du kolla vad föregångaren, den s.k. "/8"-serien, som tillverkades 1968-76 har börjat kosta på sistone om exemplaret är fräscht). På samma tid kommer en 50 000-kronors bil från sent 90-tal ha förvandlats till en 5000-kronors bil.

Nu är jag så kär i min MB att jag aldrig kommer skrota den om det inte händer något i stil med en brand eller allvarligare krock eller annat som gör den omöjlig att reparera. Men man kan ju ändå jämföra... Går en grej som kostar 10 000 att laga sönder på en 5000-kronors bil så skrotar man skiten och köper en ny med gott samvete. En 50 000 kronors bil däremot, den biter man ihop och lagar...och 50 000-kronors bilar är i regel även de så pass risiga att vad som helst kan paja när som helst...
Citera
2010-03-23, 12:20
Medlem
Dagge1976s avatar

+1.

Hade jag fått bestämma så hade vi kört en rostfri 300TDT 1985 men nu är det nåt nytt japanskt istället. Diesel iallafall så det goa motorljudet finns där iallafall. Bilen är kanon men en 300TDT är säkert lika dyr som vår japanare om fem år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in