För att sammanfatta, jag har fått ganska motstridiga råd, så jag är om inte mer förvirrad nu än när jag startade.
Det handlar om egengjord proteindrink VS gainer/whey/whatever (något kosttilskott).
Jag inser att man ska få i sig massa bra proteiner så fort som möjligt efter träning. Men, eftersom det kan bli ganska dyrt om man ska börja köra på massa pulver och dylikt så är jag ute efter en bra men någorlunda billig metod.
Jag räknade ut att den egengjorda drinken skulle kosta mig runt 14:- per drink, medans en gainer för 500-800 skulle bli dyrare per drink. Men, nu senast fick jag tag på en gainer för 399:-, vilket gör att den kostar ungefär lika mycket och är enklare att göra iordning.
Skillnaden var att efter att jag druckit gainern var jag fortfarande hungrig, medans när jag drack egengjorda drinken så vart jag mätt. Men, vilken är egentligen bäst i form av saker jag verkligen behöver få i mig?
En kille på kolozzeum säger:
Citat:
Flera av senare års studier har dessutom visat en bättre återhämtning efter träning av lågglykemiska kolhydrater, med den bonus att fettförbränningen inte stängs av på samma sätt.
Havre är lågglykemiska kolhydrater. Det betyder att det är bra att få i sig efter träning? Alltså, till skillnad från vad någon sagt från start, är havre bra? Eller?
En annan fråga. Om jag skulle skaffa whey 80, och göra en drink med whey 80, havre, banan, mjölk och något gott, typ sylt som smak, skulle det vara en bra drink då?