Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Är ett båtforum något som FB bör ha?
Ja absolut
37,89%
86 röster
Ja om det framkommer så många trådar så det finns ett behov
12,33%
28 röster
Nja tveksam känns inte helt rätt
13,66%
31 röster
Nej absolut inte
36,12%
82 röster
2004-12-12, 02:10
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Kommer ihåg när man lät sig suktas av dom fantastiska Storebro båtarna.. Helt underbara! Träfinish överlag... Och däcket med!... mmmm..
Citera
2004-12-12, 02:12
Medlem
apanOlas avatar
Jag har skepparexamen ! Jag kan styrbord och babord och sånt..
Jag snackar gärna båtar då och då. Särskilt nu på vintern när man inte kan åka båt utan att frysa häcken av sig.

Jag och min flickän köpte ny båt i somras, en Buster Magnum -02 med 200hk Yamaha. Inte mycket att campa i men en jäkla snabb fiskebåt

Skepp O'Hoy !
Citera
2004-12-12, 02:30
Medlem
TuXIs avatar
Själv har man en Sniba. Rättare sagt en Westfjord 26' har för mig att det är båt nr 26 i tillverkningen.

Gissa om det är underbara båtturer på sommaren. *Drömma sig bort*

(Det ska stå sniba med b, det är så vi säger där jag kommer ifrån.)
Citera
2004-12-12, 02:42
Medlem
onemans avatar
Jag är intresserad av båtar, men jag skulle nog inte tillföra så mycket. Det dröjer ett tag innan jag har råd med en själv, även om farsan haft båt sedan innan jag föddes, och jag tillbringar sommrarna på kusten. Själv har jag jag ställt en båtfråga i bilar och fordon, gällande köpråd, men jag tror inte att jag fick ett enda svar.

Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Själv har man en Sniba. Rättare sagt en Westfjort 26' har för mig att det är båt nr 26 i tillverkningen.

Gissa om det är underbara båtturer på sommaren. *Drömma sig bort*
Tror du menar snipa och Westfjord. Och 26' står för att den är 26 fot lång. Men jag håller med dig, det finns inget bättre än att sitta i en båt en solig sommardag.
Citera
2004-12-12, 02:45
Medlem
icys avatar
Jag är intresserad av ett båtforum, sådant är nice. Hoppas fler också är intresserade.
Citera
2004-12-12, 02:48
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag har båt vid sjön uppe i stugan, men vet knappt vad det är för nåt, en liten 15 hästars typ, ny för förra säsongen.
Men jag säger som nån annan, finns det verkligen tillräckligt med båtintresse här för att ha ett båtforum?

Jag skulle inte kunna tillföra nån kunskap alls, men jag skulle nog läsa det forumet då och då!
Citera
2004-12-12, 03:00
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Tror du menar snipa och Westfjord. Och 26' står för att den är 26 fot lång. Men jag håller med dig, det finns inget bättre än att sitta i en båt en solig sommardag.

Sniba. Ja, självklart menade jag Westjord. Modellen heter Westfjord 26 eller så är det bara vi som säger så här.

Och ja, även här är det självklart. Båten heter det den är fot lång. Altså 26 fot.

Om det är något mer som är oklart i mitt dialekt inlägg är det bara att fråga.

Vi kan ju ha en liten båtdiskussion här så admin snabbare inser att båtar är våra liv. (Lite skämt i det sista)
Citera
2004-12-12, 03:11
Medlem
onemans avatar
Citat:
Sniba.
Jag har aldrig hört namnet sniba. Däremot så är snipa en båttyp. Efter att ha googlat lite efter Westfjord 26 ser det ut som en sådan, dvs rund akter och långsam gång.
EDIT: I ett båtforum skulle vi säkert kunna få veta exakt vad som är rätt...
Citat:
Vi kan ju ha en liten båtdiskussion här så admin snabbare inser att båtar är våra liv. (Lite skämt i det sista)
Ja, har mode och noveller egna forum borde livsväsentligheter som båtar ha ett eget. Fast jag har iofs inte sett så mycket båtaktivitet här, förhoppningsvis beror det på bristen av ett båtforum.
Citera
2004-12-12, 03:25
Medlem
von Schmerzs avatar
Subforum till Bilar och Fordon till en början kanske? Händer det saker kan det avknoppas till ett självtständigt forum.
Citera
2004-12-12, 10:05
Medlem
scratchys avatar
Jaha, nu passar det? http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=114150

Visst vill jag ha ett båtforum. Ser fram mot att få snacka båtar, sjövett och tips på resmål.... särskilt nu när vinterjäveln ger gott om tid att längta.
Citera
2004-12-12, 10:11
Bannlyst
Men, ärligt talat...

Hur många underliga underforum ska vi egentligen ha här? Båtforum? Vem fan har båt här (om vi inte räknar plastekor)?

// Roger P.
Citera
2004-12-12, 10:27
Moderator
vfs avatar
Btw, ngn som funderat på en sån här till sommaren?

http://www.hugesmarina.se/partybåtar1.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in