Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-29, 21:49
  #2497
Medlem
Omentharths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirReal
Vad tror ni om att kura och gå på högdos omeprazol samtidigt? Vad säger levern om de? Hade tänkt gå en d bol 30/50 kur.
Har du problem som kräver att du behöver använder höga doser omeprazol så gissar jag på att du har ganska ordentliga problem med magen? I så fall hade jag hållit mig borta helt ifrån orala tills du inte längre har dessa besvär.

Mvh
Citera
2013-04-30, 13:44
  #2498
Medlem
Loladinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Börja träna och fortsätt äta som en häst. Ta inte dboll.

Ok, men ska nog börja träna nu iaf har jag kommit fram till iaf.. Se om de händer något.

Tack för svaret.. Men va händer om man tar dboll och knappt inte rör sig något? Bara typ ut och går varje dag/kör lite hantlar/armhävningar och simpla övningar?
Citera
2013-04-30, 14:18
  #2499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loladinen
Ok, men ska nog börja träna nu iaf har jag kommit fram till iaf.. Se om de händer något.

Tack för svaret.. Men va händer om man tar dboll och knappt inte rör sig något? Bara typ ut och går varje dag/kör lite hantlar/armhävningar och simpla övningar?
Det som händer är att du kan få massa biverkningar utan att tjäna på det.
Citera
2013-04-30, 15:17
  #2500
Medlem
Loladinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas
Det som händer är att du kan få massa biverkningar utan att tjäna på det.

Ok, så kommer inte gaina någon vikt eller något sådant?;( Får väl börja träna då och hitta tiden samt motivationen
Citera
2013-04-30, 16:00
  #2501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omentharth
Har du problem som kräver att du behöver använder höga doser omeprazol så gissar jag på att du har ganska ordentliga problem med magen? I så fall hade jag hållit mig borta helt ifrån orala tills du inte längre har dessa besvär.

Mvh

Självklart hade det varit bäst men har mag bråck som inte kommer gå över, och som blir värre av träning men med omeprazol så har jag inga problem. Det jag undra är om nån annan käkar omeprazol och går på oral kur eller om nån har nån anning om omeprazol går hårt på levern?
Citera
2013-04-30, 16:11
  #2502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loladinen
Ok, så kommer inte gaina någon vikt eller något sådant?;( Får väl börja träna då och hitta tiden samt motivationen
Är det bara vikt du är ute efter så ka du lär gå upp några kilo vatten
Citera
2013-04-30, 16:19
  #2503
Medlem
Loladinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas
Är det bara vikt du är ute efter så ka du lär gå upp några kilo vatten


Är ute efter vikt väger typ 55kg ca 177cm, äter 4 STORA mål om dagen minst och sedan typ lite emellan.. Både nyttigt och onyttiga saker. Svårt att äta mer när man jobbar som man gör, försöker ha med sig något eller köpa något i affären när tiden ges tex.. Tänkte börja iaf köra lite vikter osv hemma som ja gjorde förut varje dag..
Citera
2013-05-01, 07:11
  #2504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loladinen
Är ute efter vikt väger typ 55kg ca 177cm, äter 4 STORA mål om dagen minst och sedan typ lite emellan.. Både nyttigt och onyttiga saker. Svårt att äta mer när man jobbar som man gör, försöker ha med sig något eller köpa något i affären när tiden ges tex.. Tänkte börja iaf köra lite vikter osv hemma som ja gjorde förut varje dag..
Varför inte börja äta ordentligt?
Det är det som är i grund och botten ger dig resultat.
Citera
2013-05-01, 07:36
  #2505
Medlem
Loladinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas
Varför inte börja äta ordentligt?
Det är det som är i grund och botten ger dig resultat.


Jag äter ordentligt.. Äter mer än va många andra gör. Äter lätt 5-6mål om dagen minst alltså. Eftersom ja jobbar och hinner inte me att äta lika mycket som när ja va arbetslös.

mackor/gröt på morgonen,frukost på jobbet,lunch(proppfull matlåda), frukter,mackor, kvällsmat, sen toast 2-4st iaf och filflingor innan ja lägger mig.. Så kan en dag se ut MINST.. Oftast är det mer än sådär
Citera
2013-05-01, 07:46
  #2506
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirReal
Självklart hade det varit bäst men har mag bråck som inte kommer gå över, och som blir värre av träning men med omeprazol så har jag inga problem. Det jag undra är om nån annan käkar omeprazol och går på oral kur eller om nån har nån anning om omeprazol går hårt på levern?

Nej och åter nej. Möjligen injekt, aldrig orala med magproblem.
Citera
2013-05-01, 08:53
  #2507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loladinen
Jag äter ordentligt.. Äter mer än va många andra gör. Äter lätt 5-6mål om dagen minst alltså. Eftersom ja jobbar och hinner inte me att äta lika mycket som när ja va arbetslös.

mackor/gröt på morgonen,frukost på jobbet,lunch(proppfull matlåda), frukter,mackor, kvällsmat, sen toast 2-4st iaf och filflingor innan ja lägger mig.. Så kan en dag se ut MINST.. Oftast är det mer än sådär
Det säger inte så mycket.
Men går du inte upp i vikt äter du för lite svårare än så är det inte.
Ska jag äta mig mätt utan att överdriva så är en måltid 1800-2500kalorier ibland mer.
Hade du ätit det 5-6ggr per dag så hade blivit fet.
Att du äter mer än dom flesta säger inte mycket dom flesta jag vet äter som små flickor.
Citera
2013-05-01, 19:24
  #2508
Medlem
Loladinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas
Det säger inte så mycket.
Men går du inte upp i vikt äter du för lite svårare än så är det inte.
Ska jag äta mig mätt utan att överdriva så är en måltid 1800-2500kalorier ibland mer.
Hade du ätit det 5-6ggr per dag så hade blivit fet.
Att du äter mer än dom flesta säger inte mycket dom flesta jag vet äter som små flickor.

Ja äter inte lite i varje portion vid stora måltiderna om man säger så.. tallriken är full om man säger så, så äter inte som en liten tjej och går inte upp i vikt när ja äter mer än dom flesta som inte gör något som tex tränar.. Jag tränar inte och rör inte på mig direkt och äter som sagt hela tiden och går INTE upp i vikt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback