2010-03-12, 06:28
Bannlyst
Ny info.

Vad tusan ska jag göra? Har fått erbjudande om studentlägenhet som är ledig från och med det datumet jag behöver lägenhet... Problemet är bara att den är snuskigt dyr. Riktigt snuskigt dyr. Jag har boendekostnad idag på ca ~3500 plus ~600 i parkeringsavgifter. Vilket gör 4100 och detta hade gjort mig riktigt ansträngd IFALL det inte vore för jobbet jag har, jag har möjlighet att jobba svart då och då för en ok penning. En bra månad har jag ut cirka 8000 utöver studiemedlem vilket gör att jag klarar mig hyfsat. Märk väl att jag hade en fungerande liv tidigare med allt vad det innebär. Så kostnader finns. Jag måst alltså väga mat på bordet mot studietid.

Nya hyran är på 5000SEK. Jag själv undrar hur i helvete dom kan begära det för en studentlägenhet, jag själv anser det var helt vansinningt, men.. Vill jag hamna på gatan igen`? Nej, jag har varit där en gång tidigare och jag vill inte tillbaks.

Med studiemedel och den hyran och en max årsinkomst på 20000 i månaden skulle jag få cirka 1100 i bostadsbidrag.

Jag själv tycker det känns konstigt.. Jag har aldrig lyft ett bidrag under de 20 åren jag varit "egen". inte ett enda jävla bidrag. Och det bär emot. Men jag vill inte bo i en källare igen. Jag har gjort det. Jag hade nog inte klarat studierna där...

Med bostadsbidraget inräknat har jag en effektiv bostadskostnad på ungefär 4000SEk i månaden, dvs 500 mer än nu (parkeringskostnader borträknat...

Vad hade ni gjort?
Citera
2010-03-13, 10:24
Medlem
CarteNoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Ny info.

Vad tusan ska jag göra? Har fått erbjudande om studentlägenhet som är ledig från och med det datumet jag behöver lägenhet... Problemet är bara att den är snuskigt dyr. Riktigt snuskigt dyr. Jag har boendekostnad idag på ca ~3500 plus ~600 i parkeringsavgifter. Vilket gör 4100 och detta hade gjort mig riktigt ansträngd IFALL det inte vore för jobbet jag har, jag har möjlighet att jobba svart då och då för en ok penning. En bra månad har jag ut cirka 8000 utöver studiemedlem vilket gör att jag klarar mig hyfsat. Märk väl att jag hade en fungerande liv tidigare med allt vad det innebär. Så kostnader finns. Jag måst alltså väga mat på bordet mot studietid.

Nya hyran är på 5000SEK. Jag själv undrar hur i helvete dom kan begära det för en studentlägenhet, jag själv anser det var helt vansinningt, men.. Vill jag hamna på gatan igen`? Nej, jag har varit där en gång tidigare och jag vill inte tillbaks.

Med studiemedel och den hyran och en max årsinkomst på 20000 i månaden skulle jag få cirka 1100 i bostadsbidrag.

Jag själv tycker det känns konstigt.. Jag har aldrig lyft ett bidrag under de 20 åren jag varit "egen". inte ett enda jävla bidrag. Och det bär emot. Men jag vill inte bo i en källare igen. Jag har gjort det. Jag hade nog inte klarat studierna där...

Med bostadsbidraget inräknat har jag en effektiv bostadskostnad på ungefär 4000SEk i månaden, dvs 500 mer än nu (parkeringskostnader borträknat...

Vad hade ni gjort?

Först och främst sluta känn tveksamheter till att söka bostadsbidrag. Finns inte en student som inte använder den förmånen som har alla hästar hemma!
Citera
2010-03-14, 06:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarteNoir
Först och främst sluta känn tveksamheter till att söka bostadsbidrag. Finns inte en student som inte använder den förmånen som har alla hästar hemma!

Antar det ,men som jag är van vid... Kanske borde börja se de "positiva" aspekterna av at betala skatt, vilket jag gjort sen 1991...
Citera
2010-03-19, 09:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Antar det ,men som jag är van vid... Kanske borde börja se de "positiva" aspekterna av at betala skatt, vilket jag gjort sen 1991...
Hur går det din gamla schnitzel? blev det nån lya i Arlöv?
Citera
2011-07-02, 22:36
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Uppar en gammal tråd;

Elistorpsvägen ok?
Citera
2011-07-03, 12:10
Medlem
borrizs avatar
Har du inte familj är Arlöv Ok.
Skolorna Arlöv verkligen i en klass för sig själva, undervisning är det inte tal om när halva klassen inte förstår svenska, lägg till en hel del kriminalitet och sunkiga lokaler så har du ett garanterat minne för livet.
Citera
2011-07-04, 01:00
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Elistorpsvägen ok?

Det beror lite på vilket nummer. Bostadsföreningarna är helt ok, men hyresrätterna är väl lite sådär. Har dock sett mycket, mycket värre i mitt liv. Netto på 50 meters avstånd är ju ett plus.
Citera
2012-01-21, 12:00
Medlem
SwingKidds avatar
Vad heter områdena som ligger exakt närmast Burlövs stora shopping centrum? Stort jävla centrum och tågstation precis bredvid, låter ju bra? Verkar gå bra och pendla till Malmö och Köpenhamn därifrån.
Citera
2013-09-03, 19:43
Medlem
SwingKidds avatar
Ingen som kände för att svara?
Citera
2013-09-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Ingen som kände för att svara?

Det heter väl Burlöv!
Citera
2013-09-03, 19:56
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Det heter väl Burlöv!

Ok...finns det några bra bostadsområden som är precis vid tågstationen vid Burlöv Centrum? Alltså max 3-5 minuter och gå...
Citera
2013-09-03, 20:05
Medlem
Beror på vad du menar men jag är rätt säker på att samtliga område där omkring är ordentligt
invandrartäta om det är det du menar.
Burlöv hänger liksom ihop med Arlöv, bättre isf att du söker dig till Åkarp ell Hjärup som ligger
längs samma tåglinje o inte alltför långt borta, vet att det finns lgh lediga på Jakriborg som
ligger i Hjärup o en halv minut från stationen.
Senast redigerad av 81032041X6 2013-09-03 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in