Ska flytta från Stockholm till Kalmar om två månader.
Har ingen bil just nu men måste skaffa en för att kunna flytta.
Gillar stora och bekväma bilar. Det är 43 mil till Kalmar och vill åka bekvämt och säkert. Bilen ska vara stor, säker och helst inte äldre än 1998 års modell. Max 50 000 men helst inte mer än 40 000, gärna runt 25 000
Förbrukningen är inte så viktig men helst inte över 1 liter blandad körning, gärna diesel om man slipper betala en förmögenhet i fordonsskatt. Gärna stor motor men inte för törstig.
Modeller som jag funderar på:
Chrysler Voyager
Saab 9-5
BMW 5-serie
BMW 7-serie
Mercedes E-klass
Volvo V70
Dragkrok är ett måste.
Vet inte riktigt hur länge jag kommer behöva bilen så den bör inte vara allt för svår att bli av med, man ska kunna köpa och sen sälja utan att torska en massa pengar. Det troligaste är att jag köper den i april och säljer den i augusti.
Gillar Chrysler Voyager men har aldrig kört någon, har kört Saab 9-5 och gillar den. Hur är Voyagern i jämförelse? Är kvaliten på Voyager verkligen så dålig som många påstår? Hur är det med säkerhet och komfort?
Mest komfort får man väl i en BMW eller Mercedes men samtidigt har man ju hört att BMW är dyra i drift? Dyr försäkring, hög skatt, kostar skjortan att laga osv, men är det så eller är det överdrivet?
Tacksam för alla tips jag kan få!