Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Tycker att tråd utan diskussionsunderlag absolut faller under 0.01-0.03. De reglerna behandlar ju om själva skapandet av en tråd och innehållet i den.
SPelar förklaring eller ej någon roll? Ifall brottet är uppenbart brukar jag inte skriva någonting utan endast rapportera under en viss regel alt. minimum text t.ex. korspostning och bara ha länkarna till de olika trådarna användaren startade. Föredrar moderatorer att man alltid har med en förklaring för att förenkla arbetet? Självklart har jag ju med en förklaring ifall jag anser att regelbrottet inte är uppenbart.
För egen del tycker jag inte en utförlig förklaring behövs, annat än möjligtvis i undantagsfall. Det kan ju t.ex. vara flera inlägg som hänger ihop vid outningar och 1.08:or då är det bra med antingen förklaring eller länkar.
Annars är som sagt inte förklaring så viktig.
Däremot underlättar det något enormt om det länkas till relevanta trådar när det gäller tex sammanslägningar och liknande. Eftersom jag då enkelt kan klicka fram både det rapporterade inlägget/tråden, och dels klicka fram den i RP:n länkade tråden/trådarna direkt från RP:n så går det snabbt och smidigt att åtgärda.
Om en tråd RP:as och det bara står "tråd finns redan" som förklaring så blir det lite mer besvärligt eftersom åtminstone jag faktiskt inte har alla trådar i mina forum i huvudet. Då blir det lite mer extrajobb med att söka rätt på trådar etc.
Dock så är det så klart mitt jobb, så jag menar inte att jag på något vis kräver detta, och en RP utan länkar är ju ändå bra (särskilt i jämförelse med att inte RP:a). Men när man upptäcker dubletttrådar tex så är det ju som FB:are lätt att snabbt kopiera in URL:en i RP:n. Så gör jag när jag RP:ar sådana grejor.