2010-05-04, 10:53
Medlem
bängrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag undrar också vem du menar skulle ha kört ut dem? Nu vet ju inte jag om de jag sett bor i Gbg eller om de är på utflykt till Gbg. Men det såg ut som barn i alla fall. Runt 14-15år.
Nästa gång jag ser dem skall jag smyga mig efter för att se vart de tar vägen och vad de har för sig. Skulle va jävligt kul att filma dem begå nåt brott.

Men menar du att de som var med är ordagrant utkörda? Att de åkt från stan, flyttat? Eller har de bara tagit av sig tröjorna?

Mmm exakt yngre nysvenskar som springer runt me yxor och puffror och tror att detta är någon jävla krigszon dom har hamnat i.

//bäng
Citera
2010-05-07, 20:16
Medlem
nero1s avatar
Var det inte Black Cobra från Danmark som låg bakom dubbelmorden i Surte (utanför Göteborg), för ca 4-5 årsedan. Det var väl någon yrkesofficer från Lybien som torskade, men har för mej att pressen skrev om att BC (som då inte fanns i Sverige, om jag inte har fel), låg bakom det hela, då männen som avrättades hade knasat en gigantisk amfetamin och cannabis smuggling utanför Skagen på danska Jylland.. Är det någon som vet mer om detta?
Citera
2010-05-10, 08:33
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Var det inte Black Cobra från Danmark som låg bakom dubbelmorden i Surte (utanför Göteborg), för ca 4-5 årsedan. Det var väl någon yrkesofficer från Lybien som torskade, men har för mej att pressen skrev om att BC (som då inte fanns i Sverige, om jag inte har fel), låg bakom det hela, då männen som avrättades hade knasat en gigantisk amfetamin och cannabis smuggling utanför Skagen på danska Jylland.. Är det någon som vet mer om detta?

Att BC, som då var ett liten gäng i Köpenhamns förstäder, skulle ligga bakom ett mord i Göteborg, låter tveksamt. Att motivet skulle vara något omkring knarkmarknaden i Jylland (där BC inte ens fanns) låter inte troligt.

Det finns en tendens i tråden att göra BC något de inte är. Deras roll på den kriminella marknaden i Danmark är minimal. Den är mindre i Sverige.
Citera
2010-05-11, 23:31
Bannlyst
nån som vet mer vad som hände i skåne (malmö?) när en av BC medlemmar försökte pressa en politiker? Hörde det på nyheterna ikväll, men hittar inte i webtidningar
Citera
2010-05-12, 07:52
Medlem
Wiseguys avatar
Utpressning av BC:
http://www.vk.se/Article.jsp?article=350028

Citat:
Flickvän skulle betala gängskuld

I två års tid misshandlade 20-åringen sin flickvän. När han blev skyldig 100 000 kronor försökte han pressa henne på pengarna och hotade döda deras barn.
Den 20-årige Stockholmsbon sitter nu häktad, misstänkt för grov kvinnofridskränkning, olaga frihetsberövande, övergrepp i rättssak och narkotikabrott, brott han i stort erkänt sig skyldig till.

Redan i början av parets förhållande började han kontrollera hennes telefon och vilka hon umgicks med. Efter ett år började han misshandla henne, och medan hon väntade deras gemensamma barn hotade han henne med kniv.

I januari 2009 bröt hon till slut med honom, men trakasserierna och hoten fortsatte över telefon och sms. Han var särskilt upprörd över att hon skaffat ett nytt barn tillsammans med en annan kille.

Kriminellt gäng
När hon i januari i år flyttade upp till Umeå flyttade han med, han lovade förändring, men någon förändring kom aldrig.

20-åringen hävdar att han fick problem med det kriminella gänget Black Cobra i Stockholm, problem som ska ha kommit sig från att han vittnat mot en gängmedlem i en rättegång. Efter detta har Black Cobra krävt honom på 100 000 kronor, pengar han försökte få sin före detta flickvän i Umeå att ge honom. Han lovade att lämna henne ifred för all framtid om hon skulle ge honom pengarna.

Lyckades fly
Under den sista veckan innan kvinnan lyckades fly från lägenheten trappades våldet upp. Han tog hand om hennes mobiltelefon så att hon inte skulle kunna ringa några samtal och han lät henne inte lämna lägenheten ensam.

När hon vid ett tillfälle försökte lämna lägenheten tog han tag i hennes hår och släpade in henne i sovrummet där han ska ha försökt strypa henne med en datorsladd. Han slog henne flera gånger, hotade henne och sa att han skulle döda barnen om hon ringde polisen.

Vid fyratiden morgonen efter den sista grova misshandeln, medan han låg och sov, gick hon upp ur sängen, klädde på barnen och smet från lägenheten hem till sin mamma varifrån polisen larmades.

Sedan i förra veckan sitter 20-åringen häktad och i förhören har han i stort erkänt sig skyldig till alla gärningarna.
Publicerad: 11 maj 2010 kl 22.49
Citera
2010-05-12, 09:40
Medlem
Zicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Utpressning av BC:
text
Ifall dräggen i Black Cobra skulle kunna tagit död på aset så hade de definitivt fått ett plusspoäng i min räknebok.

De är däremot fortfarande drägg.
Citera
2010-05-12, 11:34
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Ifall dräggen i Black Cobra skulle kunna tagit död på aset så hade de definitivt fått ett plusspoäng i min räknebok.

De är däremot fortfarande drägg.

Ja fyfan vilket as. Måste vara en vidrig upplevelse för tjejen, att han hotade att döda deras gemensamma barn också, vilket psykopat. Han lä ju åka in nu, men han kommer ju fortfarande ha problem med BC. Jag skulle inte gråta så mycket om han blev mördad.
Citera
2010-05-12, 16:07
Medlem
Wiseguys avatar
Ja, BC kanske kan göra någon nytta om dom lyckades få tag på honom!
Citera
2010-05-12, 17:41
Medlem
encephalizations avatar
http://hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.818759-black-cobra-utpressare-gick-i-polisfalla

Jahaja.. Har visserligen ingenting over for varken Ranstorp eller BC. Far val hoppas att de far dela cell i framtiden.
Citera
2010-05-12, 18:04
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
http://hallandsposten.se/nyheter/laholm/1.818759-black-cobra-utpressare-gick-i-polisfalla

Jahaja.. Har visserligen ingenting over for varken Ranstorp eller BC. Far val hoppas att de far dela cell i framtiden.

Jag fattar inte varför de fortsatte att utpressa honom, girighet gör alltid att man misslyckas. Jag menar, de fick ihop 400.000 kronor, skulden var ju på 250.000 och var antagligen köpt av någon så de fick ju ändå ihop 150.000 kronor. Borde man inte bli nöjd då, fortsätter man att pressa en människa så kommer han ju tillslut att bli desperat och gå till polisen. Korkat av dem, men det är klart, vad kan man förvänta sig. Synd bara att polisen nog aldrig kommer få de pengar han redan betalt.
Citera
2010-05-12, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Jag fattar inte varför de fortsatte att utpressa honom, girighet gör alltid att man misslyckas. Jag menar, de fick ihop 400.000 kronor, skulden var ju på 250.000 och var antagligen köpt av någon så de fick ju ändå ihop 150.000 kronor. Borde man inte bli nöjd då, fortsätter man att pressa en människa så kommer han ju tillslut att bli desperat och gå till polisen. Korkat av dem, men det är klart, vad kan man förvänta sig. Synd bara att polisen nog aldrig kommer få de pengar han redan betalt.

girighet gör att man blir dum..alla borde veta ställer man nån/offer mot vägen o han har inga cash att betala så kommer han att gå till polisen..ska man pressa nån då ska man se till att personen kan verkligen betala..vill man leka maffia då ska man vara redo att kriga mot åklagaren o polisen..

BC

vem e 19 årige, nån som vet?
Citera
2010-05-13, 11:05
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Ranstorp ar en fifflare av varsta sort. En i politikerkostym. Sa pengarna ar ju vara..

Men jo, du har nog ratt, pengarna lar vi inte se igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in