Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-02, 16:20
Medlem
theAndres avatar
Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig, vet inte om det är ett virus eller om det är Vista som krånglar, men igfxTray Module måste stängas och hkcmd module måste stängas kommer upp när vista startar och det går inte att använda datorn direkt.

Den går endast att användas i felsäkert lägen, men det verkar inte gå att re-boota Vista då ifall det nu är problemet.

Tacksam för hjälp.
Citera
2010-03-02, 18:57
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theAndre
Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig, vet inte om det är ett virus eller om det är Vista som krånglar, men igfxTray Module måste stängas och hkcmd module måste stängas kommer upp när vista startar och det går inte att använda datorn direkt.

Den går endast att användas i felsäkert lägen, men det verkar inte gå att re-boota Vista då ifall det nu är problemet.

Tacksam för hjälp.
Verkar vara Intel-grafiken som krånglar. Avinstallera och installera om. Nu skriver du inte vilken dator du har men ny drivrutin hittar du antingen på tillverkarens eller Intels sida. Då du har Vista tippar jag på att du kan få ned den via Windows Update. Så låt Vista söka efter lämplig där.
Citera
2010-03-02, 19:00
Medlem
Nights avatar
Ladda ner senaste drivrutinerna för grafikkortet så skall det nog lösa sig.
Attans... sWeePerr var före =)
Citera
2010-03-02, 20:46
Medlem
theAndres avatar
Okej ska testa det, antar att det går att söka i felsäkert läge, för som sagt så är det i stort sett oanvändbar när man startar den som vanligt.

Det är en Dell, så jag ska kolla om jag hittar på deras hemsida eller om det finns på något annat ställe. alternativt att det finns på skivan med drivrutiner som kom med. Men datorn vill inte riktigt starta skivor heller..

Är så n00b man kan bli nästa, men ska försöka fixa det.
Citera
2010-03-18, 09:37
Medlem
theAndres avatar
Bumpar min tråd, har testat avinstallerat intelgrafiken, men när jag loggar in igen så blir det samma sak, den säger då att den vill installera drivrutiner men sen hänger den sig typ, som att något tar upp all processor eller liknande och det kommer upp flera felmeddelanden i stil med de jag har i rubriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in