Flashback bygger pepparkakshus!
2004-03-06, 00:05
Medlem
flexors avatar
är det någon som vet om dom har börjat att stoppa i (eller om det alltid har funnits) kräkmedel i stilnoct (stilnox)? anledningen till att jag frågar är den att när jag tar mera än 20 mg stilnoct så kan jag må illa, har även spytt vid ett tillfälle. när jag vid ett annat tillfälle tog 30 mg så mådde jag piss dagen efter...
Citera
2004-03-06, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flexor
är det någon som vet om dom har börjat att stoppa i (eller om det alltid har funnits) kräkmedel i stilnoct (stilnox)? anledningen till att jag frågar är den att när jag tar mera än 20 mg stilnoct så kan jag må illa, har även spytt vid ett tillfälle. när jag vid ett annat tillfälle tog 30 mg så mådde jag piss dagen efter...

Jag tog stilnoct en kväll samtidigt som jag drack några glas 7-up. Sen vaknade jag av att jag hostade och rapade och hade nån sorts spyliknande sura uppstötningar så jag knappast kunde andas!

fast spymedel.. det har jag inte hört om nånstanns tidigare. om det är den svenska varianten av stilnoct borde det stå i fass
Citera
2004-03-06, 00:42
Bannlyst
Har också hört om folk som mår illa dan efter. Har dock ej inte varit med om det.

FASS:
Vanliga biverkningar (fler än 1 patient av 100): Yrsel, dåsighet, mag- och tarmbesvär såsom diarré och kräkningar.
Citera
2004-03-06, 02:41
Medlem
har fått stilnoct utskrivet i ett par år, men har oxå känt av en viss förändring ... de senaste förpackningarna har jag mått mest dåligt av. har haft såna drömmar om stilnoct och dom senaste veckorna har inte varit i närheten av vad jag har tänkt mig..... 15mg stilnox och jag mår kattlåda, rent ut sagt.

kan ju vara så att jag blir mer och mer tolerant, men det borde ju inte innebära att jag mår dåligt av samma dos som jag tidigare blivit sömnig av?

snarare borde jag behöva mer än tidigare för att somna. men så verkar det inte vara, mer att jag mår skit av att ta 10+ mg ...

jag fruktar en konspiration iscensatt av läkemedelstillverkarna...
Citera
2004-03-06, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flexor

Gubben då,,, Om du mår så dåligt så borde du kanske överväga att sluta med det???
Citera
2004-03-06, 04:22
Bannlyst
Jag skrattar åt era konspirationstankar

Glöm kräkmedel i Stilnoct!

Stilnoct ska användas under begränsad tid, annars blir man beroende och det kan mycket väl gå som det gör för er!

Vad säger era läkare om detta?
Citera
2004-03-06, 05:48
Medlem
har ingen läkare längre ...
han övergav mig för länge sedan
Citera
2004-03-06, 14:03
Medlem
flexors avatar
jag är varken beroende eller får det utskrivet av en läkare ... om jag fick det utskrivet av en läkare så skulle jag väl inte ta upp frågan här?

..och tjackluder: jag tänker inte överskrida 20 mg igen iaf med tanke på hur "biverkningarna" sätter in på mig då!
Citera
2004-03-06, 17:47
Medlem
ÄlskaMigs avatar
jag kan garantera att det inte finns ngt kräkmedel i stlnoct! kan sätta i mig 100mg och mår inget annat än suveränt! puss på er mina små!
Citera
2004-03-06, 19:25
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
jag kan garantera att det inte finns ngt kräkmedel i stlnoct! kan sätta i mig 100mg och mår inget annat än suveränt! puss på er mina små!

Samma sak...Fast jag har bara minnesluckor efter 10st
Citera
2004-03-07, 04:10
Medlem
Chims avatar
Citat:
Gubben då,,, Om du mår så dåligt så borde du kanske överväga att sluta med det???

Gubben då....överväg att tillföra tråden med något annat än bara nån ironisk kommentar???

Jag håller med istapp, tror VERKLIGEN inte att de börjat stoppa i kräkmedel.Försök tänka efter om du har tagit det förut och märkt att det blivit sämre nu än det varit tidigare, isf så kan du försöka kolla om du ändrat något i dina matvanor och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in