Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-28, 02:03
Medlem
Tjo, jag kan inte starta min laptop -.- Det är en vista, och det blir såhär: Starta windows normalt och Starta startreparation. kan inte klicka på nån av dom, man kommer bara tillbaka. Jag kan inte installera om heller för den har slutat att läsa av skivor >< Har sökt i 343834384 år men ingen kan hjälpa
Citera
2010-02-28, 02:13
Medlem
Pröva att använda piltangenterna istället för att försöka klicka. Tryck sen enter när du valt något.
Citera
2010-02-28, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Pröva att använda piltangenterna istället för att försöka klicka. Tryck sen enter när du valt något.

jo jag har testat typ allt. men om jag klickar på "starta normalt" (med piltangenterna) så laddar det ett tag sen åker det tillbaka dit man väljer. alltså det går inte vidare, ska jag bara skrota datorn lr? men vill helst inte för jag har så bra saker på den
Citera
2010-02-28, 05:03
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CutCode
jo jag har testat typ allt. men om jag klickar på "starta normalt" (med piltangenterna) så laddar det ett tag sen åker det tillbaka dit man väljer. alltså det går inte vidare, ska jag bara skrota datorn lr? men vill helst inte för jag har så bra saker på den

Testa det andra alternativet då - dvs att köra igång reparationen.
Vad som kommer hända är att reparationen försöker återskapa den senaste sparade systemåterställningen.

Det kan m.a.o innebära att du kanske kommer få installera om lite program osv, beroende på när den senaste systemåterställningspunkten aktiverades.
Men det är inte hela världen. Huvudsaken är ju att du kommer in i Windows igen.

Om detta alternativ inte skulle fungera så finns det bara en sak att göra:
Installera om Windows.
Citera
2010-02-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Testa det andra alternativet då - dvs att köra igång reparationen.
Vad som kommer hända är att reparationen försöker återskapa den senaste sparade systemåterställningen.

Det kan m.a.o innebära att du kanske kommer få installera om lite program osv, beroende på när den senaste systemåterställningspunkten aktiverades.
Men det är inte hela världen. Huvudsaken är ju att du kommer in i Windows igen.

Om detta alternativ inte skulle fungera så finns det bara en sak att göra:
Installera om Windows.

men inget alternativ fungerar. och jag kan inte installera om windows för min dator läser inte av skivor
Citera
2010-03-01, 13:34
Jag har också ett problem. För några veckor sedan plockade jag ur mitt grafikkort och gjorde rent fläkten på det och sen satte ihop burken igen. Jag startade den efteråt och allt var frid och fröjd. Men nu idag när jag startar den (för första gången sedan dess) så får jag bild på skärmen och datorn bootar. Sen när den ska "slå över" från bootskärmen till inloggning på XP så får inte bildskärmen någon signal och det slutar med att skärmen går in i sleep mode.

Någon som vet vad detta kan bero på och om det går att fixa utan att skrota?
Citera
2010-03-01, 16:49
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CutCode
men inget alternativ fungerar. och jag kan inte installera om windows för min dator läser inte av skivor

Läser inte av skivor? Testat att boota ifrån skiva? F12 vid start.

Citat:
Jag har också ett problem. För några veckor sedan plockade jag ur mitt grafikkort och gjorde rent fläkten på det och sen satte ihop burken igen. Jag startade den efteråt och allt var frid och fröjd. Men nu idag när jag startar den (för första gången sedan dess) så får jag bild på skärmen och datorn bootar. Sen när den ska "slå över" från bootskärmen till inloggning på XP så får inte bildskärmen någon signal och det slutar med att skärmen går in i sleep mode.

Någon som vet vad detta kan bero på och om det går att fixa utan att skrota?

Vet du om du har ett integrerat grafikkort du kan testa? Reseata kortet och se om det blir någon skillnad. Vad är det för dator du har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in