2016-09-22, 23:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlize67
Hur kan du påstå att någon genom inlägget INTE får uppfattningen att det är en av de tre namngivna kennlarna som är "Helvetes kenneln"? Självklart blir vi misstänkliggjorda och utpekade!

Vi framstår verkligen INTE som seriösa uppfödare när vår kennel vid sökning poppar upp som Misstänkta Djurplågare .... Du har rätt, det går att kontakta SKK (Svenska Kennel Klubben) och/eller aktuell rasklubb, men hur många tror du gör det? Det är klart enklare att bara klicka sig vidare till en annan uppfödare av rasen man är intresserad av.

Jag kan inte ens säga vem artikeln handlar om, för jag vet inte.
Ängelholmsregionen är stor och består av betydligt fler än tre uppfödare. Det är för j__ligt att jag och de två andra på listan, (har ingen aning om vem dom är och det spelar ingen roll) ska pekas ut

Artikeln pekar ut en uppfödare i Ängelholm. Användaren madpac googlar sedan fram tre uppfödare i Ängelholm. Vederbörande påpekar att man inte skall peka ut oskyldiga. Dessa tre är bara exempel på uppfödare i Ängelholm.

Ingenstans påstås att dessa uppfödare skulle vara skyldiga. Vi vet fortfarande inte vem den otäcke kennelägaren var. Man får ha mycket dålig läsförståelse för att tro att det är troligt att dessa skulle vara skyldiga. Folk som har den minsta tankeförmåga drar inte slutsatsen att namn som nämns i tråden innebär att dessa är de skyldiga.

Det bästa vore fortfarande om Kennelklubben eller polisen gick ut med vem uppfödaren var. På det sättet vet allmänheten och oskyldiga slipper alla spekulationer. Finns det en dom kan den begäras ut och namnet kan nämnas i tråden.
Citera
2024-04-12, 16:20
Medlem
Tidningen nt.se skriver om Kennel Drakedram som vi tidigare har skrivit om flera gånger, där de fanns 145 hundar av rasen Pomeranian och Pekingese levandes i misär, i urin och avföring.
https://dognews.se/2024/04/11/foton-fran-kennel-drakedram-dar-hundar-lever-i-misar-i-urin-och-avforing/amp/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in