Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-26, 17:29
Medlem
Artichokess avatar
Bumpar denna tråd lite.

Jag sitter med en Samsung NP-NF310 och Windows 7 Starter.
Jag har läst om detta problem i ett halvår och testat med allt, men ingenting funkar. Det måste ju finnas en väg runt det här.

Jag vet att det är ett i-landsproblem, men det stör mig så förbaskat att jag inte kan byta bakgrund. Dock inte så mycket att jag är villig att pynta ca 700:- uppgradering.

Ingen som har en lösning på problemet?
Citera
2011-07-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artichokes
Bumpar denna tråd lite.

Jag sitter med en Samsung NP-NF310 och Windows 7 Starter.
Jag har läst om detta problem i ett halvår och testat med allt, men ingenting funkar. Det måste ju finnas en väg runt det här.

Jag vet att det är ett i-landsproblem, men det stör mig så förbaskat att jag inte kan byta bakgrund. Dock inte så mycket att jag är villig att pynta ca 700:- uppgradering.

Ingen som har en lösning på problemet?
Står ju i första inlägget hur man gör för helvete?
Sommarlov..
Citera
2011-11-13, 02:43
Medlem
MajkyMans avatar
Ändra bakgrundsbild i Windows 7 Starter

Precis som ämnet lyder. Någon som vet hur jag ska gå till väga om det ens är möjligt?
Mvh
Citera
2011-11-13, 02:47
Medlem
Gulbrandbils avatar
aa det e möjligt men det gör man via ett program man laddar ner, en plug in typ.. det går ej att ändra som i premium varianterna
Citera
2011-11-13, 03:45
Medlem
MajkyMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulbrandbil
aa det e möjligt men det gör man via ett program man laddar ner, en plug in typ.. det går ej att ändra som i premium varianterna

Var får jag tag i detta program?
Citera
2011-11-13, 08:00
Medlem
I värsta fall får du installera en vanlig Win 7 version för det finns ett till problem med starter. Den blockerar också när man kopplar en extra skärm och vill ställa in rätt, bättre olika upplösningar.
Senast redigerad av panpo98 2011-11-13 kl. 08:16.
Citera
2011-11-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajkyMan
Var får jag tag i detta program?

http://windowstips.nu/bakgrundsbild-windows-7-starter/

mvh
t
Citera
2012-04-20, 15:02
Medlem
avg kastar den där!

jag hade en länk till till en annan förut ej på franska som funkade bra.

nån som råkar ha den länken??
Citera
2014-10-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det är på Starter-editionen av Windows 7 som det inte går att ändra bakgrundsbilden. Det är bara för att Starter-editionen är till för Netbooks som inte har så mycket RAM-Minne och det är inte tänkt att det ska finnas en massa extrafunktioner.

Så varför lägger Microsoft in en bild som i JPEG tar över 600 kb och uppackad tar betydligt mer (upplösning 1920x1080) för en notebook som har 1024x600 pixlar... smart! (not)

Ändra attribut på filen gick inte varesig via cmd exekverad i administratörsläget eller via utforskaren...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in