Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-14, 19:01
Medlem
FattigaShejkens avatar
Skype, microfon, problem...

Jag har problem med microfonen i Skype, den funkar att använda om jag kopplar in den i baksidan av chassitet men nu när jag har högtalare som tar upp de plugsen där bak så tänkte jag använda de främre men microfonen vill inte funka om jag kopplar in headsetet i framsidan av chassitet.

Jag har kollat och datorn ser microfonen, jag kan inte få ut något ljud genom microfonen när jag prövar den. Någon som kan hjälpa till? Mitt headset är ett deltaco -Hl9, ett skitheadset men billigt.
2011-09-16, 20:27
Medlem
puryeeahs avatar
Okej vad fan är det som händer, har ett Steelseries 4H som jag använde innan, hade det i lite mer än ett år kanske, satt och snackade med en kompis och helt plötsligt dog micken helt och hållet, ingen kunde höra mig.

Nu precis hände samma sak med mitt nya headset som jag bara haft nån vecka. Är det verkligen möjligt att just micken går sönder hela tiden eller är det något med skype? Har högsta på alla inställningar, nyss när en vän ringde så hörde han mig väldigt lågt, sedan ingenting. Provat i Echo / Sound Test Service men helt tyst där också.

Någon som har någon aning om vad i helvete det är som händer?
2011-09-23, 15:00
Medlem
julllleees avatar
Alla kontakter fösvann när jag installerade om min dator?
Gå de att få tillbaks de?
2011-09-25, 16:12
Medlem
olwchipss avatar
Har en kontakt sedan länge på Skype och nu (efter ett tjaffs) står det att "Användaren låter dig inte se all information".
Någon som vet vad det betyder? Har personen i fråga blockerat mig eller kan man ställa in sekretessinställningar likt facebook etc?
2011-09-26, 15:48
Medlem
Tjena!

När jag startar ett samtal i skype blir allt ljud helt plötsligt mono vilket gör det väldigt tråkigt att t ex lyssna på musik samtidigt.

Någon som känner igen sig eller har tips på lösning?

Tacksam för svar!
2011-09-26, 20:24
Bannlyst
mikrofon

det hände i dag jag skulle se hur man fick mikrofonen att funka på min kompis dator. men efter några minuter som jag har hållt på så fuckar min upp så kan inte snack skype. då kopplar jag in den till min bärbara dator och det funkar parfekt. vad ska jag göra? på skype står det att jag inte har någon internet anslutning när jagär med i ett samtal behöver hjälp snälla.
2011-10-02, 17:51
Medlem
Virrevargs avatar
Tänkte idag ringa hem till Sverige över Skype och upptäckte till min förvåning att minsta påladdning var 100 kr. Då jag bara ska ringa ett samtal så vore det skönt att ladda på med lite mindre. Någon som vet nån annan skypeliknande tjänst som tillåter att man laddar upp med lägre belopp?
2011-10-03, 19:41
Medlem
Jag har ett problem med Skype, jag kan logga in och allt men när det kommer till samtal så går ljudkortet åt helvete. Någon som vet en lösning?
2011-10-06, 10:20
Medlem
Krabbs avatar
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Uppdaterade Skype då det fanns en nyare freshare version men nu kan jag inte logga in?!

Istället öppnas ett webfönster med adressen:

file:///C:/ProgramData/Skype/Apps/login/

Hajar zip. Zero. Hjälp!
2011-10-06, 21:22
Medlem
Farbror Fazers avatar
Mitt skype har fått damp som lagt sig i både munnen och röven. Två av de senaste kontakterna jag lagt in finns inte i listan. Jag kan chatta, ringa och se om de är online genom att titta på dom i historiken. Men finns de inte där så kan jag helt enkelt inte se dom.

Vad göra? Antar att jag måste be dom ta bort mig och jag dom och göra skiten från början. Aldrig varit med om liknande.
2011-10-07, 20:59
Medlem
Hanspandas avatar
Har fått något fel på skype, (Datorn?) Det är så att när jag har en konversation med några kompisar via skype hör de allt jag säger och allt jag gör, musik, spel, film ect.

Har testat och stänga av Stereo mix men det hjälpte inte.
Har Windows 7 förövrigt.
2011-10-10, 17:17
Medlem
julllleees avatar
Hej, är de möjligt att se när man la till någon på skype?
tack på förhand

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in