2015-01-20, 09:08
Medlem
UERATZs avatar
Jag har 3 regler jag utgår ifrån
*spitta inte. Om det inte är fame eller toys
*Inte köra p0 privatägda hus o.s.v bara statligt ägda
*Inte måla kyrkot och diverse religösa ting
Citera
2015-01-22, 07:53
Medlem
Som nybliven gammal räv (10-års jubileum i år) blev jag lärd av de äldre målarna diverse saker man inte gör.

Spitta inte om inte nödvändigt.
Inga villor eller privata bilar eller religiösa/historiska byggnader.
Rör inte veteranmålningar (snackar målningar som suttit i iaf 20 år)
Gola inte.

På fames / lagliga väggar gäller rangordningen att inte måla över någon som är bättre än du (om inte nu alla väggar är upptagna på grund av det).

Det är säkert många fler punkter men är för trött att komma på nu.
Citera
2015-02-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Jag har 3 regler jag utgår ifrån
*spitta inte. Om det inte är fame eller toys
*Inte köra p0 privatägda hus o.s.v bara statligt ägda
*Inte måla kyrkot och diverse religösa ting
Varför spitta på fames? Varför spitta toys? Varför spitta överhuvudtaget?
Då antar jag att privatägda företagsbyggnader och liknande inte lockar?
Kyrkogårdar, äldre kyrkor och äldre byggnader i stort kan jag förstå - men dina restriktioner tyder ju på att du måste vara religiöst lagt.
Citera
2015-02-27, 22:59
Medlem
Pizzeria-Vetarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelliv
Som nybliven gammal räv (10-års jubileum i år) blev jag lärd av de äldre målarna diverse saker man inte gör.

Spitta inte om inte nödvändigt.
Inga villor eller privata bilar eller religiösa/historiska byggnader.
Rör inte veteranmålningar (snackar målningar som suttit i iaf 20 år)
Gola inte.

På fames / lagliga väggar gäller rangordningen att inte måla över någon som är bättre än du (om inte nu alla väggar är upptagna på grund av det).

Det är säkert många fler punkter men är för trött att komma på nu.

Ännu en person med storhetsvansinne!!!!!!!!!!!! Du kommer aldrig kunna bli gammal räv. Du tillhör den fjärde generationens klottrare. Gammal räv är du ifall du började från 84 fram till 93 eller 94. För graffiti är som alla andra subkulturer den kommer, och den går. Från någon gång mellan 2012 eller 2013 började det bli HIPPT igen med graffiti.

Glömde tillägga att tidsepokerna varierar vilken generations stil som erhålldes av den stora massan när man började. ex. ifall man börjar idag så tillhör man den 5e generation oavsett, fast den 5e generationen uppkom någon gång mellan 2007 eller 2008. Den nya generationens graffiti kommer vara från Skån, samt Stockholms scenen blir allt mindre betydande om inte helt obetydande i både stil och utveckling. För graffiti Sverige. Pga den storabevakning som varit har vaktbolagen samma rutin som klottrare det har gjort att folk är hemliga och mer inåt riktade kring rutiner bland sin egna uppställnings plats. Detta kommer troligtvis också ske i Skåne inom det närmaste decenniumeT.

Varför skulle det inte kunna ske snabbare i Malmö med rutinerna? Detta pga egendomsväktare klarar högst 3-4 år ifall man ser hur det varit i Stockholm. Då det förekommer betydligt mer hot och trakasserier mot både familj och vänner, så för bygga rutin krävs det några eld själar men är nog.rätt svårt med tanke på den samhällsutvecklingen som gjorts sen Falck tid i Stockholm, och lönen som erhålls för väktarna.
Senast redigerad av Pizzeria-Vetarn 2015-02-27 kl. 23:51.
Citera
2015-02-28, 03:05
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Varför spitta på fames? Varför spitta toys? Varför spitta överhuvudtaget?
Då antar jag att privatägda företagsbyggnader och liknande inte lockar?
Kyrkogårdar, äldre kyrkor och äldre byggnader i stort kan jag förstå - men dina restriktioner tyder ju på att du måste vara religiöst lagt.
Inte för att man ska spitta, men om det är fame kanske det inte finns plats! Toys är väl okej att spitta eftersom man står över dem i "foodchain". Privatägda små företag undviker jag, men dem får i alla fall inte punga upp ur egen ficka, utan ifrån företagets. Kör hellre på stora företag då det inte drabbar dem lika hårt.
Är inte religiös på något sätt. Men tycker det är onödigt att det ska drabba folk som är religiösa. Nör jag lika gärna kan köra på någon vägg några meter bort. Samma sak gäller äldre byggnader som är k-märkta och så vidare.
Citera
2015-02-28, 11:59
Medlem
Jag väljer att inte köra över kyrkor av respekt till folk som är religösa. Även om man inte själv är religös så får man visa respekt. Sen tycker jag det nästan kan vara lite synd att spitta toys. Kanske inte på fames men på vanloiga väggar iallafall. Jag tänker typ att dom kanske blir trötta på att alltid bli övermålade så dom lägger av med graffiti vilket är lite synd
Citera
2015-02-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxoc
Jag väljer att inte köra över kyrkor av respekt till folk som är religösa. Även om man inte själv är religös så får man visa respekt. Sen tycker jag det nästan kan vara lite synd att spitta toys. Kanske inte på fames men på vanloiga väggar iallafall. Jag tänker typ att dom kanske blir trötta på att alltid bli övermålade så dom lägger av med graffiti vilket är lite synd
Hur definierar du spitta? Är man toy får man räkna med att bli överkörd
Citera
2015-02-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wobba911
Hur definierar du spitta? Är man toy får man räkna med att bli överkörd
Jo på fames och lagliga väggar får man såklart räkna med de men de känns onödigt när folk ibland går över toys på vanliga väggar i stan till exempel när de finns gott om andra väggar
Citera
2015-03-02, 01:15
Medlem
Det här med att så många respekterar religösa tycker jag är knas, det är väldigt många gånger religösa tomtar inte respekterar någon som tycker annorlunda än de själva. Jaja

Såg att en lokal målare målat på en hel del bilar. Vart inte så populärt Känns onödigt
Citera
2015-03-02, 12:29
Medlem
Wotoloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Det här med att så många respekterar religösa tycker jag är knas, det är väldigt många gånger religösa tomtar inte respekterar någon som tycker annorlunda än de själva. Jaja

Såg att en lokal målare målat på en hel del bilar. Vart inte så populärt Känns onödigt

Håller med.

1. Kör inte på privatpersoners egendom (bilar, villor, radhus osv.).
2. Kör inte på kyrkor, moskéer och andra religösa byggnader.
3. Kör inte över folk som är bättre än dig eller som är etablerade målare.
4. På fames kör jag över vem jag vill.
Citera
2015-03-02, 13:57
Medlem
är man en vandal så får man ju agera som en! ingen pardon! bilar villor radhus statliga byggnader osv allt som man kan komma över!
Citera
2015-03-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Inte för att man ska spitta, men om det är fame kanske det inte finns plats! Toys är väl okej att spitta eftersom man står över dem i "foodchain". Privatägda små företag undviker jag, men dem får i alla fall inte punga upp ur egen ficka, utan ifrån företagets. Kör hellre på stora företag då det inte drabbar dem lika hårt.
Är inte religiös på något sätt. Men tycker det är onödigt att det ska drabba folk som är religiösa. Nör jag lika gärna kan köra på någon vägg några meter bort. Samma sak gäller äldre byggnader som är k-märkta och så vidare.
Vadå inte finns plats? Jag vet inte om du förväxlar spitta med att måla över någon annan men plats finns det alltid.
Vad har folk som är religiösa förslags förtur gentemot vanliga medborgare som också betalar för sanering? I övrigt så kanske du borde använda samma tankesätt när du besöker fames som du använder när du ser en kyrka. Det finns en mängder med väggar och det enda skälet till att spitta någon är självklart.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in