2019-08-22, 01:50
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nej, allt provas inte av personalen, oftast brukar det vara "månadens nyheter" som provas.
Sedan finns det "lathundar" från Stockholm (där de provar "allt"/super skallen av sig) att "Chateau Ditten von Datten" passar väldigt bra till "rävsvanssoppa".. Oftast är det sådana "lathundar" personalen förhåller sig till. Kan jämföras med att en läkare inte behöver ha haft alla sjukdomar i hela världen för att bli läkare. Vissa saker kan man så att säga "lära sig i en bok".
Ok tackar för bra svar!
Citera
2019-08-22, 02:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Haha ja det är sant, men om någon frågar om smaken på te.x Louis Roederer Brut Premier, ska de då kunna det från vad de har läst, eller gå tillbaka till smakminnet? Om de inte smakat det så blir det ju nästan hyckleri?

Nja, man behöver väl inte själv ha hoppat ner från Eiffel-tornet för att förstå att man slår ihjäl sig/att det gör ont? (Man kan dra lärdom och slutsatser av andras erfarenheter också).
Ungefär samma som rekommendationerna från "bolagspersonalen" på sätt och vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Ok tackar för bra svar!

Tack för uppskattningen!

Till Arne: Knepigt och lustigt att vi drog båda två paralleller till läkare här!
Citera
2019-10-14, 23:07
Medlem
De flesta anställda på systembolaget är så vidrigt övertrevliga. Värre än en sekt. Nervösa o allmänt obehagliga. Låt folk va ifred o köpa sina Arboga 10,2% eller sitt fina vin.
Citera
2019-10-15, 11:37
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
De flesta anställda på systembolaget är så vidrigt övertrevliga. Värre än en sekt. Nervösa o allmänt obehagliga. Låt folk va ifred o köpa sina Arboga 10,2% eller sitt fina vin.

Är det bättre om de var sura och vrånga?

Förstår inte problemet.
Citera
2019-10-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Är det bättre om de var sura och vrånga?

Förstår inte problemet.
Ja! Allt för att folkningen ska dricka mindre
Citera
2019-10-15, 20:43
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil

Kan bara instämma. Efter att den tredje medarbetaren på Systembolaget spänt ögonen i mig och sagt ”hej hej” på väg till mina Mariestads 5,3% så känns det bara jobbigt.

Lämna mig ifred tack!
Citera
2019-10-16, 11:12
Medlem
Hur fan får man ett jobb på Systembolaget? Jag söker varenda tjänst som finns uppe (i min stad) och blir alltid nekad gång efter gång trots annan erfarenhet inom detaljhandel och service med ett bra och tydligt CV.

Är det bara inavel som gäller på det stället eller?
Citera
2019-10-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Kan bara instämma. Efter att den tredje medarbetaren på Systembolaget spänt ögonen i mig och sagt ”hej hej” på väg till mina Mariestads 5,3% så känns det bara jobbigt.

Lämna mig ifred tack!

Lär väl vara internutbildningar som gör detta. På Classe blev man drillad att ska se sig själv som en skådespelare med smilband upp till öronen och söka upp varenda kund och glatt hejja hela dagen.
Citera
2019-11-16, 10:32
Medlem
urgts avatar
Vad för sorts utbildning får man genomgå för att kunna ge rekommendationer? Får man betalt för att prova olika produkter ur sortimentet?
Citera
2019-11-17, 16:49
Medlem
Som kund vill jag va så hjälpsam som möjligt för kassören så jag undrar

1. Är det jobbigt när kunden tackar nej till kvittot? Föredrar ni att man bara tar kvittot och slänger det själv. Jag brukar alltid direkt när jag knappar in betalningen säga "tack, och jag behöver inget kvitto". Men då ser jag att kassören verkar bli lite bemödad av detta, då de verkar sakna nåt snabbt sätt att slänga kvittot.

2. Stör ni er på om folk råkar lägger en "nästa kund"-pinne i onödan eller är det alltid uppskattat med tydligheten? Det händer att jag är på gång med att lägga upp min sista flaska på bandet när en pensionär kommer efter mig. Då vet jag att det är stor chans att de kommer ta 2 minuter på sig att få upp sina varor på bandet. Ändå lägger jag en "nästa kund"-pinne för att det känns korrekt.

3. Är det värt att man precisionsroterar streck-koden mot sig själv även om det då tar lite längre tid att få upp varorna på bandet?
Citera
2019-11-18, 17:35
Medlem
Hur uttala brut?
Citera
2019-11-25, 08:38
Medlem
Det läggs miljoner på tv reklamer ren propaganda för systemet medans sjukvård saknar pengar. Är det rätt? Vad säger ni som jobbar på systemet om reklamen? Är detta nordkorea får dom hjärntvättar vibbar av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in