2010-02-20, 12:24
Medlem
Mekanisks avatar
Jag har lyckats koppla upp mig mot mitt trådlösa modem/router. Det fungerade jättebra första gångerna men nu, efter några dagar, fungerar det sämre och sämre. Nu går det inte längre att surfa normalt. Man får trycka på uppdatera 20-30 gånger innan sidan laddas. Det gäller även om jag ska logga in på routern för att göra inställningar.

Jag har bra signal, tror jag iaf. iwlist scan visar på -57 dBm. Det säger mig ingenting men jag sitter med den bärbara (det är den stationära jag har problem med) på samma plats med 5/5 i signalstyrka. Jag har XP på den bärbara så kan inte jämföra inställningar enkelt.

Jag kör med wpa2 och har inga problem med att få ip tilldelat när jag först kopplar upp mig.

Sitter med Arch.

En annan grej kan vara att jag inte kör med originalantennen till det trådlösa nätverkskortet. Vet inte om det påverkar något. Det verkar ju ändå varfa en standardkontakt till dem...
Citera
2010-02-20, 12:55
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekanisk
Jag har bra signal, tror jag iaf. iwlist scan visar på -57 dBm. Det säger mig ingenting men jag sitter med den bärbara (det är den stationära jag har problem med) på samma plats med 5/5 i signalstyrka. Jag har XP på den bärbara så kan inte jämföra inställningar enkelt.

Testa installera wicd via pakethanteraren så ser du signalstyrkan i GUI.
http://wicd.sourceforge.net/screenshot.php
Citera
2010-02-20, 14:05
Medlem
Mekanisks avatar
Ok, installerade wicd och hade 3/4 i signalstyrka.

Kopplade ur nätverkskabeln och märkligt nog fungerar det bra nu. Det fungerar precis lika bra som det gjorde när jag först fixade iordning det. Få se hur länge det håller den här gången...

Tack för hjälpen iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in