2010-04-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnaa
Helt otroligt, undrar dock vem som har producerat det?
Det kanske blir en blandning av låtar som egentligen var tänkta till TTA och nygjorda saker?

Henning har producerat låten White Magic (som hörs i prologue). Resten är Kendal Johansson.
Citera
2010-04-29, 11:06
Medlem
isnaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krkic
Henning har producerat låten White Magic (som hörs i prologue). Resten är Kendal Johansson.

Fan vad tråkigt, jag känner mig inte jättesugen på att höra en ny avner-skiva fast med Erics röst ifall Kendal kör på den ljudbilden vilket jag verkligen hoppas att han inte gör.
Citera
2010-04-29, 15:42
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Så vi kan med andra ord vara säkra på att vi i alla fall får En fantastisk låt.

Men jag tycker att det är synd att det är Kendal som producerat resten. Visserligen, när jag tänker på det så var det mest Avners röst och hans texter som jag inte gillade på hyans skiva.
Det fanns till och med en instrumental låt som jag tyckte var rätt fin. Och den vet jag att producenten (Kendal alltså) hade gjort, så helt hopplöst är det ju faktiskt inte.
Citera
2010-04-29, 16:08
Medlem
Men det är ju inte alls samma kraft på Avners skiva.
Citera
2010-04-29, 16:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcpee
Men det är ju inte alls samma kraft på Avners skiva.

Sant, men man kan ju hoppas att Eric bidrar med den kraften.
Citera
2010-04-29, 17:06
Medlem
brightliess avatar
Alltså den här Kendal har jag helt missat. Har lyssnat på hans cover till Blue Moon och den lät rätt bra.

Men what's the story? Kendal? Kan man heta så? Hur lärde han/hon känna TTA? Var han homie med Avner och på så sätt började softa med TTA?

Många frågor!
Citera
2010-04-30, 14:09
Medlem
Är det säkert att Henning inte har producerat resten av skivan, jag har hört att det ska vara med flera saker han hade gjort till TTA?

Ingen som har koll på varför det inte blev en TTA-skiva utan CEO istället, vad har hänt?

Vad gör Henning, har han inget med SY att göra längre?

Blir lite nervös om han inte är inblandad, har alltid tyckt att det är TTA's ljudbild som är speciell...
Citera
2010-04-30, 14:14
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highlandshardrains
Är det säkert att Henning inte har producerat resten av skivan, jag har hört att det ska vara med flera saker han hade gjort till TTA?

Ingen som har koll på varför det inte blev en TTA-skiva utan CEO istället, vad har hänt?

Vad gör Henning, har han inget med SY att göra längre?

Blir lite nervös om han inte är inblandad, har alltid tyckt att det är TTA's ljudbild som är speciell...

Jag har också hört att det ska vara material som skulle ha legat på TTA´s nästa skiva. Och det materialet lär ju Henning ha producerat. Men det mesta är ju bara rykten. Vi får nog helt enkelt vänta och se.

Samma rykten säger att Henning inte har något med SY att göra längre utan han hänger mest med sin familj. Han har tydligen fått barn.
Jag har dock svårt att se att Henning är helt ute ur bilden.
Citera
2010-04-30, 14:28
Medlem
ja, vi får väl se. Verkar skumt om Henning bara har lagt ner?
Någon här borde väl ha koll på vad som har hänt/händer?
Citera
2010-04-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highlandshardrains
ja, vi får väl se. Verkar skumt om Henning bara har lagt ner?
Någon här borde väl ha koll på vad som har hänt/händer?

TTA utvecklades åt ett håll som Henning inte var bekväm med och detta i relation till att han blivit pappa gjorde att han hoppade av. De flesta vet att Eric och Hennings relation varit riktigt dålig en lång tid.
Citera
2010-04-30, 19:39
Medlem
ok, vad trist. Då får man väl hoppas att Henning också gör något eget och att CEO-skivan är bra.
Citera
2010-05-01, 16:03
Medlem
brightliess avatar
Citat:
TTA utvecklades åt ett håll som Henning inte var bekväm med och detta i relation till att han blivit pappa gjorde att han hoppade av. De flesta vet att Eric och Hennings relation varit riktigt dålig en lång tid.

Vad har du för relation till TTA och hur får du reda på dessa saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in