2010-02-18, 12:45
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Det är väl möjligt att få 700 000 att växa till 5 000 000 på 20 år, men då måste troligtvis ha en enorm tur eller vara väldigt kunnig och lägga ner mycket tid på det du investerar i.

lyckas han hålla en genomsnittlig årlig avkastning på 10% över 20 år så har han sina 5mkr.
För att nå 10% behöver han inte ha enormt mycket tur, eller tar överdrivna risker.
Citera
2010-02-18, 13:01
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
lyckas han hålla en genomsnittlig årlig avkastning på 10% över 20 år så har han sina 5mkr.

Det har du såklart rätt i, jag vet inte vad för siffror jag lyckades använda.

Dock bör man betänka att det är oskattade pengar samt att det förutsätter att han lyckas köpa på lågt värderade nivåer. Annars kan han få ett decennium med värdelös avkastning.
Citera
2010-02-18, 13:44
Medlem
köp vin
Citera
2010-02-18, 13:59
Medlem
Kimbo_Slices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
köp vin

Vet jag ingenting om, däremot ska gamla fin Whiskey tydligen vara bra att investera i
Citera
2010-02-18, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Det har du såklart rätt i, jag vet inte vad för siffror jag lyckades använda.

Dock bör man betänka att det är oskattade pengar samt att det förutsätter att han lyckas köpa på lågt värderade nivåer. Annars kan han få ett decennium med värdelös avkastning.

Det går att slippa skatt idag, helt lagligt dessutom.
Citera
2010-02-18, 17:31
Medlem
knostos avatar
Hitta någon som har en hyffsat bra idé men behöver pengar. Du kan då sno åt dig halva bolaget för kanske 200.000 och ha någon som arbetar hårt för att få dina pengar att växa. Det finns risker i dessa projekt men så länge du är med i styrelsen och inte låter kompanjonerna ha spenderarbyxorna på sig kan du klara dig relativt lindrigt vid en konkurrs. Se bara till att hitta vettiga killar/tjejer att samarbeta med. Ha även utköps klausuler så du kan lämna skeppet om det börjar ta in vatten.

Fonder, guld och annat är troligen ingen bra investering i längden. Det är för mycket spekulation och du kommer riskera väldigt mycket för en relativt liten avkastning.
Citera
2010-02-19, 11:15
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsmurfen
Det går att slippa skatt idag, helt lagligt dessutom.

Idag är nyckelordet, vem vet vad nästa eller näst nästa regering planerar. Min åsikt är att politiker är populistiska och försöker maximera sin egen makt oavsett konsekvenser för befolkning och ekonomi. De kan pressa igenom de mest destruktiva lagar om det innebär de blir omvalda.
Citera
2010-02-19, 13:33
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrefou
Det är en mycket bra idé, har funderat på det och tror på det. Vad säger du om Bull kontra Bull 2?

Vill egentligen få ihop en bra grundplåt till livet. Är ett mål på 5 miljoner orimligt?

Önskad avkastning:
>700%

Sparhorisont:
5-20 år

Risktagande:
Det som behövs för att uppnå ovan

Det ser ut som att du är villig att ta mycket hög risk och att din hypotes är att börsen går upp framöver. I det perspektivet är det väl bara att köra bull med så mycket hävstång som möjligt och förbereda sig på möjligheten att bli fattig.
Citera
2010-02-21, 11:50
Medlem
qpXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
Det ser ut som att du är villig att ta mycket hög risk och att din hypotes är att börsen går upp framöver. I det perspektivet är det väl bara att köra bull med så mycket hävstång som möjligt och förbereda sig på möjligheten att bli fattig.

Japp, BULL X3 låter som ett bra val här med en sån sparprofil.
Citera
2010-02-21, 12:18
Medlem
Har inte företag som Africa Oil, vid extrem tur, möjlighet till en uppgång på närmare 1000%?
Citera
2010-02-21, 13:38
Medlem
Vilket land hade du tänkt köpa upp hus i? För om det är rätt land så kan det nog sitta ganska fint.
Citera
2010-02-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dead End
Har inte företag som Africa Oil, vid extrem tur, möjlighet till en uppgång på närmare 1000%?

Vid extrem tur kan det bli 4000% också.
(Men kan också gå ner 100%, vid otur)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in