Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-17, 22:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Den variant jag själv föredrar är klistrade moderatorsinlägg som antingen alltid ligger överst i tråden oavsett vilken sida man kollar på, eller som poppar upp och måste bekräftas innan man får läsa vidare i tråden. Om det dessutom vore fint färgkodat för att skilja sig från vanliga inlägg så hade det varit kanon.
Citera
2010-02-17, 22:19
Medlem
SafleBouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Den variant jag själv föredrar är klistrade moderatorsinlägg som antingen alltid ligger överst i tråden oavsett vilken sida man kollar på, eller som poppar upp och måste bekräftas innan man får läsa vidare i tråden. Om det dessutom vore fint färgkodat för att skilja sig från vanliga inlägg så hade det varit kanon.
Det var lite så jag menade, fast att det står när man ska skriva inlägget, men det funkar nog lika bra på varje sida också.
Citera
2010-02-17, 23:07
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar

Finns detta till vBulletin?
Eller är det något som behöver kodas ihop av teknikerna?
iaf skulle det kunna finnas en vits om en meddelande poppade upp i samband med att man svarar i tråden.

Att behöva läsa och klicka för att bekräfta moderatorsmeddelanden om man bara läser i tråden känns lite overkill.
Citera
2010-02-17, 23:33
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Finns detta till vBulletin?

Nya designen är egenknackat.
Flashback använder inte vBulletin längre.

Så en sådan funktion får teknikerna själva fixa oavsett.

Angående flaggningar om hårdmoderering så hårdmodereras ibland hela forumdelar. Detta uppmärksammar moderatorerna ibland användarna om och om inget annat så lär de märka det själva.
Citera
2010-02-18, 00:33
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
Så du menar att om alla tänker att det är dåligt med offtopic och slutar posta sådana inlägg så skulle vi slippa problemen med dem? Kommer du med såna här insikter ofta eller?

Tror ni inte folk skulle tänka att det är lite prestige att ha en tråd utan rödflagg?
Ja, ungefär så.
OT är inte okej, oavsett trådfärg.
Att en röd/moderatorsövervakad tråd ska behandlas olika av medlemmarna gentemot en grön tycker jag känns dumt, det är som att säga att OT är okej på vissa ställen, fast syftet ska vara att säga vart det inte är okej.
Dom som tramsar i ofärgade trådar nu kommer inte hålla sig till gröna i alla fall.
Citera
2010-02-18, 07:17
Medlem
Psyko-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Nya designen är egenknackat.
Flashback använder inte vBulletin längre.

Så en sådan funktion får teknikerna själva fixa oavsett.

Angående flaggningar om hårdmoderering så hårdmodereras ibland hela forumdelar. Detta uppmärksammar moderatorerna ibland användarna om och om inget annat så lär de märka det själva.
Hela FlashBack är fortfarande baserat på vBulletin. Det är det som körs i grunden, även fast det yttre har förändrats.
Citera
2010-02-18, 09:29
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-12
Hela FlashBack är fortfarande baserat på vBulletin. Det är det som körs i grunden, även fast det yttre har förändrats.
Nej, det mesta är omskrivet från scratch numera, inte bara presentationslagret.

admin4
Citera
2010-02-18, 13:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Nej, det mesta är omskrivet från scratch numera, inte bara presentationslagret.

admin4
Det kan så vara, men frågan är ändå om det går att ordna till något extra meddelande i samband med att man ämnar svara i en tråd som är "under extra hård moderering"

Citat:
Skärp till er nu för fan era jävla dagisförmågor!

Nästa ot eller tramsinlägg kommer belönas med en tillsägelse.

Citat:
Ja, TS är en störd jävel, smutsa inte ner tråden med fler sådana kommentarer nu...

Jag tror att det skulle få större verkan om man ser meddelandet när man ska skriva sitt inlägg.
Citera
2010-02-18, 18:56
Medlem
SafleBouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det kan så vara, men frågan är ändå om det går att ordna till något extra meddelande i samband med att man ämnar svara i en tråd som är "under extra hård moderering"

Jag tror att det skulle få större verkan om man ser meddelandet när man ska skriva sitt inlägg.
Exakt vad jag menar ska stå när man ska skriva ett inlägg. Jag vill absolut inte att det ska komma någon ruta man måste klicka i, den kommer bara att försvinna med flashscript.

Men att trådar utan varning skulle innebära fri OT tror jag inte på. Då skulle alla som inte har en varning på användarkontona också vara helt galna, men majoriteten håller sig i skinnet för det mesta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in