2010-02-16, 23:19
Medlem
simpanboycools avatar
Ja hur torkar man på lättaste sätt? Kan inte ha det hemma i garderoben i flera månader. Finns det något smidigare sätt som får det att blir åtminstone dugligt? För det på gatan kan väll inte ha kurerats i veckor?
Citera
2010-02-16, 23:48
Bannlyst
Du menar gräs va ?

Isf så kapa plantan o häng den i garderoben tills den e snustorr.. sen rök
Citera
2010-02-17, 00:07
Medlem
o.m.e.ns avatar
Torkning och kurering ska inte ta flera månader, men någon vecka tar det iaf.
Citera
2010-02-17, 03:24
Medlem
Mattej00s avatar
Citat:
Nu är det alltså dags att torka: häng plantan i ett mörkt, rumstempererat, torrt utrymme med viss luftcirkulation, t.ex. en garderob i 3-6 dagar. Klipp bort alla stora löv samt alla löv som sticker ut från budsen (dessa kan användas i haschtillverkning men bör ej rökas som de är) samt avlägsna all överflödig stam. Lägg ut budsen på fat eller brickor etc, min favorit är de "flak" som man har öl och läsk burkar i, de har en kant som är ungefär lika hög som fina buds är tjocka. In med dessa i utrymmet i ca 5-7 dagar eller tills de känns torra.

Lägg nu ner budsen i lufttäta glasburkar (med gummipackning för locket). Stäng locket i ca 12 timmar. När du öppnar burken kommer budsen förmodligen att kännas våta igen, det beror på att de torkar utifrån och in när de ligger framme och inifrån och ut när de ligger i en stängd burk. Lägg ut budsen på faten igen i några timmar tills de känns torra, ner i burkarna igen i ca 12 tim, de är nu våta igen. Nu räcker det med att ha locket öppet, du behöver inte faten mer. Öppna och stäng burkarna med ca 12 tim mellanrum tills de känns torra efter att det varit stängt 12 tim. Ställ till sist in burkarna i kylen i ca 14 dagar, under den här tiden bör burkarna inte öppnas.

http://swecan.org/modules.php?name=Grow&chapter=7

Att folk aldrig lär sig att söka, man skulle kunna tro att det är ett gruppboende man har att göra med.
Citera
2010-02-17, 09:52
Medlem
simpanboycools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej00
http://swecan.org/modules.php?name=Grow&chapter=7

Att folk aldrig lär sig att söka, man skulle kunna tro att det är ett gruppboende man har att göra med.

Att idioter som dig aldrig kan lära sig att läsa topic. Gör om gör rätt.
Citera
2010-02-17, 10:31
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpanboycool
Att idioter som dig aldrig kan lära sig att läsa topic. Gör om gör rätt.

Iom att jag märker att ditt tänkande är rätt begränsat så tänker jag inte ödsla tid på att hitta de 10+ trådar och poster jag sett enbart sista månaderna om "snabbtorkning" och dylikt.
Däremot kan jag tipsa dig om att inte vara spydig när du får en länk som beskriver torkningsprocessen och där tipsaren dessutom har helt rätt i att du inte klarar att söka information själv.
Hade du ägt ett uns av logik själv hade du inte behövt ställa en fråga som blivit besvarad på många tusen platser på internet om och om igen.

Men lycka till med torkningen, blir väl trail and error för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in