Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-08, 18:22
Medlem
Betalade bonuskonto igår kväll runt 22.00 och fick bonuskonto på engång. Idag vid 9 tiden så kom mailet att jag var registrerad på e-academy, så nu sitter jag och tankar hem win 7.

Perfekt!
Citera
2010-03-08, 20:13
Medlem
Hej, dumförklara mig gärna, men ja måste fråga så ja inte tankar ner allt i onödan, om man nu tankar ner det här, måste man göra det från datorn som man ska installera W7 på sen?
Citera
2010-03-08, 22:55
Medlem
Som svar på min ovan, ja det måste man....
Citera
2010-03-09, 00:08
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogrun2
Som svar på min ovan, ja det måste man....
Driver du? Hur menar du att det ska gå till?
Citera
2010-03-09, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogrun2
Hej, dumförklara mig gärna, men ja måste fråga så ja inte tankar ner allt i onödan, om man nu tankar ner det här, måste man göra det från datorn som man ska installera W7 på sen?
Nej, det behöver du inte, efter att själva nedladdningen är klar och programmet vill starta installationen kan du bara stänga det. I den mappen du valde att spara windows 7 kommer det då att finnas en ISO. Du kan med hjälp av microsofts USB-Tool (http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool) lägga över det på ex en USB-sticka och installera på vilken annan dator som helst.
Citera
2010-03-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Nej, det behöver du inte, efter att själva nedladdningen är klar och programmet vill starta installationen kan du bara stänga det. I den mappen du valde att spara windows 7 kommer det då att finnas en ISO. Du kan med hjälp av microsofts USB-Tool (http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool) lägga över det på ex en USB-sticka och installera på vilken annan dator som helst.

Okej tack! försökte med ISO filen att Mounta den med Daemon Tools, men de lyckades inte, men får testa på det sättet som du nu sa sen när ja kommer hem
Citera
2010-03-09, 12:59
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Driver du? Hur menar du att det ska gå till?
Edit: Det visade sig att nedladdningen inte gick till på det viset jag trodde. Givetvis är det inte omöjligt att det bara går att installera på den datorn du tankade med (även om det nu inte var så), med det sättet filen tankas. Hade filen tankas "vanligt" hade det dock varit omöjligt.

Ja, jag är petig och kände att jag var tvungen att rätta mig själv.
Citera
2010-03-10, 16:38
Medlem
ciones avatar
Jag fattar inte, installationen går bra fram till att datorn ska starta upp windows 7 för första gången,
då får jag bara en svart skärm och pilen är framme. Där stannar den helt upp. Har testat att installera om 3 gånger men samma sak varje gång! Vad fan kan det vara?

EDIT: Löste gåtan. Dumt, simpelt problem.
Senast redigerad av cione 2010-03-10 kl. 17:32.
Citera
2010-03-10, 17:49
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Jag fattar inte, installationen går bra fram till att datorn ska starta upp windows 7 för första gången,
då får jag bara en svart skärm och pilen är framme. Där stannar den helt upp. Har testat att installera om 3 gånger men samma sak varje gång! Vad fan kan det vara?

EDIT: Löste gåtan. Dumt, simpelt problem.
Alltid bra att skriva vad det var för något, oavsett hur simpelt det är. Har andra samma problem så hjälper det
Citera
2010-03-11, 17:23
Medlem
Citat:
Du har alltså bootat med cdn och brännt som iso?

Sen heter det DAEMON TOOLS

man behöver inte boota med cd man ska kunna köra den direkt i vista. Daemon tools sak samma.
Citera
2010-03-11, 18:25
Medlem
boostankans avatar
Microsoft meddelar att de har problem med servrarna för tillfället, vilket resulterar i korrupta filer osv.

Tänkte bara upplysa alla. Läs på pellesoft för mer info.
Citera
2010-03-11, 22:47
Medlem
Citat:
Microsoft meddelar att de har problem med servrarna för tillfället, vilket resulterar i korrupta filer osv.

Tänkte bara upplysa alla. Läs på pellesoft för mer info.

Akej, tur som fan att ja fick ner mitt Windows 7 innan detta då :P
men ja tanka ner W7an 4 ggr för att de inte funka.. men sen så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in